عملیات پروژه‌های پسماند و شبکه‌ فاضلاب دماوند در سال آینده اجرایی شود/ تأمین اعتبار برای مهر و موم چاه‌های غیرمجاز و هوشمندسازی کنتورهای آب شهرستان دماوند تا پایان سال ۹۸

استاندار تهران با بیان اینکه عملیات پروژه‌های پسماند و شبکه‌ فاضلاب دماوند در سال آینده اجرایی شود، گفت: مهر و موم چاه‌های غیرمجاز و هوشمندسازی کنتورهای آب شهرستان دماوند تا پایان سال ۹۸ تأمین اعتبار می‌شود.

به گزارش تاررود، محمدحسین مقیمی در نهمین سفر خود به شهرستان‌های استان تهران با حضور در شهرستان دماوند و شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مشترک با کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری استان است و هیچ شورایی به این اندازه حق و اختیار قانونی ندارد و تصمیم‌های گرفته شده مربوط به شهرستان در این کمیته قابل بررسی و مرتفع شدن است.

وی یکی از مشکلات کنونی در کشور را کم آبی دانست و گفت: کشور ما به دلیل بارش کم با مشکل کم آبی مواجه است و این وظیفه ماست تا با مدیریت صحیح مشکل کم آبی را حل کنیم و این مهم با تجدیدنظر در مصرف آب و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی محقق می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه در عمده شهرها ۸ درصد آب به بخش صنعت و ۹۲ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، افزود: این آمار نشان می‌دهد برای کنترل مصرف آب باید سیستم آبیاری نوین توسعه و محصولاتی کشت شود که به آب کمتر نیاز داشته و از طرفی در توسعه و افزایش درآمد مؤثر باشد.

وی یکی از موضوعات مهم شهرستان دماوند و حوزه شرق استان تهران را ساماندهی بخش فاضلاب و پسماند دانست و گفت: با تعامل بین شهرستان‌های پردیس و دماوند که شامل شهرهای دماوند، آبسرد، کیلان، آبعلی، رودهن، بومهن، پردیس و جاجرود می‌شود می‌توان با جمعیتی حدود یک میلیون نفر مجموعه پسماند را تعریف و مدیریت کرد.

مقیمی با بیان اینکه نمی‌توان برای هر مجموعه شهری یک بخش پسماند ایجاد شود، گفت: با توجه به شرایط خاص حوزه فاضلاب، این مهم با تعامل ۲ شهرستان ممکن است، مقدور نباشد ولی تشکیل شرکتی جهت ساماندهی پسماند با تعامل ۲ شهرستان دماوند و پردیس و تحویل گرفتن آن از شهرداری‌ها، می‌توان گامی مؤثر برداشت.

استاندار تهران با تاکید براینکه موضوع پسماند و فاضلاب ۲ شهرستان دماوند و پردیس لازم است تا ۵ ماه آینده عملیاتی شود، افزود: اگر تا شهریور آینده در این خصوص اقدامی صورت گیرد، می‌توان تا پایان سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری رساند.

لازم به ذکر است در این کارگروه مباحثی همچون مجوز حفاری شش حلقه چاه تا پایان سال، تأمین اعتبار برای هوشمند سازی چاه آب، تأمین اعتبار برای مهر و موم چاه‌های غیرمجاز و هوشمندسازی کنتورهای آب شهرستان تا پایان سال ۹۸ مطرح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن