عرضه محصولات کشاورزی شهرستان دماوند براساس تفاهم‌نامه‌ با شهرداری به بازار تهران/ اعطای تسهیلات به ۸۵ واحد غیرفعال صنعتی در شهرستان دماوند/ سند توسعه روستایی شهرستان دماوند نهایی شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ازعرضه محصولات کشاورزی شهرستان دماوند براساس تفاهم‌نامه‌ شهرداری تهران به بازار و اعطای تسهیلات به ۸۵ واحد غیرفعال صنعتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تاررود، نعمت‌الله ترکی در پایان سفر یک‌روزه استاندار تهران به شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات کارگروه‌های مختلف شورای برنامه‌ریزی استان تهران مشترک با کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری تصمیم‌های خوبی برای شهرستان دماوند اتخاذ شد.

وی افزود: در حوزه اقتصادی برای تولیدات محصولات کشاورزی شهرستان دماوند تصمیم گرفته شد تا محصولات خاصی دماوند از جمله سیب که برند است، برای بازار فروش آن با شهرداری تهران طی تفاهم‌نامه‌ای هماهنگ شد که در نقاط مختلف این شهر عرضه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در بخش سامانه آبیاری تحت فشار، با توجه به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد مناطق کشاورزی دماوند به صورت باغی است، هدف‌گذاری شد که دماوند در اولویت طرح‌های آبیاری تحت فشار قرار گیرد.

ترکی ادامه داد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت با توجه به ظرفیت‌هایی که دماوند با وجود دو شهرک صنعتی دارد، قرار شد که مشکلات ۸۵ واحد غیرفعال یکی از این شهرک‌ها بررسی و تسهیلاتی برای فعالیت آنها اعطا شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال با توجه به اینکه نرخ بیکاری دماوند با هفت درصد نسبت به شهرستان‌های دیگر کمتر بوده، اما تعادل، حفظ و نگهداری این نرخ مهم است؛ در این خصوص، ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی و رقم قابل توجه ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر بدون محدودیت نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بیان کرد: در حوزه گردشگری، قرار شد که ۳۰ نقطه در شهرستان دماوند به عنوان گردشگری و سرمایه‌گذاری در کارگروه‌های آمایش سرزمینی و گردشگری پیگیری و از سال ۹۷ طرح‌های این مناطق با توجه به رویکرد گردشگری دماوند آغاز شود تا اشتغال و بخش اعظمی از توسعه این شهرستان را در قالب گردشگری پوشش دهد.

ترکی افزود: در حوزه روستایی، سند توسعه روستایی دماوند نهایی و قرار شد که از سال آینده سالانه ۷۰ روستا در بخش توسعه اقتصادی و اشتغال با برش شهرستانی از جمله دماوند با ۱۵ روستا در نظر گرفته شود که در این خصوص محدودیتی برای پوشش روستاها قائل نشدیم تا پایان سال ۹۹، سند توسعه روستایی با هدف‌گذاری ایجاد اشتغال و استقرار جمعیت روستاها به تناسب توسعه کشور انجام شود.

وی در خصوص طرح اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: در این زمینه قرار شد که سازمان تبلیغات اسلامی برای احداث خانه عالم طرح ارائه دهد و از سال ۹۷ به تناسب سال، تعداد مورد نیاز شهرستان دماوند را پوشش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن