بیش از ۲۰ سالن ورزشی روستایی و شهری در اختیار اداره ورزش و جوانان می‌باشد/ راه‌اندازی رشته ورزش قایق‌رانی نیاز به بررسی بیشتر دارد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با بیان اینکه بیش از ۲۰ سالن ورزشی روستایی و شهری در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند می‌باشد، گفت: راه‌اندازی رشته ورزش قایق‌رانی در شهرستان دماوند نیاز به بررسی بیشتر دارد.

به گزارش تاررود، امید قمی اظهار کرد: بیش از ۲۰ سالن ورزشی روستایی و شهری در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند است و اولین مشکل در خصوص تامین بودجه و تخصیص اعتبار به نبود سندیت ملک باز می‌گردد.

وی افزود: در این راستا با برگزاری نشست‌های متعدد راهکارهایی به دهیاران دادیم و با کمک مشاور تخصصی در حوزه حقوقی و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، برنامه‌ریزی‌هایی کردیم و تا پایان سال‌جاری حدود ۱۰ سند در این زمینه اخذ می‌شود و این امر تحول خوبی در خصوص املاک و اراضی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند ادامه داد: بزرگترین مشکل ما سوءاستفاده‌کنندگان و زمین‌خوارانی در زمینه ورزش هستند که از این میان می‌توان به مشکل پیست اسکی آبعلی به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات در این زمینه اشاره کرد.

قمی اضافه کرد: خوشبختانه با برگزاری نشست‌هایی با دادستان شهرستان دماوند و بازدید از مجموعه‌های ورزشی، ایشان قول همکاری و جلوگیری از فعالیت زمین‌خواران را دادند.

وی با اشاره به برخی شایعات در خصوص فعالیت مختلط در برخی از باشگاه‌های ورزشی در شهرستان دماوند گفت: هیچ گزارشی مبنی بر فعالیت مختلط در باشگاه‌ها اعلام نشده است؛ باشگاه‌های دولتی که در اختیار ماست و بازرسان نظارت دائم بر آنها دارند و به هیچ عنوان چنین چیزی موضوعی مشاهده نشده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: تنها ممکن است در برخی رشته‌ها خانواده بازیکنان به دلیل سن کم فرزندان در سالن ورزشی با حفظ شئونات اسلامی حضور یافته باشند، اما محیطی در مجموعه ولیعصر برای استفاده خانواده‌ها فراهم شده است؛ با این وجود اگر گزارش در این خصوص اعلام شود با آن برخورد خواهیم کرد.

قمی بیان کرد: تمامی باشگاه‌های ورزشی باید طبق قانون باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت نباید همه مدیریت را بر عهده گیرد زیرا توان چنین کاری را ندارد؛ از این رو به روزنامه‌های کثیرالانتشار اعلام کرده و مجموعه‌ ولیعصر را واگذار کردیم.

وی ادامه داد: اما علی‌رغم فعالیت‌های انجام شده برخی در مکان‌های فاقد پتانسیل مانند زمین فوتبال در شهرستان دماوند، بخش خصوصی وارد نمی‌شود و از این رو آنها را به هیئت‌های ورزشی واگذار کردیم تا طبق نظارت دقیق به عملکرد آنها، درآمد حاصله به ارتقای آن کمک کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند اظهار داشت: هر چه هیئت‌های ورزشی فعال‌تر باشند رشته‌ها نیز فعالیت بیشتری دارند، البته برخی از رشته‌های ورزشی در این شهرستان به صورت فصلی فعالیت می‌کنند.

قمی عنوان کرد: به طور میانگین تعداد ۲۰ رشته ورزشی در باشگاه‌های شهرستان دماوند فعالیت می‌کنند و میزان افراد فعال در این بر حسب میزان سازماندهی هستند بالغ بر حداقل پنج هزار نفر هستند.

وی تصریح کرد: بر این اساس حدود ۱۰ درصد از مردم شهرستان دماوند ورزش می‌کنند که این با توجه به فضا، پتانسیل و وضعیت این شهرستان آماری نگران‌کننده است؛ اما صرفا همیشه نیاز به زیرساخت و امکانات ساختاری نیست، زیرا برخی از رشته‌ها مانند پیاده‌روی و کوهپیمایی بسیار ارزان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند یادآور شد: به نظر می‌رسد که فرهنگ‌سازی در حوزه ورزش کم بوده است و ما امیدواریم که با کمک رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی در این خصوص بپردازیم؛ البته تعامل اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش دماوند توانسته تاثیر بسیار خوبی در گرایش دانش‌آموزان به ورزش داشته باشد.

قمی با اشاره به افزودن برخی رشته‌های ورزشی در شهرستان دماوند اذعان داشت: خوشبختانه برخی از رشته‌ها به مانند دوچرخه‌سواری به رشته‌های ورزشی این شهرستان افزوده شده است و این قول را می‌دهیم که خانه دوچرخه سواری نیز ایجاد شود و با در نظر گرفتن ۱۰ تا ۱۵ دوچرخه، ایستگاهی برای افرادی که امکان خرید دوچرخه ندارند فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین با برگزاری نشست‌هایی با رئیس هیئت قایق‌رانی، در تلاشیم تا ببینیم با وجود سد در این شهرستان آیا امکان راه‌اندازی ورزش قایق‌رانی وجود دارد یا خیر و در صورت عدم اجرایی شدن این امر، آیا می‌توان به آموزش کایاک در استخرهای موجود در این شهرستان پرداخت یا خیر.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با اشاره به ورزش سوارکاری و استقبال جوانان از این رشته گفت: متاسفانه هنوز پیست سوارکاری استاندارد در این شهرستان وجود ندارد؛ اما رئیس هیئت سوارکاری مشخص شده در هفته‌های آتی ابلاغ آن به هیئت استان صادر می‌شود؛ در واقع به دنبال جایگزین کردن رشته‌های نو به جای رشته‌هایی که کمتر به آن توجه می‌شود هستیم.

قمی بیان کرد: در بخش بانوان نیز به مناسب‌سازی فضا پرداختیم و خوشبختانه در رشته اسکیت توانستیم برای اولین بار مقام دوم استانی را کسب کنیم که این تحول بسیار عظیمی است؛ همچنین در رشته پینگ پنگ نیز بانوان با وجود تغییرات انجام شده توانستند جزو چهار شهرستان استان و نفرات برتر انتخاب شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، شهرستان دماوند در مرحله اول آینده‌سازان در شرق استان تهران اول شد و با توجه به مدال‌های کسب شده با ۱۰ پله صعود از مرحله ۱۸ به هفتم در استان تهران رسیدیم که این امر تحول بسیار خوبی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن