مراسم یادبود کوهنوردان جان‌باخته مشهدی در رودهن برگزار شد+تصاویر

مراسم یادبود کوهنوردان جان‌باخته مشهدی با حضور کوهنوردان شرق استان تهران در رودهن برگزار شد.

به گزارش تاررود، مراسم یادبود کوهنوردان جان‌باخته مشهدی که چند روز پیش در کوه‌های اشترانکوه لرستان در اثر سقوط بهمن جان خود را از دست دادند، شب گذشته در رودهن و با حضور کوهنوردان شرق استان تهران برگزار شد.

مسؤول گروه کوهنوردان رودهن در این مراسم اظهار کرد: متأسفانه چند روز قبل، یک تیم کوهنوردی از استان خراسان رضوی برای فتح چند قله‌هایی به استان لرستان رفته و وارد رشته‌کوه‌های زاگرس و کوه اشترانکوه شدند.

ساسان شیرمحمدی ادامه داد: متأسفانه در برگشت این تیم با کولاک و برف شدید مواجه می‌شوند و علی‌رغم تلاش بسیار نمی‌توانند از مسیر اصلی به کوهپایه منتقل شده و وارد مسیر فرعی می‌شوند.

وی بیان کرد: هنگام برگشت و پس از گم شدن مسیر، کوهنوردان در مسیرهای یخچالی قرار می‌گیرند که مسیر بهمن‌خیز بوده است.

شیرمحمدی افزود: متأسفانه در همان زمان بهمن سنگینی رخ می‌دهد و تمام ۱۴ نفر این تیم مفقود می‌شوند.

مسؤول گروه کوهنوردان رودهن بیان کرد: علی‌رغم عملیات‌ سخت نجات متأسفانه چند نفر از این گروه جان خود را از دست می‌دهند و ما دور هم جمع شدیم تا یاد این ورزشکاران را گرامی داریم.

وی ضمن تقدیر از تمام افرادی که در این مراسم حضور پیدا کردند، ادامه داد: از هیأت‌ها و کوهنوردان شهرستان‌های دماوند و پردیس کمال تشکر را داریم که کوهنوردان رودهن را در این مراسم پرفیض تنها نگذاشتند و این مراسم کمترین کاری بود که می‌توانستیم برای همنوردان مرحوم خود انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن