حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ زوج نابارور در شهرستان دماوند وجود دارد/ کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب عامل بروز انواع سرطان در بانوان است

کارشناس برنامه سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از وجود حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ زوج نابارور در این منطقه خبر داد و گفت: کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب عامل بروز انواع سرطان در بانوان می‌باشد.
به گزارش تاررود، فاطمه عباس‌زاده کارشناس برنامه سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در نشست هماهنگی هفته ملی سلامت بانوان و تربیت بدنی در محل فرمانداری این شهرستان با بیان این مطلب که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ زوج نابارور در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه باروری و فرزندپروری از جمله امور جدایی‌ناپذیر در میان بانوان است ورزش از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که در سیستم باروری بانوان نقش بسزایی دارد.
وی افزود: ورزش‌های تخصصی به تنهایی تامین‌کننده سلامت در بانوان نیست بلکه تحرک برای همه بانوان و در بین دختران جوان که مادران آینده خواهند بود بسیار مهم است تا در آینده با مشکل ناباروری مواجه نشوند.
کارشناس برنامه سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب و چاقی را منشا بیماری‌هایی مانند کیست تخمدان و انواع سرطان در بانوان دانست و گفت: متاسفانه سن ابتلا به سرطان سینه در میان بانوان ایرانی ۱۰ سال کمتر از سایر کشورها است که چاقی و کم‌تحرکی دلیل اصلی این موضوع می‌باشد.
عباس زاده بیان کرد: به این منظور چهار جلد کتاب در خصوص شیوه زندگی و تحرکات توسط وزارت بهداشت و درمان تهیه گردیده که در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند و مدارس این شهرستان توزیع می‌شود و به بیان ناباروری، سرطان و سلامت بانوان به ویژه در سنین ۱۵ تا ۴۰ سال می‌پردازد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن