افتتاح نخستین نمایندگی رسمی هلدینگ تجاری تامیستوی کشور فنلاند در شهر دماوند+تصاویر

نخستین نمایندگی رسمی هلدینگ تجاری تامیستوی کشور فنلاند با حضور رایزن بازرگانی سفارت فنلاند و مسئولان در شهرستان دماوند افتتاح شد.
به گزارش تاررود، آیین افتتاح نخستین نمایندگی رسمی هلدینگ تجاری تامیستوی کشور فنلاند با حضور رایزن بازرگانی سفارت فنلاند، فرماندار شهرستان دماوند، شهردار و رئیس شورای شهر دماوند و جمعی از مسؤولان در محل شرکت مبلمان مرکزی در دماوند برگزار شد.
شرکت مبلمان مرکزی در قراردادی توانسته است ضمن اخذ نمایندگی تجاری تامیستو، محصولات مبلمان خود را به کشور فنلاند صادر و در ازای آن وسایلی برای ساخت کلبه چوبی وارد کند.
*ارسال یک کانتینر محصولات ایرانی مبلمان به فنلاند
فریبرز شکوهی، مدیرعامل شرکت مبل مرکزی در حاشیه این مراسم در خصوص همکاری اقتصادی بین ایران و کشور فنلاند اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۹۴ تاجر فنلاندی را به ایران دعوت کرد و تنها شرکتی که در آن دعوت توانست به تاجران فنلاندی جنس بفروشد، شرکت مبل مرکزی بود.
وی افزود: تاجران فنلاندی قبول کردند که از ما مبلمان بخرند و طبق قرارداد، آن‌ها در ازای فروش مبلمان کلبه چوبی به ما می‌دهند؛ در این خصوص، قرارداد در سه بخش به امضا رسید.
مدیرعامل شرکت مبل مرکزی گفت: کالاهای شرکت ما و آن‌ها صادر و وارد شد و در مرحله بعد مقرر گشت تا اجناسی که برای بازار ایران مناسب‌تر بود، مواد اولیه‌اش از فنلاند بیاید و در ایران تکمیل شود.
شکوهی ادامه داد: نخستین قرارداد در روزهای آخر سال ۱۳۹۵ انجام شد و یک کانتینر به فنلاند ارسال شد و اکنون چند ماهی است که اجناس ما در آن کشور در حال فروش است.
وی تصریح کرد: یک کانتیر از محصولات برای ساخت کلبه چوبی از فنلاند وارد بندر عباس شده و امروز به دماوند حرکت کرده تا تولید را در ماه‌های آینده آغاز کنیم؛ با محصولات ارسالی آن‌ها، انواع مختلف کلبه‌ها، استخر و … چوبی می‌توان ساخت.

*جلوگیری از خروج ۲ میلیون دلار ارز از کشور
مدیرعامل شرکت مبل مرکزی با بیان اینکه در ۶ سال گذشته جلوی خروج دو میلیون دلار ارز از کشور گرفته شده است، بیان کرد: اجناسی که وارد می‌کنیم، تنها در چین و ویتنام تولید می‌شود و ما برای رقابت با آن‌ها چند مزیت داریم.
شکوهی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها، فاصله ایران نسبت به چین تا اروپا و دیگری دستمزد کمتر کارگران ایرانی است؛ این موارد باعث می‌شود که شرکت‌های اروپایی رغبت‌ بیشتری برای مشارکت با ایران داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ایران زیرساخت‌های جاده‌ای، شهرک‌های صنعتی و ظرفیت‌های بسیار خوبی نسبت به ویتنام دارد؛ می‌توان توسعه اقتصادی و صادرات را گسترش داد؛ در گذشته اجناس از چین وارد و ارز از کشور خارج می‌شد که جلوی آن را گرفتیم.
مدیرعامل شرکت مبل مرکزی افزود: امروز تولید کلبه‌های چوبی موردنیاز مردم شهرستان دماوند در دستور کار قرار گرفته است؛ چراکه ساخت کلبه‌های چوبی نیاز به جواز ساخت و تغییر کاربری ندارد؛ شرکت ما نمایندگی انحصاری آن را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است که می‌توانیم حتی در اطراف دماوند، این محصول را به فروش برسانیم.
شکوهی با بیان اینکه در شرکت خود سالانه یک میلیون دلار معادل چهار میلیارد تومان تولید محصول مبلمان داریم، گفت: توسعه صادرات نیاز به سرمایه و حمایت مسؤولان و بانک‌های عامل دارد؛ ۱۰۰ نمایندگی مبل مرکزی در سراسر کشور فعالیت دارند.
*ورود شرکت‌های فنلاندی به تجارت با ایران
کیمو لاکسونن، رایزن بازرگانی سفارت فنلاند در ایران نیز اظهار کرد: فنلاند در زمینه‌های مختلف از جمله معدن و انرژی به خصوص انرژی پاک سابقه طولانی دارد؛ کشور فنلاند در زمینه‌های آب تخصص خوبی دارد که می‌تواند آن را با ایران به اشتراک بگذارد.
رایزن بازرگانی سفارت فنلاند در ایران در خصوص صحبت‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران تصریح کرد: تخصص ما در زمینه بازرگانی است و تخصص سیاسی نداریم؛ این در حالی است که اکنون باید صبر کنیم که آیا سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا روی بخش تجارت تأثیری دارد یا خیر؛ آن وقت می‌توانیم در این خصوص نظر دهیم.
لاکسونن با اشاره به همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و فنلاند بیان کرد: هفته‌ای نیست که یک شرکت فنلاندی وارد بازار ایران نشده و این مسأله‌ای است که از طریق نمایشگاه‌ها و سمینارها صورت می‌گیرد و شرکت‌های فنلاندی با ایران آشنا می‌شوند.
وی ادامه داد: در این خصوص، تفاهم‌نامه‌های همکاری بین ایران و فنلاند امضا شده که از مهم‌ترین آن‌ها در زمینه انرژی است.
*تولیدات چوبی بازار خوبی دارد
رایزن بازرگانی سفارت فنلاند در ایران عنوان کرد: فنلاند در مسأله تولیدات چوبی به خصوص ساخت خانه‌های چوبی مهارت خوبی دارد؛ به خصوص اینکه فنلاند نسبت به ادوار گذشته جنگل‌های بیشتری دارد.
لاکسونن بیان کرد: فنلاند در مسائل مربوط به جنگل انرژی بیشتری می‌گذارد؛ چراکه تولیدات چوبی بازار خوبی دارد که تعامل امروز شرکت تامیستو از جمله آن‌هاست.
وی درباره آینده ارتباط ایران و فنلاند در زمینه اقتصادی افزود: پس از توافق هسته‌ای، حجم مبادلات دائم در حال افزایش است و هیچ دلیلی وجود ندارد که این روند کند شود.
رایزن بازرگانی سفارت فنلاند در ایران اضافه کرد: فنلاند در زمینه‌های معدن و تجهیزات معدنی می‌تواند به ایران کمک کند؛ همچنین در زمینه تصفیه و بهره‌وری آب، کشور فنلاند با توجه به کمبود منابع آبی به خوبی می‌تواند به ایران در این حوزه کمک کند.
لازم به ذکر است مسئولان شهرستان دماوند نیز در مراسم افتتاح نمایندگی رسمی هلدینگ تجاری تامیستوی کشور فنلاند در این شهرستان قول همکاری و تعامل برای صادرات و رونق اقتصادی با این شرکت را دادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن