طرح تصویب شده واگذاری انشعاب برق، گاز و آب به ساخت و سازهای غیرمجاز در چند سال‌ گذشته، نیازمند موافقت شورای نگهبان است

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در بازدید از روستاهای خورین، عباس‌آباد و یلقان دره بخش رودهن در جمع اهالی گفت: واگذاری انشعاب برق، گاز و آب به ساخت و سازهای غیرمجاز چند سال‌ گذشته در صورت موافقت شورای نگهبان در خصوص این طرح تصویب شده انجام می‌گیرد.

به گزارش تاررود، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان بخشی و شهرستانی از روستاهای روستای خورین، عباس‌آباد و یلقان دره بخش رودهن بازدید و از نزدیک با مردم گفتگو کردند.

بنابراین گزارش، در این سه بازدید پیرامون موضوعات و مشکلاتی از جمله روکش آسفالت جاده‌های روستایی، آب شرب، طرح هادی، انتقال گاز شهری، اختصاص زمین برای ایجاد احداث دهیاری‌ها، مساجد و دیگر مراکز خدماتی، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیره با حضور اهالی این سه روستا گفتگو و در جهت رفع این مشکلات دستوراتی ارائه و مقرر گردید چند تیم کارشناس نسبت به حل این موضوعات و مشکلات طی چند ماه اخیر اقدام نمایند.

قاسم میرزایی نیکو در حاشیه بازدید از این سه روستا اظهار کرد: سرکشی از روستاها و حل معضلات و مشکلات روستاییان در اولویت دولت تدبیر و امید است و در این خصوص برنامه‌ریزی‌های زیادی در دوره اول ریاست جمهوری دکتر روحانی صورت گرفته و قطعاً میزان اعتبارات تخصیصی برای عمران و آبادانی روستاها در دوره دوم ریاست جمهوری ایشان بیشتر و دایره خدمات‌رسانی بزرگتر و بیشتر خواهد شد.

وی گفت: طرحی در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده که در صورت موافقت شورای نگهبان به افرادی که طی چند ساله گذشته اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز نمودند، انشعاب برق، گاز و آب واگذار می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مصوبه به معنی تملک و مالکیت آن ملک و زمین نیست و مشترک تنها هزینه‌های این انشعابات را پرداخت می‌نماید و در صورتی که ملک مذکور تعیین و تکلیف قانونی گردد؛ مجدداً انشعابات به نفع دولت باز پس‌گیری خواهد شد و اگر مالک موفق به اخذ جواز و پایان کار قانونی گردد، انشعابات قانونا به نام خود وی خواهد شد.

همچنین در ادامه این دیدار مجید صفری، بخشدار رودهن اظهار کرد: بازدیدهای روستایی را در دستور کار قرار داده‌ایم و سعی می‌کنیم که مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی را همراه کنیم تا به مشکلات و معضلات به خوبی رسیدگی گردد.

وی افزود: اعتبارات خوبی برای روستاهای سطح بخش در نظر گرفته شده است و اگر این اعتبارات به نحو احسن و به خوبی در روستاها اجرا گردد مجدداً اعتبارات دیگری تخصیص می‌یابد.

صفری افزود: دولت تمام توان خود را برای عمران و آبادانی روستاها گذاشته و تاکنون در این راستا به خوبی عمل کرده است.

بخشدار رودهن ادامه داد: طی چهار سال گذشته پروژه‌های خوبی در سطح روستاهای بخش رودهن اجرا شده که کاملاً مشهود است ضمن اینکه توانستیم در ۸۰ درصد روستاهای سطح بخش بوستان تفریحی وپارک بازی ایجاد کنیم.

صفری گفت: آسفالت معابر و جدول کشی، انتقال آب، روشنایی معابر، خرید خودروهای خدماتی از جمله حمل زباله، آتش‌نشانی، بیل به کو و غیره، تخصیص اعتبار برای ساخت دهیاری چند روستا، تجهیز خانه‌های بهداشت، اجرای طرح هادی چند روستا و غیره از مهمترین پروژه‌های صورت گرفته در سطح روستاهای سطح بخش رودهن می‌باشد.

لازم به ذکر است در این بازدیدها مردم و اعضای شوراهای اسلامی این سه روستا به بیان مشکلات روستایی پرداختند و مسئولان در جهت رفع آنان قول‌های مساعد دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن