شرکت مدیریت پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس نیازمند حمایت دولت می‌باشد/ لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرستان دماوند

نشست فرماندار شهرستان دماوند با معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در محل فرمانداری دماوند برگزار شد و بر مضوعاتی همچون حمایت دولت از شرکت مدیریت پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس و لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید شد.

به گزارش تاررود، در این نشست که در دفتر فرماندار شهرستان دماوند برگزار و مسائل و مشکلات مهم شهرداری‌های شهرستان همچون مدیریت پسماند، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، سگ‌های ولگرد و کشتارگاه دماوند توسط فرماندار شهرستان دماوند مطرح شد.

مجید صفری فرماندار شهرستان دماوند به ارائه گزارشی از تشکیل سازمان پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس پرداخت و اظهار داشت: شرکت پسماند مدیریت جامع جمع‌آوری زباله و دفع اصولی آن را برای ۲ شهرستان دماوند و پردیس بر عهده دارد.

وی افزود: این شرکت تا به امروز فعالیت‌های بسیاری در این زمینه در منطقه گندک انجام داده اما برای پیشرفت کار نیازمند کمک‌های دولتی است تا بتواند به هدف خود در این زمینه یعنی دفع اصولی پسماندهای دو شهرستان دست یابد.

فرماندار شهرستان دماوند همچنین به موضوع لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی در شهرستان اشاره کرد و خواستار کمک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به این منظور شد.

در ادامه این نشست هیربد معصومی معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به ارائه راهکارهایی به منظور رفع مشکلات بیان شده پرداخت و تصریح کرد: شهرستان دماوند به لحاظ نزدیکی به تهران، عبور دو شاهراه اساسی در موقعیت حساسی قرار دارد و به همین جهت موضوعات اساسی را در حوزه شهری شهرستان با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی به موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری اشاره کرد و افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم در قسمت حمل و نقل بار و هم در قسمت مسافر برنامه‌های متعددی دارد به صورتی که در حوزه مسافر و در تاکسی در دولت تدبیر و امید تعداد ۷۰ هزار خودرو نوسازی شده است و این روند ادامه دارد و شهرستان دماوند نیز می‌تواند از این امکان بهره‌مند شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه با اشاره به موضوع پسماند خاطرنشان ساخت: با توجه به کارهای صورت گرفته شده و اینکه این شرکت با محوریت ۲ شهرستان شکل گرفته با نگارش نامه‌ای به انضمام گزارشات مربوطه می‌تواند از تخصیص اعتبار ویژه در این زمینه بهره‌مند گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن