آزادسازی حریم راه‌های حوزه استحفاظی در مجاورت محور دماوند-رودهن از دست افراد سودجو/ تخریب ۵ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز

رئیس اداره راهداری و حمل و جاده‌ای شهرستان دماوند از آزادسازی حریم راه‌های حوزه استحفاظی در مجاورت محور دماوند-رودهن و تخریب ۵ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز خبر داد.
به گزارش تاررود، شورش احمدی‌خطیر با اعلام این خبر اظهار کرد: با وجود اینکه انجام هرگونه عملیات نظیر دیوارکشی، ساخت‌وساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع ۱۰۰ متری پس از آن، بر اساس قانون اصلاح قانون ایمنی راه‌ها بدون اخذ مجوز از اداره راهداری و حمل و جاده‌ای ممنوع است، برخی اشخاص حقیقی و حقوقی بدون هماهنگی مبادرت به ساخت‌وساز غیرقانونی در این محدوده می‌کنند.
وی افزود: در این راستا اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند به استناد مواد ۶، ۷ و ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن پس از اخذ دستورات قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم راه‌ها اقدام کرده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و جاده‌ای شهرستان دماوند با اشاره به اینکه رعایت حریم قانونی راه برای تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی الزامی است، افزود: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت از این اداره اقدام به ساخت‌وساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع ۱۰۰ متری پس از آن کنند، عوامل راهداری بر اساس قوانین و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث‌شده و رفع تمام آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کرد.
احمدی‌خطیر به تخریب هفته‌های گذشته در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: این اداره پس از اخذ دستورات قضایی و با هماهنگی مأموران کلانتری طی روز گذشته، نسبت به تخریب و پاک‌سازی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجاورت بزرگراه دماوند- رودهن و مسیر بالعکس اقدام کرد که در این رابطه پنج مورد ساخت‌وساز غیرمجاز ازجمله فنس‌کشی، دیوارکشی، نصب دروازه، نصب حوضچه تزئینی، نهال‌کاری و احداث گلخانه تخریب شد.
وی ضمن هشدار به افراد سودجو و متجاوزان به حریم قانونی راه گفت: پاک‌سازی و رفع تجاوز به حریم در حاشیه دیگر راه‌های شهرستان دماوند ازجمله راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در دستور کار اداره راهداری و حمل و جاده‌ای شهرستان قرار دارد و در روزهای آینده نسبت به اجرای دیگر احکام قضایی اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن