برگزاری آیین افتتاحیه گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس شهرستان دماوند/ ایجاد تنوع و تقویت آموزش در برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز مدارس در سال جاری

معاون امور پرورشی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند از برگزاری آیین افتتاحیه گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری شاهد ایجاد تنوع و تقویت آموزش برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس شهرستان دماوند بودیم.

به گزارش تاررود، جلال شمس در حاشیه افتتاح هفته قرآن، عترت و نماز در مدرسه سلطان‌العلما آبسرد اظهار کرد: هفته قرآن از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه نامگذاری شده است و هدف از آن نخبه‌پروری در قرآن نیست بلکه هدف آشنایی با فرهنگ قرآن، عترت و نماز است. وی افزود: ما کمبودی تحت‌عنوان رسیدگی به دین و مذهب در بین دانش‌آموزان احساس کردیم و بر این اساس در این هفته با برنامه‌های متنوع به پیگیری آن خواهیم پرداخت.

معاون امور پرورشی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند ادامه داد: یکی از برنامه‌های مد نظر در این خصوص، پرداختن به رشته‌های ورزشی تاکید شده در قرآن مانند تیراندازی است که علاوه بر آن حفظ قرآن، روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر، احکام، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را در راس کار خواهیم داشت و جوایز خوبی نیز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم.

شمس خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها لذت بردن دانش‌آموزان از قرآن، نماز و آموزش فهم عمیق دین، قرآن و عترت در میان دانش‌آموزان است.

وی از حضور مشاوران در زمینه بهداشت روان و رابطه آن با قرآن و همچنین حضور کارشناسان بهداشت در زمینه بهداشت، سلامت، غذای سالم و میوه‌های سالمی که در قرآن به آنها اشاره شده در مدارس منطقه دماوند خبر داد.

معاون امور پرورشی اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به سفارش اشاعه فرهنگ قرآنی توسط معصومان گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌های هفته قرآنی در حد برگزاری مسابقات در این شهرستان بود در حالی که امسال با گسترش این امر و با استفاده از کارشناسان متخصص به اجرای آن با هدف فهم قرآن می‌پردازیم.

شمس از برگزاری جلسات آشنایی با قرآن، محافل انس با قرآن، اجرای گروه تواشیح در نماز جمعه و استفاده از دانش‌آموزان در تمام مقاطع سنی در انجام امور قرآنی به عنوان برنامه‌های اجرایی توسط اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند در هفته قرآن نام برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن