اجرای طرح جنگلانه در سطح 10 هکتار از اراضی شهرستان دماوند/ کاشت گونه‌های گیاهی متناسب با اقلیم منطقه دماوند در این طرح

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: طرح جنگلانه در محل جنگل ایستگاه تولید بذر و نهال مهندس هدایت الله شمس دماوند در سطح 10 هکتار اجرا شد.

به گزارش تاررود، علی خلیلی در حاشیه طرح جنگلانه در محل جنگل ایستگاه تولید بذر و نهال مهندس هدایت الله شمس دماوند اظهار کرد: این برنامه توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند و با همکاری دوستداران طبیعت، انجمن‌های زیست‌محیطی، رفتگران طبیعت شهرستان دماوند و استان تهران، مسئولان مدرسه طبیعت و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و با مشارکت شهرداری دماوند، با حضور رئیس شورای شهرستان دماوند و مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره تعاونی فراگیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند، رئیس اداره آموزش‌وپرورش دماوند و طی آن کاشت بذر و نهال گونه‌های درختچه‌ای و درختی متناسب با اقلیم منطقه دماوند در سطحی حدود 10 هکتار از اراضی شهرستان دماوند انجام شد.

وی افزود: جنگلانه برنامه مشارکتی خودجوش به مناسبت دهه تنوع زیستی است که با همکاری سازمانهای غیردولتی باهدف شناخت و حمایت از گونه‌های گیاهی در معرض خطر (بومی) اجرا می‌شود.

خلیلی خاطرنشان کرد: آشنایی با روش کاشت گیاهان در معرض خطر و معرفی جایگاه واقعی و نقش مردم به‌خصوص جوامع محلی در احیاء، نگهداری و حفاظت از زی‌گونگی (تنوع زیستی) و ترویج استفاده از گونه‌های بومی کم آب‌بر به‌جای گونه‌های وارداتی نامناسب با اقلیم منطقه و تقویت و ترویج فرهنگ بومی و دیرینه ” یاریگری” در راستای حفاظت از آب‌وخاک میهن عزیزمان را از دیگر اهداف این طرح است.

وی گفت: در این برنامه همیاران و دوست داران طبیعت، ضمن آشنایی با نحوه کاشت بذر و نهال، نسبت به کاشت این بذور و نهال شامل زرشک، بادام اسکوپاریا، بنه، زالزالک، داغداغان، توت، ارغوان و … اقدام نمودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن