راه‌اندازی غرفه خدمات اجتماعی در پیست اسکی آبعلی/ شناسایی میزان آسیب‌های اجتماعی در روستاهای بخش مرکزی دماوند در دستور کار است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از راه‌اندازی غرفه خدمات اجتماعی در پیست اسکی آبعلی و شناسایی میزان آسیب‌های اجتماعی در روستاهای بخش مرکزی دماوند خبر داد.
به گزارش نشریه تاررود؛ حسین بی‌نیاز با اشاره به برپایی غرفه خدمات بهزیستی در پیست اسکی آبعلی اظهار کرد: با هماهنگی و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، غرفه خدمات اداره بهزیستی به منظور آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان، در اماکن عمومی و پرتردد مانند پیست آبعلی اسکان یافته و به ارائه خدماتی همچون مشاوره خانواده، مشاوره ژنتیک، پیشگیری از اعتیاد می‌پردازد.
وی از حضور خودروی اورژانس اجتماعی و نیروهای انسانی آموزش دیده در این مکان ورزشی خبر داد و افزود: به این ترتیب تا انتهای سال جاری در روزهای جمعه، با استقرار در پیست اسکی آبعلی حضور یافته و اطلاعات و خدمات بیشتری به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهیم.
همچنین رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در نشستی با بخشدار بخش مرکزی شهرستان دماوند، آسیب‌های اجتماعی در روستاهای تابعه را مورد بررسی قرار دادند.

بهزیستی شهرستان پردیسرئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با معرفی حوزه کاری سازمان بهزیستی و مأموریت‌های پرشمار از جمله ارائه خدمات به معلولان CBR و موضوع اعتیاد به‌عنوان بخشی از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر در صدد ارائه آموزش‌های همچون مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره ژنتیک و پیشگیری از اعتیاد به‌منظور ارائه آموزش‌های لازم به خصوص در بخش روستایی شهرستان دماوند هستیم.
بی‌نیاز خاطرنشان کرد: به این منظور، با شناسایی نقاط آسیب خیز در سطح شهرستان، در پی شناسایی میزان آسیب‌های اجتماعی و انجام اقدامات لازم در جهت رفع آن‌ها هستیم و این امر تنها در سایه همت و همکاری دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر است.
بخشدار بخش مرکزی شهرستان دماوند، اعلام آمادگی خود را در جهت آگاه‌سازی مردم شهرستان بخصوص در بخش روستاها را عنوان نمود و گفت: با توجه به اهداف تخصصی و عملکرد سازمان بهزیستی، آمادگی خود را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اعم از معلولیت، اعتیاد و طلاق اعلام می‌نماییم.
مهدی حیدری افزود: با افزایش سطح خدمات و ضریب آموزشی، باید نگاهی تخصصی در بحث آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم تا در آینده با میزان کمتری از آسیب‌ها مواجه شویم و نگاهی تخصصی در بحث آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باید داشته باشیم تا در آینده نه چندان دور باکم ترین نوع آسیب برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن