اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار به منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی در شهرستان دماوند/ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با همکاری یک شرکت خصوصی در شهرستان دماوند/ دستگاه‌های خدمات‌رسان، نباید موجب نارضایتی‌ها مردم شوند

فرماندار شهرستان دماوند از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با همکاری یک شرکت خصوصی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، ناصر محمودی‌فرد در نشست شورای اداری شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: رقابتی شدن انتخابات و مشارکت حداکثری مردم، توانمندسازی نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید و با اعطای رأی اعتمادی دیگر به دولت، شاهد افتخاری برای کشور بودیم.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند شاهد رشد خوبی در برخی از حوزه‌ها بودیم و امیدواریم که با تخصیص و جذب بودجه عملکرد بهتری را نیز در پیش داشته باشیم.

فرماندار شهرستان دماوند از تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به میزان اعتبار تخصیص‌یافته امیدواریم بتوانیم اقدامی مفید در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی انجام دهیم.

محمودی‌فرد ادامه داد: تمامی نهادهای موجود در شهرستان دماوند باید ظرف ۱۰ روز آینده یک جمع‌بندی در خصوص فعالیت‌های خود داشته باشند و با ارائه آن به استانداری از این ظرفیت بهره‌مند شوند و این فرصت را در اختیار سایر شهرستان‌ها قرار ندهند.

وی با اشاره به قرارگیری در آستانه هفته دولت خاطرنشان کرد: تکریم شهدای دولت یکی از مهم‌ترین اهدافی است که باید مدنظر قرار گیرد و امیدواریم که با افتتاح پروژه‌های خوب که دستاورد تلاش دولت و خون شهداست این مهم را به عرصه نمایش بگذاریم.

فرماندار شهرستان دماوند با استناد بر فرمایشات امام خمینی(ره) تأکید کرد: ما مدیون مردم هستیم و این تنها یک شعار نیست، بلکه مسئولان باید بی‌واسطه و با احساس مسئولیت خدمت گذار مردم باشند.

محمودی‌فرد با بیان برخی نارضایتی‌ها از سوی مردم نسبت به بعضی از دستگاه‌های خدمات‌رسان توضیح داد: همه ما موظفیم که در چهارچوب قانون در خدمت مردم باشیم و احساس رضایت از خدمات را در مردم به وجود بیاوریم.

*ساماندهی زباله و پسماند در شرق استان تهران از منطقه جاجرود انجام می‌شود/ منطقه گندک محل ساماندهی زباله و پسماند در شهرستان دماوند است

وی در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد تأکید کرد: در حال حاضر ساماندهی زباله و پسماند در شرق استان تهران از منطقه جاجرود انجام می‌شود، اما در این منطقه در محدوده گندک نیز محلی با همکاری یک شرکت خصوصی در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان دماوند یادآور شد: ما می‌دانیم که وجود سگ‌های ولگرد نیز جزء دغدغه‌های مردم است، اما با توجه به محدودیت‌های قانونی و انتشار برخی اخبار در شبکه‌های اجتماعی با همکاری شهرداری‌ها و این شرکت خصوصی قطعاً اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

محمودی‌فرد شهرستان دماوند را به‌عنوان اولین شهرستانی که اقدام به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نموده معرفی کرد و از آمادگی این شرکت خصوصی در راستای زنده‌گیری، غربال‌گری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد خبر داد. در ادامه این نشست،

شاهرخ جهانشاهی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری و مراسم تحلیف ایشان اظهار داشت: در حال حاضر فصل جدیدی از مدیریت در کشور آغاز شده و چالش‌های پیشین پشت سر گذاشته شده است، بنابراین باید باوجود شرایط حاضر بیش‌ازپیش آماده عبور از بحران‌ها باشیم. وی افزود: یکی از مواردی که توسط رئیس‌جمهور مطرح گردیده و حائز اهمیت است، موضوع حقوق شهروندی است که باید با اهتمام بیشتری موردتوجه قرار گیرد، بنابراین دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرستان دماوند باید مردم را حقوق خود مطلع ساخته و حق مردم را ادا کنند.

*شهرداری دماوند پیش از انجام پروژه‌های عمرانی به تمامی ادارات اطلاع‌رسانی می‌کند/ در برخی موارد شاهد تخلیه نخاله‌ها در معابر عمومی هستیم/ پرداخت ۶۰ میلیون تومان بابت هزینه لوله‌کشی آب در بلوار بعثت گیلاوند توسط شهرداری

همچنین عباس صفری، شهردار دماوند ضمن گلایه از برخی ناهماهنگی‌ها در بین ادارات خدمات‌رسان در این شهر اظهار کرد: شهرداری دماوند پیش از انجام پروژه‌های عمرانی به تمامی ادارات اطلاع‌رسانی می‌کند تا در صورت تداخل خدمات دستگاه‌ها اقدامات لازم صورت گیرد، این در حالی است که در برخی موارد شاهد کندن آسفالت پس از مدت کوتاهی توسط سایر ادارات هستیم.

وی ادامه داد: تا به این لحظه شهرداری دماوند مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال بابت هزینه لوله‌کشی آب در بلوار بعثت پرداخته است درحالی‌که این موضوع در حوزه وظایف ما نمی‌باشد.

شهردار دماوند اضافه کرد: همچنین عدم تخلیه نخاله در معابر از موضوعات مهمی است که به هنگام حفاری باید مدنظر قرار گیرد که متأسفانه در بسیاری از موارد شاهد عدم همکاری در این خصوص هستیم.

*تخلیه زباله‌های بیمارستانی در محلی مابین دانشگاه آزاد دماوند عامل ایجاد آلودگی زیست‌محیطی است/ بیمارستان سوم شعبان دماوند ۳۰ میلیارد تومان از بیماران خود طلبکار است

در پایان سعید آسیایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ضمن توجه به موضوع کشتارگاه‌ها و همچنین تجمع زباله‌های بیمارستان گفت: متأسفانه تخلیه زباله این بیمارستان در محلی مابین دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و بیمارستان انجام می‌شود که ضمن ایجاد بیماری‌های ناشی از رشد حشرات، موجب رشد آلودگی زیست‌محیطی نیز می‌شود.

وی با اعلام اینکه بیمارستان سوم شعبان دماوند ۳۰۰ میلیارد ریال از بیماران خود طلبکار است، تصریح کرد: با وجود اینکه بسیاری از بیماران به این مرکز بیمارستانی بدهکارند، اما خدمات درمانی همچنان به آن‌ها ارائه می‌شود.

*اقدامات خوبی در شهرک‌های مسکن مهر شهرستان دماوند صورت گرفته است/ استقرار ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان دماوند مشکل بیکاری بسیاری از افراد مرتفع می‌شود/ حمایت از اصناف و کارگاه‌های کوچک عمل ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان دماوند

کاظم فتاح دماوندی، امام‌ جمعه دماوند در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با دو رکن جمهوریت و اسلامیت همراه است و مردم‌سالاری از مهم‌ترین پایه‌های جمهوریت است.

وی افزود: حضور بیش از ۹۰ هیئت خارجی در مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری ایران در نهایت امنیت، نشان از اقتدار نظام است که باوجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی همچنان شاهد امنیت و برقراری نظم و آرامش در کشور هستیم.

امام‌ جمعه دماوند اشاره‌ای به نقش مهم مردم در کشور داشت و خاطرنشان کرد: مردم همیشه در صحنه‌های مختلف اعم از راهپیمایی، تجمع، انتخابات و نماز جمعه حاضر بوده‌اند و اکنون‌که در آستانه آغاز به کار دولت جدید هستیم، وظیفه مسئولان اجرای امور و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

فتاح دماوندی تأکید کرد: یکی از مسائلی که باید در رأس امور مسئولان شهرستان دماوند قرار گیرد، رسیدگی به موضوع اشتغال و حمایت از اصناف و کارگاه‌های کوچک است که موجب ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان دماوند می‌شود.

وی ادامه داد: با فعالیت شهرک‌های صنعتی و استقرار ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مشکل بیکاری بسیاری از افراد مرتفع می‌شود، چراکه در حال حاضر نیز تنها نیمی ازکارخانه‌های صنعتی در شهرک صنعتی آیینه‌ورزان دماوند فعال است.

امام‌جمعه شهرستان دماوند با توجه به سخنان امام حسین (ع) در خصوص تکریم ارباب‌رجوع توضیح داد: اولین وظیفه رئیس هر اداره، تکریم ارباب‌رجوع و رسیدگی به امور مردم است که بنا به فرمایش سیدالشهدا (ع) موهبتی از سوی خداوند متعال است.

فتاح دماوندی همچنین در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در مسکن مهر شهرستان دماوند تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در شهرک‌های مسکن مهر این شهرستان صورت گرفته است اما لازم است که در حوزه‌های مختلف اعم از ایجاد محیط ورزشی، کتابخانه و امنیت آنرسیدگی بیشتری صورت گیرد.

*شهرستان دماوند باید به قطب علمی، گردشگری و درمانی تبدیل شود

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم برای ما، تبدیل شهرستان دماوند به قطب علمی، گردشگری و درمانی است که باوجود اضافه شدن رشته پرستاری به دانشگاه آزاد دماوند این امر نیاز به حمایت بیشتری دارد.

امام‌جمعه شهرستان دماوند ضمن تشکر از زحمات فرماندار و نماینده مجلس مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع امام‌زاده هاشم(ع) دماوند تأکید کرد: شهرستان دماوند از دیرباز خادم امامزاده هاشم بوده است و از زمان تأسیس اداره اوقاف عهده‌دار مسئولیت آن بوده است و خدمت به آستان مبارک ایشان بر عهده این شهرستان خواهد بود.

*خدمت‌رسانی به ۶۵ هزار مشترک گاز در شهرستان دماوند/ وجود ۲۷ هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب گاز در نقاط مختلف شهرستان دماوند/ اداره گاز شهرستان دماوند مبلغ ۶۰ میلیارد ریال از مشترکین خود طلب دارد

اصغر مهری، رئیس اداره گاز شهرستان دماوند در این نشست با اشاره به ارائه خدمات اداره گاز شهرستان دماوند اظهار کرد: در حال حاضر خدمت‌رسانی در حوزه گاز به پنج شهر در این شهرستان انجام می‌شود که این امر توسط ۶ دستگاه ورودی اصلی در خارج از شهر و ۷۱ دستگاه در داخل شهرها صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین دو هزار و ۴۰۰ مورد شیر شبکه خطوط با وجود یک هزار ۱۹ کیلومتر اجرای گازرسانی در سطح شهرستان دماوند وجود دارد که به ۶۵ هزار مشترک گازرسانی می‌کنند.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند از وجود ۲۷ هزار ۵۰۰ فقره انشعاب در نقاط مختلف شهرستان خبر داد و گفت: موضوع تأمین اعتبار برای این اداره از اهمیت خاصی برخوردار است که در صورت عدم وصول آن به خزانه دولت، بخشی از اعتبارات این شهرستان از بین می‌رود.

مهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر اداره گاز شهرستان دماوند مبلغ ۶۰ میلیارد ریال از مشترکین خود طلب دارد که مبلغ ۳۰ میلیارد ریال که نیمی از آن را تشکیل می‌دهد مربوط به مشترکان خانگی است و مابقی به ادارات دولتی مربوط می‌شود.

وی تصریح کرد: درواقع بیشترین بدهی مربوط به بیمارستان سوم شعبان دماوند است که هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون تومان به اداره گاز شهرستان دماوند بدهکار است و پس از آن نیز بیمارستان حضرت فاطمه دماوند بدهی زیادی نسبت به این اداره بر دوش دارد.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند اشاره‌ای به بارندگی‌ها در فصل زمستان کرد و از نهادهای مربوط درخواست همکاری‌های لازم خصوص تسهیل در مسیر دسترسی‌ها را داشت. گفتنی است که در این نشست، عملیات گازرسانی به آبعلی، پرداخت خسارات واردشده از سوی دستگاه‌های خدمات رسان به شهرداری‌ها و ایجاد پد هلی‌کوپتری در شهرهای پنج‌گانه شهرستان دماوند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اعلام لیست پروژه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت به فرمانداری و پاسخ‌دهی به مکاتبات اداری به فرمانداری ازجمله مصوبات نشست شورای اداری شهرستان دماوند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن