اجرای طرح احداث شبکه‌ فاضلاب شهر دماوند از اسفندماه سال جاری/ ۳۰ پروژه گردشگری در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اجرا می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از اجرای طرح احداث شبکه‌ فاضلاب شهر دماوند از اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: ۳۰ پروژه گردشگری در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اجرا می‌شود.

به گزارش تاررود، نعمت‌الله ترکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با مشارکت کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند به ریاست استاندار تهران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

وی افزود: کارگروه‌های تخصصی با توجه به مشکلات مناطق شرق استان تهران در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی، بهداشت و درمان، گردشگری و توسعه روستایی را در شهرستان دماوند مورد بررسی قرار می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: در اولین کارگروه شهرستان دماوند در حوزه امور زیربنایی بخش محیط زیست، با توجه به بررسی‌های انجام شده، اولویت در حوزه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرستان دماوند و شهرهای پیرامون است.

ترکی بیان کرد: مصوبه‌ای در این خصوص انجام شد که بر این اساس مقرر گردید که بحث احداث شبکه‌ فاضلاب شهر دماوند در حوزه آب و فاضلاب استان شرق استان تهران از اسفندماه سال جاری آغاز شود؛ در حوزه تصفیه‌خانه فاضلاب به دستور استاندار مقرر شد تا پایان سال جاری مطالعات آن انجام و جانمایی زمین صورت گیرد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۷ بحث تصفیه‌خانه شهر دماوند به تناسب شهرها همزمان آغاز خواهد شد و تا پایان سال آینده این موضوع به اتمام می‌رسد؛ زیرا یکی از مسائل زیست محیطی می‌باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اظهار داشت: در خصوص بحث هدررفت آب شرب مقرر گردید از سال ۹۷ طی دو سال تمامی شبکه‌های آبرسان شهرستان دماوند بازسازی شود که این موضوع در برنامه ششم توسعه نیز قرار گرفته است.

ترکی خاطرنشان کرد: در حوزه شهرک صنعتی دماوند نیز مقرر شد تا مشکلات واحدهای نیمه‌فعال مرتفع شود، همچنین اعتباری برای بهسازی و تعریض جاده دسترسی آن اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: پس از اتمام فاز اول و دوم به تناسب نیاز و ظرفیت شهرستان دماوند، در بخش زراعی و باغی واحدهایی مستقر شود که بخش صنایع تبدیلی کشاورزی خواهند داشت.

*اجرای ۳۰ پروژه گردشگری در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تصریح کرد: نکته مهمی که در شهرستان دماوند اتفاق افتاد و به دستور استاندار تهران به همه شهرستان‌های استان نیز تعمیم داده می‌شود، این است که به تناسب سند آمایشی، شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه به منطقه‌ای گردشگری و توریستی تبدیل شده که بر این اساس مقرر شد تا پایان سال جاری در کارگروه گردشگری حداقل در ۳۰ نقطه مختلف پروژه گردشگری و توریستی در آنجا لحاظ شود و در قالب بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری از سال آینده این مناطق در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

ترکی با اشاره به بحث حمل‌ و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شهرستان دماوند گفت: ما احداث بزرگراه‌هایی در این منطقه در جاده هراز و فیروزکوه داشتیم که به سطح خوبی رسیده است اما دو موضوع کمربندی دماوند باید در دستور کار قرار می‌گرفت که امروز بر اساس تفاهم و با توجه به انجام مطالعات و اعتبارات طبق ماده ۲۷ به صورت مشارکتی در اختیار شهرداری دماوند قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: این واگذاری در این هفته به شهرداری دماوند انجام می‌شود و و تا پایان سال آینده، کمربندی جنوبی و شمالی در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن