مسکن مهر و مسکن اجتماعی بهترین گزینه برای رفع مشکل حاشیه‌نشینی است/ حدود ۴۰ خانوار در «قلعه‌سنگی» دماوند سکونت دارند

شهردار دماوند از سکونت حدود ۴۰ خانوار در منطقه قلعه سنگی خبر داد و گفت: مسکن مهر و مسکن اجتماعی بهترین گزینه برای رفع حاشیه‌نشینی است.

به گزارش تاررود، عباس صفری با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه «قلعه سنگی» دماوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: این منطقه از سالیان گذشته جزو مناطق آلوده در زمینه ساخت‌وساز بوده و بیشتر ساخت‌‌وسازها به صورت آغل و طویله بوده است که به زودی و با کمک دادستان و رئیس اداره راه‌وشهرسازی معدوم شدند.

وی در خصوص آسفالت این مناطق بیان کرد: ما زمانی از این موضوع مطلع شدیم که آسفالت‌ریزی صورت گرفته بود و از این رو ادامه روند پیمانکاری را متوقف کردیم.

شهردار دماوند افزود: بسیاری از اهالی این منطقه که دارای سند هستند درخواست ایجاد حسینه‌ای موقت داشتند و شاید انجام آسفالت به این خاطر بوده است؛ اما به هر حال شهرداری با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز مخالف است و با آن برخورد می‌کند.

صفری گفت: هم اکنون حدود ۴۰ خانوار در منطقه قلعه سنگی دماوند ساکن هستند و سکونت اولیه آنها به ۲۰ سال پیش باز می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی جزو معضلات شهرها بود و افرادی که تمکن مالی نداشته و یا به عنوان مهاجر وارد شهر می‌شدند و بهترین فضا برای سکونت آنها حاشیه‌های شهر بود که دولت باید فکری برای حاشیه‌نشینی و افراد ساکن در آن می‌کرد.

شهردار دماوند از مسکن مهر و یا مسکن‌های اجتماعی به عنوان بهترین سوژه برای جمع‌شدن حاشیه‌نشینی نام برد و اظهار داشت: افرادی هم با نیت سودجویی این گونه اقدامات و تصرفات را انجام می‌دهند که این موضوعات نیاز به تدبیر و همکاری دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن