بازآفرینی بافت‌های فرسوده در استان تهران/ از هر ۳ خانواده در استان تهران یک خانواده در بافت فرسوده زندگی می‌کند

استاندار تهران از بازآفرینی بافت‌های فرسوده در این استان خبر داد و گفت: از هر سه خانواده در استان تهران یک خانواده در بافت فرسوده زندگی می‌کند.

به گزارش تاررود، محمد حسین مقیمی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مشترک با کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند اظهار کرد: در خصوص جایگزینی خودروهای فرسوده امیدواریم ظرف مدت سه تا پنج سال آینده به جایگزینی خودروهای فرسوده بپردازیم که این کاری بسیار بزرگ است.
وی افزود: محل تامین اعتبار این امر از محل صرفه‌جویی ارزی سوخت است و اجرای آن علاوه بر اینکه موجب ایجاد اشتغال وسیع می‌شود در کاهش آلودگی هوا نیز موثر خواهد بود چرا که ۷۰ درصد آلودگی‌ها به دلیل وجود خودروهای فرسوده است.
استاندار تهران بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر کامیون‌هایی در حال تردد داریم که بیش از ۶۰ سال از عمر آنها می‌گذرد و دود و آلودگی زیادی تولید می‌کند.
مقیمی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که مدنظر قرار دارد ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و حاشیه است که شاخصه زندگی در این بافت‌ها سطح بسیار پایینی است و مسایل فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و غیره پیچیده‌ای دارند.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح طی دو برنامه، تعداد دوهزار و ۶۰۰ محله در استان تهران بازآفرینی و احیا خواهند شد و شاهد ارتقای سطح کیفی، اشتغال فعال‌شدن بخش مسکن و صنایع خواهیم بود و مهم‌تر از آن مقاوم‌سازی خانه و بافت‌های فرسوده است.
استاندار تهران اظهار داشت: بحث بعدی که ما در استان تهران بسیار گرفتار آن هستیم موضوع حمل‌ونقل است که فرمانداران باید خودروهای فرسوده را معرفی کنند و با توجه به محدودیت منابع باید به پیگیری آن بپردازند.
مقیمی گفت: ۳۰ درصد از سهم طرح‌های بافت فرسوده و حاشیه متعلق به استان تهران است؛ در این خصوص ۲٫۵ میلیون نفر در شهر تهران و دو میلیون نفر در شهرهای استان تهران زندگی می‌کنند؛ همچنین در شهرهای استان تهران، ۹۵۰ هزار نفر در بافت فرسوده و یک‌میلیون و ۵۰ هزار نفر در بافت‌های حاشیه سکونت دارند.
وی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم که در بافت‌های حاشیه‌ای سهم بیشتری در استان بگیریم و اگر تلاش فرمانداران، بخشداران و بنیاد مسکن جدی نباشد حتما عقب می‌مانیم؛ از این رو زمین‌های دولت در این راستا در اختیار توسعه‌گران قرار می‌گیرد
استاندار تهران تاکید کرد: از هر سه خانواده در استان تهران یک خانواده در بافت فرسوده زندگی می‌کند و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات به دلیل بافت فرسوده و حاشیه است که باید به آن بپردازیم.
مقیمی تاکید کرد: هر سال در روستاها باید ۱۰ درصد مقاوم‌سازی صورت می‌گرفت اما متاسفانه مردم استقبال نکردند که باید این موضوع در میان مردم توصیه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن