گردهمایی تعاونی فراگیر منابع‌طبیعی، آبخیزداری و کشاورزی در شهرستان دماوند برگزار شد

گردهمایی تعاونی فراگیر منابع‌طبیعی، آبخیزداری و کشاورزی در شهرستان دماوند در هفتمین روز از هفته منابع‌طبیعی با شعار مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، مشارکت مردم و اقتصادمقاومتی، در اردوگاه شهید مصطفی‌خمینی شهرستان دماوند برگزار شد.
به گزارش تاررود، گردهمایی تعاونی فراگیر منابع‌طبیعی، آبخیزداری و کشاورزی با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند، ائمه جمعه شهرهای دماوند و آبسرد و جمعی از مسئولان شهرستانی به همراه مشاور مدیر کل و روسای ادارات آموزش و ترویج اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری، امور مراتع اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان تهران و اعضا و فعالان تعاونی فراگیر منابع‌طبیعی، آبخیزداری و کشاورزی با حمایت پست‌بانک شعبه روستای جابان و مرکز مایه‌کوبی پرنده آبی برگزار گردید.
در این همایش علی خلیلی، رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند با اشاره به شعار روز هفتم هفته منابع‌طبیعی و تاکیدات مقام معظم رهبری اظهار داشت: فرهنگ منابع‌طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل گردد و مشارکت عمومی و تشکیل تعاونی‌ها به عنوان یکی از راه‌های دست‌یابی به این هدف است.

پتانسیل بالای شهرستان دماوند موضوع مهم گردهمایی تعاونی فراگیر منابع‌طبیعی، آبخیزداری و کشاورزی در شهرستان دماوند 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلم‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند نیز با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان دماوند به اهمیت توسعه زیست‌محیطی و افزایش سرانه فضای سبز شهرستان دماوند پرداخت.
وی با اشاره به لزوم یاری دولت از بخش خصوصی و مشارکت عمومی مردم در زمینه‌های مختلف، بهره ‌گیری از نیروهای جوان متخصص فارغ‌التحصیل در بخش‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی را راهکاری در جهت افزایش کارایی تعاونی‌ها برشمرد.
مجید صفری، سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند نیز در این همایش با ابراز خرسندی از ایجاد تعاونی‌ها و مشارکت مردم در انجام امور در بخش‌های مختلف، وجود تعاونی‌ها را در پیشبرد و توسعه امور ضروری و حیاتی خواند.
در ادامه این همایش جلیل‌نژاد، ‌مشاور مدیر کل و رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان تهران، ضمن ابراز خرسندی از همراهی مسئولان نهادهای دست‌اندرکار در تحقق اهداف مشترک زیست‌محیطی، خواستار همدلی، همراهی و مشارکت مسئولان در این خصوص شد.
گفتنی است که در این پایان این همایش، از دهیاران پیشگام و مدیران دست اندرکار در راه‌اندازی و تحقق تعاونی فراگیر منابع طبیعی شهرستان دماوند، با اهدای لوح تقدیر و تندیس مزین به نشان منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن