دستگیری صیاد غیرمجاز در منطقه گدوک فیروزکوه/ صدور رای محکومیت برای متخلفان صید ۸۱ قطعه ماهی کپور

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری شکارچی غیرمجاز به همراه یک قبضه اسلحه شکاری و یک قطعه کلاغ‌سیاه نوک قرمز خبر داد.
به گزارش نشریه تاررود؛ محمد فریدی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت در روزهای گذشته در حین گشت و کنترل منطقه گدوک به یک نفر متخلف که به‌قصد شکار غیرمجاز وارد منطقه شده بود، برخورد نموده و از این فرد متخلف یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی و تعداد ۳۹ تیر فشنگ سلاح مربوطه و یک قطعه کلاغ‌سیاه کشف و ضبط گردید.
وی افزود: بعد از هدایت متخلف به اداره حفاظ محیط زیست فیروزکوه، در این خصوص پرونده تخلف تنظیم و به مراجع قضائی ارسال گردید.
سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه در ادامه با اشاره به صدور حکم محکومیت متخلفین صید ۸۱ قطعه ماهی کپور تصریح کرد: در پی دستگیری صیادان غیرمجاز و ارسال پرونده به مرجع قضائی، قاضی پرونده برای هر یک از متهمان حکم به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری صادر نمودند؛ از متخلفین دستگیرشده ۸۱ قطعه ماهی کپور کشف و ضبط‌شده است.
فریدی خاطر نشان کرد: از افراد مذکور نیز دو پرنده توکا و سبزه‌قبا نیز به همراه ادوات شکار کشف و ضبط‌شده است.
وی با تأکید بر حفظ گونه‌های زیست‌محیطی و حراست از آنها وظیفه اصلی این نهاد بود و محیط‌بانان منطقه پیرامون اینجام این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌شوند، گفت: از شهروندان محترم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده شکارچیان و صیادان غیرمجاز و به‌منظور حفظ گونه‌های زیست‌محیطی مراتب را سریعاً به این نهاد اطلاع‌رسانی کنند.
منبع: دیمه نیور
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن