افتتاح بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر استان تهران در دماوند/ مشعل گاز روستای اوچونک دماوند روشن می‌شود

فرماندار شهرستان دماوند از افتتاح بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر استان تهران در دماوند خبر داد و گفت: مشعل گاز روستای اوچونک دماوند روشن می‌شود.

به گزارش تاررود، ناصر محمودی‌فرد در نشست ستاد هماهنگی گرامیداشت دهه مبارک فجر شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و قرارگیری در آستانه چهارمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: متاسفانه اخیرا در برخی از شهرستان‌ها اتفاقاتی رخ داد که هرچند خواسته‌هایی وجود داشت اما به جهت فشار دشمن خارجی و جریانات معاند در داخل کشور، سعی در بهره‌برداری سیاسی و انتقام‌جویانه نسبت به انقلاب اسلامی داشتند.

وی افزود: حضور گسترده مردم، خون شهدا و تلاش امام راحل در جهت به ثمر رسیدن شجره انقلاب موجب شده تا مردم با حمایت‌های خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت کنند و ما امیدواریم که بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های خون شهدا قدم برداریم و این انقلاب را به انقلاب امام عصر(عج) متصل کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به اینکه به این که ما موظف به برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه مبارک فجر هستیم، امیدواریم که بتوانیم با شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی و بهره‌گیری از تجارب گذشته بتوانیم شاهد افتتاح پروژه‌های خوبی در این شهرستان باشیم.

محمودی‌فرد تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها که در ایام دهه فجر شاهد آن خواهم بود افتتاح هزار واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر دماوند به عنوان بزرگترین پروژه مسکن مهر استان تهران است که تاکنون بیش از ۹۰ درصد از آن واگذار شده و حدود ۴۰۰ واحد دیگر باقی مانده است.

وی اظهار داشت: همچنین پروژه گازرسانی به روستای اوچونک شهرستان دماوند به اتمام رسیده که مشعل گاز این روستا در دهه مبارک فجر روشن خواهد شد و اکنون نیز آماده‌ایم که نسبت به واگذاری علمک‌ها توسط شرکت گاز اقدام کنیم تا مردم از این نعمت الهی برخوردار شوند.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: با گازرسانی به روستای اوچونک، ۶ روستای فاقد گاز در شهرستان دماوند باقی می‌مانند که تا پایان سال ۱۳۹۷ به این روستاها نیز گازرسانی خواهد شد.

*برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به مناسبت دهه فجر در دماوند

همچنین در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند با استناد بر تاکید قرآن بر ایام‌الله اظهار داشت: دهه فجر انقلاب‌اسلامی ایام الله است؛ زیرا سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و حکومتی الهی است که مشروعیت آن از سوی خداوند، قرآن و ائمه معصومین در ایران به لطف امام راحل و مجاهدت شهدا تشکیل شد.

وی بیان کرد: ما باید این نعمت را قدر بدانیم، زیرا بنا بر فرمایش قرآن‌کریم شکر نعمت موجب افزونی آن می‌شود و بزرگترین نعمت ما جمهوری اسلامی است که حکومتی مردمی و اسلامی است بنابراین باید پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را محکم کنیم.

امام جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: در دهه فجر باید باید کارآمدی نظام را به مردم بیان کینم و یادآور شویم که در چه وضعیتی قرار داریم؛ استقلال، آزادی و عزت ما در جهان قابل مقایسه با ۴۰ سال پیش نیست، بنابراین خدماتی که ادارات مختلف در طول سال‌های پس از انقلاب داشتند باید به مردم بیان شود.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: ما همچنان راضی به اموری که تاکنون صورت گرفته نیستیم و راه بسیاری در پیش داریم، اما فرق دوران قبل و بعد از انقلاب در زمینه خدمات مادی از زمین تا آسمان است.

وی تصریح کرد: از نظر معنوی نیز فقیهی جامع‌الشرایط بر ما حکومت و نظارت دارد که سرپرست حکومت ماست و این بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما عطا کرده، زیرا به دلیل عدم دسترسی به امام معصوم چاره‌ای جز پذیرش ولایت فقها نداریم و این قطعا بهتر از حکومت و سرپرستی طاغوت است.

امام جمعه شهرستان دماوند عنوان کرد: بخشی از این موضوع مربوط به بیان معارفی است که باید در مورد این نعمت‌ها در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه داشته باشیم و بخش دیگر مربوط به اموریست که از دهه فجر سال گذشته تاکنون صورت گرفته است.

فتاح دماوندی اذعان داشت: در شهرستان دماوند فعالیت‌های خوبی به مدیریت فرماندار صورت گرفته است امابرخی از روابط عمومی‌های ادارات به‌گونه‌ای ضعیف عمل می‌کنند و با وجود اینکه هم‌اکنون دسترسی به اطلاعات توسط خبرگزاری‌ها آسان‌تر شده است باید اقدامات انجام‌شده توسط ادارات به مردم بیان شود.

وی پیشنهاداتی در خصوص گرامیداشت دهه مبارک فجر در شهرستان دماوند ارائه کرد که از این میان می‌توان به برگزاری نشست پرسش و پاسخ در مساجد برای بیان عملکرد، نصب بنر با موضوع پیروزی انقلاب و فعالیت ادارات، در نظر گرفتن یک روز کاری جهت تسریع کار ارباب‌رجوع و برپایی یادواره شهدای انقلاب دماوند توسط اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران نام برد.

همچنین بازدید دانش‌آموزان از نمایشگاه عبرت‌های انقلاب، سرکشی از روستاها با حضور مسئولان توسط بخشداری‌ها و حل مشکلات، برپایی مسابقات ورزشی و حضور ورزشکاران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اطلاع‌رسانی برای سخنرانی در مساجد، دیدار با خانواده شهدای انقلاب اسلامی، همایش پیاده‌روی به سمت گلزار شهدای انقلاب، دعوت از انجمن‌های مردم‌نهاد، برگزاری نمایشگاه کتاب و برگزاری قرائت‌های قرآن مجلسی در مساجد از دیگر پیشنهادان امام جمعه شهرستان دماوند بود.

فتاح‌دماوندی تاکید کرد: رهاورد این برنامه‌ها باید تقویت اعتماد ملی، افزایش اعتماد به نفس مردم و افزایش رضایت از نظام جمهوری اسلامی باشد تا بتوانیم مشکلات را با کمک یکدیگر حل کنیم.

در ادامه این نشست، محمود پوردیوان‌بیگی‌مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در خصوص برنامه‌های اجرایی در دهه مبارک فجر در این شهرستان اظهار داشت: در این زمینه فراخوان عکس و فیلم انقلاب مدنظر قرار دارد که اسناد مربوط به تصاویر دوران انقلاب اسلامی جمع‌آوری و توسط مردم ارسال شود.
وی افزود: خوشبختانه تاکنون تعدادی از این اسناد تصویری به دست ما رسیده است که می‌تواند آرشیو خوبی برای شهرستان دماوند محسوب شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از اجرای تئاتر از اول تا ۱۰ بهمن‌ماه، همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برگزاری یادواره شهدا، برپایی نمایش کتاب و نمایشگاه نقاشی، انجام سلسله نشست‌های خاطره‌گویی توسط شخصیت‌های بومی در فرهنگسرای قلم در دهه مبارک فجر خبر داد.
پوردیوان‌بیگی مقدم آغاز برپایی نشست خاطره‌گویی را در دهه فجر عنوان کرد و این برنامه را در زمره اقدامات مستمر در طول سال برشمرد.

*افتتاح سالن تیراندازی شهرستان دماوند در دهه مبارک فجر

در پایان این نشست، مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند با اشاره به پیش‌بینی ۳۰ ویژه‌برنامه در خصوص گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: برگزاری همایش فرماندهان بسیج دانش‌آموزی، حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه، همایش هویت ملی ویژه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی، برپایی صبحگاه مشترک تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های این نهاد در این زمینه است.
وی ادامه داد: همچنین مسابقات مجری‌گری و مشاعره با موضوع انقلاب، برپایی جشنواره تئاتر دانش‌آموزی در مساجد، همایش رهروان فاطمی، مانور یاوران انقلاب، همایش شب شعر، یادواره شهدا، بازدید از موزه عبرت و زندان قصر، برگزاری مسابقات ورزشی و اجرای سرود همگانی با تعداد یک‌هزار و ۳۵۷ دانش‌آموز از دیگر برنامه‌های اداره آموزش و پرورش این شهرستان خواهد بود.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: افتتاح سالن تیراندازی در شرق استان در سطح ملی و بین‌المللی در سالن شهدا در دهمین روز از بهمن‌ماه انجام می‌شود؛ همچنین افتتاح مرکز مشاوره تخصصی و کلنگ‌زنی یک مدرسه در راستای نوسازی مدارس مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن