آماده‌سازی ۵۳۲ کلاس آموزشی در شهرستان دماوند برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷/ ۱۶ هزار دانش‌آموز در مناطق شهری و روستایی شهرستان دماوند آماده ورود به مدارس هستند

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از آماده‌سازی ۵۳۲ کلاس آموزشی برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش‌آموز در مناطق شهری و روستایی شهرستان دماوند آماده ورود به مدارس هستند.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، سید مجید حسینی با اشاره به کلیات پروژه مهر اظهار کرد: پروژه مهر در شهرستان دماوند در سال جاری، با ۶ کارگروه انتصابات، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، ساماندهی نیروی انسانی، تأیید صلاحیت و نظارت و ارزیابی فعالیت‌ها مشغول فعالیت است.
وی افزود: به این منظور، ۳۱۵ کلاس ابتدایی، ۱۰۶ کلاس برای مقطع متوسطه اول،۶۰ کلاس ویژه متوسطه دوم و ۵۱ کلاس برای متوسطه مهارتی و هنرستان‌ها در سال تحصیلی ۹۶–۹۷ در نظر گرفته‌شده است.
معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: به‌ این‌ترتیب ۵۳۲ کلاس در سال تحصیلی جدید، آماده ورود ۱۶ هزار دانش‌آموز در مناطق شهری و روستایی این شهرستان می‌باشد.
*۷۰ درصد از ساماندهی نیروی انسانی در مدارس شهرستان دماوند صورت گرفته است
حسینی خاطرنشان کرد: شعار امسال ما، امید و نشاط دانش‌آموزی، مدیریت مشارکتی با تکیه بر اقتصاد بومی و بصیرت عاشورایی است، بنابراین با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده، فرایند ثبت‌نام و کلاس‌بندی در مدارس شهرستان دماوند در حال اجراست و بیش از ۷۰ درصد از ساماندهی نیروی انسانی در این شهرستان صورت گرفته است.
وی با اشاره به فرایند هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان ورودی پایه دهم گفت: این طرح در سال گذشته اجرایی شد و با چالش‌هایی روبرو گردید، اما با توجه به تمهیدات در نظر گرفته‌شده، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری با مشکل خاصی روبه‌رو نباشیم.
معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند توضیح داد: سه عامل آزمون مشاوره‌ای، ظرفیت منطقه و عملکرد علمی و تحصیلی، در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مؤثر است و آن‌ها با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانند به انتخاب رشته تحصیلی بپردازند.
*شرکت ۹۲۳ هزار نفر دانش‌آموز از شهرستان دماوند در کنکور سال ۹۶/ ۵۸۰ هزار نفر متقاضی رشته تجربی بودند
حسینی با توجه به علاقه دانش‌آموزان به‌ویژه دختران به تحصیل در رشته تجربی اظهار داشت: در کنکور برگزار شده در سال جاری در شهرستان دماوند، از تعداد ۹۲۳ هزار دانش‌آموز شرکت‌کننده، ۵۸۰ هزار نفر متقاضی رشته تجربی بودند.
وی ادامه داد: با توجه به حجم محدود ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته تجربی، سرمایه عظیمی از دانش آموزان که می‌توانند در سایر رشته‌ها شرکت کنند، از ورود به دانشگاه باز می‌مانند، بنابراین هدف ما هدایت صحیح دانش‌آموزان با توجه به عملکرد علمی آن‌ها است.
*کیفیت‌بخشی در رشته تحصیلی علوم انسانی/امضای تفاهم‌نامه بین اداره آموزش و پرورش و دانشگاه‌های موجود در سطح شهرستان دماوند
معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از کیفیت‌بخشی در رشته تحصیلی علوم انسانی خبر داد و گفت: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از دانش‌آموزان رشته انسانی، سعی ما بر هدایت دانش‌آموزان قوی در این رشته می‌باشد.
حسینی توضیح داد: ما در سطح شهرستان دماوند، هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای خوبی مانند زینبیه، حضرت زینب و دکتر حسابی در دماوند و هنرستان‌های خوبی در کیلان، آبسرد و سربندان را داریم که از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند؛ همچنین هنرستان تربیت‌بدنی دانش‌نیا در این شهرستان، تنها هنرستان تربیت‌بدنی در شرق استان تهران است.
وی تأکید کرد: به‌طور عمده، بیشتر فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظری، پس از فارغ‌التحصیلی جویای کار هستند، درحالی‌که فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی، در صورت بهره‌مندی از آموزش مطلوب، می‌توانند کارآفرین بوده و ایجاد شغل نمایند، به‌این‌ترتیب با توجه به وضعیت اشتغال در کشور، توسعه هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش در دستور کار قرار دارد.
معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از کیفیت‌بخشی به آموزش، ایجاد توانمندی، تقویت پژوهش سرای شهید فایزی، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، تقویت انجمن‌های علمی، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های علمی، اجرای صحیح طرح جامع در مدارس ابتدایی و ایجاد کارگاه‌های آموزشی برای مدیران و معلمان، به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های اداره آموزش و پرورش در این شهرستان در سال جاری نام برد.
حسینی از امضای تفاهم‌نامه بین اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند و دانشگاه‌های موجود در این شهرستان خبر داد و تأکید کرد: با توجه به عقد این قرارداد، دانش‌آموزان این شهرستان می‌توانند با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و بهره‌مندی از اساتید و فضای آزمایشگاهی، پیشرفت خوبی درزمینه توانمندی استعدادها داشته باشند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن