رئیس اداره گاز شهرستان دماوند؛ خدمت‌رسانی به ۶۴ هزار نفر مشترک گاز در شهرستان دماوند/ ۳۷ روستا در سطح شهرستان دماوند، فاقد بهره‌مندی از نعمت گاز هستند/ اجرایی شدن عملیات گازرسانی به پنج روستا در دستور کار اداره گاز شهرستان دماوند قرار دارد

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر تعداد ۳۷ روستا در سطح شهرستان دماوند، فاقد بهره‌مندی از نعمت گاز می‌باشند؛ اما به دلیل مشکلاتی مانند قرار گرفتن در خارج از بافت، عدم‌تأیید جهاد کشاورزی و یا مشکلات منابع طبیعی، گازرسانی به آن‌ها انجام نشده است.

به گزارش نشریه تاررود؛ اصغر مهری با اشاره به سرویس‌دهی اداره گاز در سطح شهرستان دماوند اظهار کرد: به طور کلی در مجموعه شهرستان دماوند، پنج شهر و ۶۴ هزار مشترک گاز وجود دارد و اداره گاز نیز، موظف به ارائه خدمت به مشترکان می‌باشد.

وی افزود: عمده خدمات اداره گاز شامل نگهداری و کنترل مستمر تجهیزات، ایستگاه‌ها، شیرها و خطوط شبکه انشعابات می‌باشد؛ علاوه بر این، ارائه خدمت به ساخت‌وسازها و کوچه‌های جدید که در اصطلاح آن‌ها را حفره‌های خالی می‌نامیم نیز مورد توجه قرار دارد.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند در خصوص حفره‌های خالی خاطرنشان کرد: به این منظور، مدارک متقاضیان با مراجعه به اداره گاز و طی مراحل قانونی، به واحد امور مهندسی ستاد گاز استان تهران ارجاع داده می‌شود و در صورت تصویب، اجرایی می‌گردد.

*۳۷ روستا در سطح شهرستان دماوند، فاقد بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی هستند

مهری در مورد روستاهای فاقد لوله‌کشی گاز در سطح شهرستان گفت: در حال حاضر تعداد ۳۷ روستا در سطح شهرستان دماوند، فاقد بهره‌مندی از نعمت گاز می‌باشند؛ اما به دلیل مشکلاتی مانند قرار گرفتن در خارج از بافت، عدم‌تأیید جهاد کشاورزی و یا مشکلات منابع طبیعی، گازرسانی به آن‌ها انجام نشده است.

وی ادامه داد: برخی از روستاها نیز به دلیل تعداد خانوار اندک، در قالب‌بند (ق) قرار نمی‌گیرند و در صورت ابلاغ بخشنامه و تصویب مجلس شورای اسلامی، گازرسانی به آنها انجام می‌شود.

*بهره‌برداری از پروژه گازرسانی روستای کلاک مشهد در دهه مبارک فجر/ گازرسانی به روستاهای اوچونک و سرخده نیز روبه اتمام است

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند اظهار داشت: خوشبختانه عملیات گازرسانی به پنج روستا در سطح این شهرستان در حال اجرا و رو به اتمام است؛ اما در دهه مبارک فجر، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به روستای کلاک مشهد می‌باشیم.

مهری افزود: گازرسانی به روستاهایی مانند اوچونک و سرخده نیز رو به اتمام است و امیدواریم بتوانیم به‌زودی از آنها بهره‌برداری نماییم.

وی با اشاره به تأمین هزینه‌های گازرسانی توسط منابع داخلی شرکت نفت و گاز خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۵۰ کیلومتر از حفره‌های خالی مورد توجه قرار گرفته است و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی، تا پایان سال، ۱۵ کیلومتر دیگر نیز اجرایی می‌شود.

*نصب یک هزار انشعاب در دستور کار اداره گاز شهرستان دماوند قرار دارد/ ساخت‌وسازها در امر گازرسانی باید تعیین تکلیف شود

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند تأکید کرد: همچنین نصب ۵۰۰ انشعاب در سطح شهرستان دماوند، از دیگر فعالیت‌های این نهاد خدمت‌رسان در سال جاری بوده است و یک هزار انشعاب دیگر نیز با اجرایی شدن قرارداد با پیمانکار، نصب می‌شود.

مهری تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده‌ای که اداره گاز با آن روبه‌روست، منع واگذاری به اراضی فاقد کاربری و کاربری‌های زراعی و باغی می‌باشد؛ به این ترتیب متأسفانه ۵۰۰ متقاضی داریم که علی‌رغم شبکه‌گذاری توسط اداره گاز در برخی مناطق، به دلیل مواردی اعم از ساخت‌وساز خارج از بافت و یا عدم تأیید اداره جهاد کشاورزی، امکان گازرسانی به آن‌ها وجود ندارد؛ لذا باید در درجه اول، این ساخت‌وسازها تعیین تکلیف شوند.

وی همچنین با تأکید بر رعایت ایمنی و توجه به تأسیسات زیرزمینی گفت: این تأسیسات، اموال عمومی مردم هستند و به آن‌ها تعلق دارند؛ لذا نهادهای مختلف موظفند تا در صورت عملیات حفاری، نهایت دقت در آن را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن