آمادگی ۲۰ دستگاه برف‌روب و ۶۰ نیروی خدماتی برای بازگشایی معابر شهر دماوند

شهردار شهر دماوند از آمادگی ۲۰ دستگاه برف‌روب و ۶۰ نیروی خدماتی برای بازگشایی معابر این شهر خبر داد.

به گزارش نشریه تاررود؛ عباس صفری با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد برف‌روبی شهرداری دماوند اظهار کرد: در هر برف‌روبی حدود ۱۰۰ تن نمک‌ و شن پخش می‌شود که حدود ۲۰ دستگاه در این زمینه فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه دو دستگاه نمک‌پاش، چهار دستگاه تیغه‌برف‌روبی، سه دستگاه لودر از جمله دستگاه‌های ماشین‌آلات برف‌روبی هستند، افزود: از تعداد ماشین‌آلات برف‌روبی، دو دستگاه مکانیزه هستند و روی ۶ دستگاه لوازم برف‌روبی نصب شده است که نمک‌پاش و تیغه برف‌روبی دارند و ۶۰ نیرو نیز در روزهای برف به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.
شهردار دماوند گفت: تمام خیابان‌ها و کوچه‌های تقسیم‌بندی شده و ماشین‌آلات شهرداری بر اساس اولویت مسیرها را بازگشایی می‌کنند؛ اولویت پاکسازی با مراکز درمانی، سراشیبی، معابر اصلی و کوچه‌های فرعی است.
این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۱۰۰ باکس نمک در نقاط مختلف شهر دماوند جانمایی شده است که روزانه مورد بازدید قرار می‌گیرد تا همیشه در مواقع ضروری مورد استفاده باشد؛ به شهروندان توصیه می‌شود که در مصرف نمک‌ صرفه‌جویی و در مواقع ضروری از باکس‌های نمک استفاده کنند.
صفری با اشاره به اینکه از مشاء تا گیلاوند که حوزه استحفاظی شهرداری دماوند است، به مردم خدمات‌رسانی می‌کنیم، تصریح کرد: شهروندان در مواقع برفی که جاده لغزنده است به جای استفاده از نمک، از زنجیرچرخ استفاده کنند، چراکه نمک‌پاشی به جدول و آسفالت لطمه می‌زند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته فصل عمرانی قوی در شهر داشتیم، عملاً نمک‌پاشی آسیب زیادی به زیرساخت‌های عمرانی می‌زند که در این راستا، خود مردم نیز باید کمک کنند.
شهردار دماوند با بیان اینکه شهروندان هرگاه با مشکلی مواجه شدند می‌توانند با تلفن‌های ثابت با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند، بیان کرد: در ایام برفی، نیروهای شهرداری موظف هستند که تمام کوچه‌ها را برف‌روبی کنند و ما نیز به صورت مدام عملکرد آن‌ها را نظارت خواهیم کرد و هر نقطه‌ای نیاز باشد، دوباره خدمات‌رسانی می‌کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن