بانوان باید پیگیر ایجاد مجمع نخبگان شهرستان دماوند باشند/ تاکنون هیچ سخنرانی در شهرستان دماوند به دلیل گرایشات سیاسی لغو نشده است

استاندار تهران با بیان اینکه بانوان باید پیگیر ایجاد مجمع نخبگان شهرستان دماوند باشند، گفت: تاکنون هیچ سخنرانی در شهرستان دماوند به دلیل گرایشات سیاسی لغو نشده است.

به گزارش تاررود، محمد حسین مقیمی در جمع نخبگان فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی شهرستان دماوند در فرهنگسرای کوثر، ضمن تقدیر از حضور حداکثری در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: در نشست شورای برنامه‌ریزی در محل فرمانداری شهرستان دماوند، موضوعاتی در چهار کارگروه در زمینه محیط‌زیست، آمایش سرزمین، مباحث عمرانی، فرهنگی و اقتصادی مطرح شد و مشکلات مربوط به آن مورد بررسی قرار گرفت تا نهایتا در طی چهار سال آینده از این مشکلات کاسته شود.

وی به دغدغه حضور زنان در فعالیت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اجرایی پرداخت و بیان کرد: یکی از مواردی که توسط رئیس جمهور مطرح شد این بود که یک سوم از مدیران اجرایی باید از میان بانوان باشند و علاوه بر این استفاده از مدیران جوان باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار تهران ادامه داد:.همچنین بانوان باید در زمینه مسایل اقتصادی فعال‌تر باشند آنها در مسایل اجتماعی نقش تعیین‌کننده‌ای خواهند داشت و در حیطه ورزش نیز باید اقدامات مناسب صورت گیرد.

مقیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این لازم است که در خصوص تولیدات خانگی تسهیلات لازم فراهم گردد تا به فروش محصولات بیانجامد؛ در این راستا باید بازارچه‌ای برای عرضه تولیدات خانگی ایجاد شود.

وی با اشاره به موضوع مجمع نخبگان در شهرستان دماوند گفت: بانوان باید پیگیر ایجاد مجمع نخبگان شهرستان دماوند باشند و ما نیز از این موضوع حمایت می‌کنیم؛ در خصوص اعطای مجوز به انجمن‌های مردمی نیز ما شاهد هستیم که یکی از دغدغه‌های همیشگی شخص رئیس‌جمهور و وزیر کشور تسریع در راه‌اندازی انجمن‌های مردمی است و با افزایش تعداد سمن‌ها مواجه بودیم.

استاندار تهران در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی تصریح کرد: هیچ طرح اجرایی در کشوراجرایی نخواهد شد مگر اینکه علاوه بر توجیه فنی توجیه زیست‌محیطی داشته باشد و مجوزی برای طرحی که محیط زیست را تخریب کند صادر نمی‌شود.

مقیمی با نگاهی به موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز اظهار داشت: ما شاهد تخریب چنیدن واحد فاقد مجوز و ساخت‌وساز غیرمجاز بودیم که اما باید تلاش شود که این تأثیرگذاری و تخریب‌ها در توسعه عمرانی به حداقل برسد.

وی اشاره‌ای به تشکیل کمیته زیست‌محیطی در فرمانداری شهرستان دماوند کرد و از استفاده از مدیران بومی در این خصوص خبر داد.

استاندار تهران اذعان داشت: توسعه سیاسی جزء سیاست‌های کلی دولت است؛ ما با هم انقلاب کردیم و امروز بایدتلاش کنیم تا کشور به اوج پیشرفت برسد و با تلاش و کمک مشکلات مرتفع خواهد شد.

مقیمی تاکید کرد: در زمان انتخابات سخنرانی‌های بسیاری انجام شد؛ در شهرستان دماوند نیز به تبع این امر صورت گرفت و هیچ سخنرانی به دلیل گرایشات سیاسی لغو نشد؛ در این راستا از لازم است که فرماندار شهرستان دماوند اقدام به برگزاری نشست‌هایی با انجمن‌های مردمی کرده و در امور مختلف از کمک آنها استفاده کند.

وی با اشاره به موضوع طرح اشتغال فراگیر در کشور بیان کرد: یکی از موارد مطرح، ایجاد ۹۵۱ هزار فرصت شغلی در کشور است که در این میان سهم شهرستان دماوند دو الی سه‌هزار فرصت شغلی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن