مرمت و بازسازی مسجد روستای وردانه در شهرستان دماوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند از مرمت و بازسازی مسجد روستای وردانه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد اشرفی، با اشاره به مرمت و بازسازی مسجد در روستای وردانه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: با توجه به اینکه قسمتی از بنای این مسجد میراثی بود، پس از مکاتباتی از سوی هیئت‌امنای جدید امامزاده و صورت‌جلسات متعدد، عملیات عمرانی و بازسازی آغاز و انجام شد.
وی افزود: قدمت بنای امامزاده برهان‌الدین(ع) در روستای وردانه حدود ۲۰۰ سال است اما امام‌زاده قدمتی بیش از این دارد؛ هیئت امنای جدید این امامزاده با همکاری اداره اوقاف و خیران اقدام به بازسازی این مسجد به مساحت حدود ۶۰۰ متر با احتساب محوطه کردند و به ساخت بلوار انتهایی این امامزاده نیز پرداختند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند بیان کرد: حدود یک میلیارد تومان در راستای بازسازی و مرمت مسجد، حسینیه، بلوار ورودی و ساخت بنای امامزاده در روستای وردانه هزینه شد که ۶۰۰ میلیون تومان آن توسط اداره اوقاف و امور خیریه، فرمانداری و تعدادی از خیران این شهرستان پرداخت و حدود ۴۰۰ میلیون تومان به صورت غیرنقدی و همیاری تامین شد.
اشرفی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های عمرانی در این خصوص شامل ترمیم امامزاده، بازسازی مسجد، بلوار منتهی به امامزاده، محوطه‌سازی و دیوارکشی بود که با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند انجام شد تا این مکان به عنوان میراث فرهنگی حفظ شده و فرهنگ بومی ایجاد شود.
وی گفت: حمایت اداره اوقاف شهرستان دماوند در این زمینه به صورت مادی و معنوی بود و با تمام قوا از هیئت امنای امامزاده برهان‌‌الدین(ع) حمایت کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی امامزاده هاشم(ع) دماوند حدود دو میلیارد تومان از طریق تسهیلات صورت گرفت که از محل درآمد این امامزاده پرداخت می‌شود، اما امور عمرانی امامزاده برهان‌الدین(ع) در روستای وردانه بدون هیچ اعتباری انجام شد.
اشرفی تاکید کرد: انجام فعالیت‌های عمرانی در مساجد و امامزاده‌ها نیازمند همت و پیگیری مضاعف از سوی هیئت‌امنا و اداره اوقاف و امور خیریه را می‌طلبید و این اقدام در روستای وردانه بیانگر این مطلب بود که هیئت‌های امنا شاه‌بیت فعالیت در روستاها و مناطق محروم هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن