بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل در شهرستان دماوند طی ۶ ماهه نخست معدوم شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس گفت: بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در ۳۵۰ مرکز عرضه مواد غذایی در ۶ ماهه نخست امسال معدوم شد.
به گزارش تاررود، سید علی امامی با اشاره به طرح نظارت و بازدید از مراکز عرضه گوشت و مرغ طی ۶ماهه نخست سال، اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان های دماوند و پردیس در راستای نظارت از ۳۵۰ واحد عرضه مواد غذایی، گوشت و مرغ و … تعداد دو هزار و ۳۰۰ مورد بازدید انجام داده که از این تعداد ۸۵۰ مورد منجر به تنظیم صورتجلسه شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت ۱۴ مورد به دادگاه معرفی شده است، گفت: طی بازدید اخیر این نهاد از مراکز عرضه گوشت و مرغ در دماوند حدود ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد غیر قابل مصرف مانند جگر و سنگدان و پاچه، کله مرغ، ماهی منجمد تاریخ مصرف گذشته و… کشف و ضبط شد.
امامی ادامه داد: مطابق منابع علمی هر صد گرم ماده غذایی آلوده توانایی ایجاد بیماری های حاد گوارشی در یک فرد بالغ را دارد که در این بازدید، با حذف بیش از ۶٠٠ کیلوگرم از مواد فاسد در حقیقت از مبتلا شدن بیش از ۶ هزار نفر از هموطنان به بیماری های مختلف جلوگیری می کند که این امر تاکیدی بر اهمیت و نقش ویژه نظارت های بهداشتی دامپزشکی در سلامت و امنیت غذایی مردم است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس ادامه داد: از همشهریان می خواهیم هنگام خرید مواد پروتئینی حتماً به مشخصات موجود در برچسب، به خصوص شرایط نگهداری و تاریخ ماندگاری محصولات توجه ویژه‌ای داشته باشند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن