رفع تصرف ۴۰ هکتار از اراضی ملی در منطقه سادات‌محله رودهن/ رفع تصرف پلاک‌های برنهشت کیلان، قلعه‌سنگی، شبلی و خمینی‌آباد دماوند در دستور کار است

رئیس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان دماوند از رفع تصرف ۴۰ هکتار از اراضی ملی در منطقه سادات‌محله رودهن خبر داد و گفت: رفع تصرف پلاک‌های برنهشت کیلان، قلعه‌سنگی، شبلی و خمینی‌آباد دماوند در دستور کار است.

به گزارش تاررود، محمد رنجبر در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در این شهرستان اظهار کرد: وظیفه ذاتی ما جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است، اما متاسفانه گاها دیده می‌شود که این تصرفات در تاریکی شب و یا زمان‌هایی اتفاق می‌افتد که امکان برخورد وجود ندارد و حتما باید با رای دادستان تخریب‌ها انجام داده شود.

وی افزود: بیشتری تصرفات حوزه اداره راه‌وشهرسازی شهرستان دماوند در رودهن به ویژه منطقه سادات‌محله بوده است که طی تخریب‌های انجام شده حدود ۴۰ هکتار از این اراضی به صورت ضربتی و با همکاری شهرداری آزادسازی شد.

رئیس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان دماوند ادامه داد: از دیگر رفع تصرفات می‌توان به شهر کیلان به‌ویژه پلاک‌های برنهشت و تصرفات شهر دماوند مانند قلعه‌سنگی، شبلی و خمینی‌آباد اشاره کرد که با همکاری دادستان دماوند رفع تصرف می‌شود.

رنجبر بیان کرد: حدود ۳۷ هزار هکتار اراضی شهرستان دماوند در اختیار اداره راه‌وشهرسازی قرار دارد که همگی اراضی دولتی و ملی است؛ حوزه استحفاظی ما از شهر رودهن آغاز شده و تا کیلان ادامه دارد و این وسعت اراضی گرانبها وظیفه ما را سنگین کرده و برخورد با متصرفان را برای ما متصور است.

وی یادآور شد: وظیفه ذاتی اداره راه‌وشهرسازی در درجه اول شناسایی اراضی و پس از آن تک‌برگ نمودن اسناد است؛ پس از تک‌برگی شدن، افرادی که قصد خرید و فروش اراضی را دارند حتما باید از طریق ادارات مربوطه مانند راه‌وشهرسازی، جهاد کشاورزی و منابع‌طبیعی استعلام لازم را اخذ کنند.

رئیس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان دماوند گفت: در راستای تک‌برگ کردن پلاک‌ها نیز حدود ۳۵۰ سند تک برگی اخذ شد که از این تعداد حدود ۵۰۰ واحد را به صورت واحدهای مسکن مهر تفکیک شد؛ علاوه بر این یک‌هزار و ۲۰۰ اسناد عرصه در خصوص واحدهای مسکن مهر در اختیار مردم قرار گرفت.

رنجبر تصریح کرد: عملکرد دیگری که دولت تدبیر و امید به سمت آن حرکت می کند احیای بافت‌های فرسوده است که ما آن را در دستورالعمل کاری خود قرار داده و به شهرداری‌ها اعلام کردیم؛ در این خصوص سایتی معرفی شده است که افراد می‌توانند ثبت‌نام اولیه را در آن انجام دهند و تسهیلاتی به آنها تعلق خواهد گرفت؛ اما در ابتدای امر باید ثبت‌نام اولیه صورت گیرد.

*پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه کلانتری مسکن مهر دماوند/ کلنگ‌زنی ساختمان خانه بهداشت در مسکن مهر گیلاوند

وی عنوان کرد: از عمده اقدامات عمرانی که از دولت گذشته باقی مانده است، می‌توان به بحث اتمام مسکن مهر اشاره کرد؛ پروژه مسکن مهر دماوند در دو فاز انجام شد، فاز اول آن ۴۶ هکتار بود که با زیرساخت‌ها چون آب، برق، گاز، امور روبنایی، مدرسه، مسجد و واحدهای تجاری انجام شد.

رئیس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان دماوند از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه کلانتری مسکن مهر دماوند خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر پروژه کلانتری در مسکن مهر، کلنگ‌زنی ساختمان خانه بهداشت نیز انجام شد که با این امر تمامی تاسیسات روبنایی و زیربنایی تکمیل می‌شود و امکانات آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رنجبر ادامه داد: فاز دوم مسکن مهر شامل یک‌هزار و ۳۰۰ واحد بود که ۸۰۰ واحد از آن مورد افتتاح قرار گرفت و پروژه مسجد در آن اجرا شده و مباحث تجاری در حال اجراست می‌توان گفت که پروژه مسکن مهر دماوند با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی در انتهای کار قرار دارد.

وی در خصوص پروژه کمربندی غربی دماوند اظهار داشت: این پروژه از اهمیت بسیاری برخوردار است که طی نشستی که با استاندار تهران برگزار شد، شهرداری متقبل شد که آن را تکمیل کند و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این پروژه بسیار مهم است و می‌تواند گره‌های ترافیکی دماوند را از بین ببرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن