همایش اقتصاد مقاومتی در پردیس برگزار شد + تصاویر

همایش اقتصاد مقاومتی در پردیس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش نشریه تاررود، همایش اقتصاد مقاومتی با حضور محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت، سید شهاب الدین چاووشی معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه شهرستان پردیس، مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس، محمد لاله شهردار پردیس و دیگر مسئولان و روسای ادارات شهرستان پردیس در پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد.

*فرماندار پردیس: اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد به شهرستان پردیس در دولت یازدهم

فرماندار شهرستان پردیس گفت: اعتبارات تملک دارایی و ملی اختصاص یافته به شهرستان پردیس در دولت یازدهم بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد برآورد شده که بخش اعظم آن مربوط به مسکن مهر است.

مرتضی حیدری اظهار کرد: در این همایش گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در طول سه سال و چهار ماه اخیر در سطح شهرستان ارائه شده که نکات خوبی نیز توسط دبیر هیئت دولت، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری تهران و امام جمعه شهرستان بیان شده است.

وی ادامه داد: چکیده و خلاصه اقداماتی که توسط دستگاه‌ها انجام شده در چند بخش به صورت یکپارچه جمع‌بندی شده و توسط بنده ارائه شد.

فرماندار پردیس با اشاره به اینکه هدف از برگزاری همایش، ارائه بیلانی از عملکرد دولت به مردم بوده است گفت: متأسفانه نتوانستیم تمام اقدامات را به تفصیل بیان کنیم. در این همایش قصد داشتیم با استفاده از اطلاعات مسئولان از فعالیت‌هایی که در سطح کلان صورت می‌گیرد بهره‌مند شویم.

حیدری تصریح کرد: با شرکت منظم و فعالی که تمام اقشار کشاورزی، صنوف، صنعت، صنایع دانش‌بنیان، پارک فناوری، اتحادیه‌های صنفی و فرهنگیان داشتند همایش بسیار خوبی برگزار شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این همایش مقدمه‌ای برای اجرای فعالیت‌های اساسی‌تر و بزرگ‌تر باشد بیان کرد: شهرداری‌ها در این سه سال اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان را در زمینه‌های مختلف هزینه داشته‌اند که در این مراسم تنها به بیان آن اکتفا کردیم؛ اما ذکر این نکته کافی است که اعتبارات تملک دارایی و ملی اختصاص یافته به شهرستان پردیس در دولت یازدهم بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد برآورد شده که بخش اعظم آن مربوط به مسکن مهر است.

فرماندار شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار یک هزار میلیاردی برای پروژه مسکن مهر از سوی سخنگوی دولت برای ما مسرت‌بخش بوده و متقاضیان را امیدوار می‌کند.

*دبیر هیت دولت: نیاز جدی و اساسی جامعه ما اقتصاد مقاومتی است

دبیر هیئت دولت گفت: امروز نیاز جدی و اساسی جامعه ما اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرارگرفته و پیگیری می‌شود.

محسن حاجی میرزایی در همایش اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای دولت تدبیر و امید گفت: امروز نیاز جدی و اساسی جامعه ما اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرارگرفته و پیگیری می‌شود و دولت هم مصمم است که چهره اقتصاد کشور را به اقتصادی پایدار و موفق تبدیل کند.

وی افزود: بررسی حداقل بیش از شش دهه در اقتصاد کشور نشان می‌دهد که اقتصاد ما در معرض مخاطرات جدی بوده و همواره رشد نوسانی و محدود داشته و کمتر توانسته‌ایم که یک رشد ثابت حتی اندک داشته باشیم.

دبیر هیئت دولت رشد اقتصادی را متناسب باقیمت نفت دانست و خاطرنشان کرد: این دولت در برابر مأموریتی قرارگرفته است که با چندین دهه ناکامی روبروست و باید اندازه و سایز این مسئله و مشکل به خوبی درک شود.

حاجی میرزایی تأکید کرد: دو دهه است که متولیان امور کشور به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهیم به نیازهای اشتغال پاسخ دهیم و رفاه جمعیت را تأمین کرده و موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی کشور را بهبود بخشیم و در میدان رقابت با کشورهای پیرامونمان موقعیت بهتری داشته باشیم باید یک رشد ۸ درصدی داشته باشیم.

وی توضیح داد: مجموع مطالعات اندیشمندان اقتصادی و سند چشم‌انداز توسعه که بعد از قانون اساسی یکی از معتبرترین اسناد کشور است، این امر مورد تأکید قرارگرفته است.

دبیر هیئت دولت تصریح کرد: موضوعی که هم در سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری برای برنامه‌های ۵ ساله و هم در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرارگرفته این است که ما باید رشد ۸ درصدی داشته باشیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه بیش از نیمی از چشم‌انداز سپری‌شده، تصریح کرد: متوسط رشد اقتصادی ما در دو دوره ریاست جمهوری ۸ ساله، از ۷۶ تا ۸۴، ۴٫۳ بوده و در دو دوره بعد یعنی ۸۴ تا ۹۲، ۳٫۷ بوده، یعنی نزول داشته است، در حالی که درامدهای کشور دران دوره ۳٫۸ برابر شده یعنی درحالی‌که درامدها افزایش پیداکرده بود، رشد اقتصادی کاهش یافت و بنا بر این با یک مسئله پیچیده و جدی روبرو هستیم.

*معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران: مشکل اصلی جامعه ما اقتصاد است

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران مشکل اصلی کشور را مسائل اقتصادی خواند.

سید شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در همایش اقتصاد مقاومتی گفت: مشکل اصلی امروز جامعه ما مشکل اقتصادی است و شاید سال‌ها پیش خیلی‌ها معتقد بودند که فرهنگ مقدم است.

وی بابیان اینکه ما اصلاً درصدد تقدم و تأخر این موارد و بیان اینها نیستیم، افزود: اقتصاد، امروز تمام شئون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی جامعه ما را تحت تأثیر قرار داده است.

چاوشی تأکید کرد: اگر بخواهیم جمهوری اسلامی را با همان صلابت و اقتداری که در دنیا شناخته‌شده معرفی و از آن صیانت و حفاظت کنیم باید این مشکل اساسی را حل کنیم و رهبری به جد به موضوع پرداختند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری تهران اضافه کرد: از چندین سال پیش که بحث سبک زندگی و الگوی مصرف توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، کم‌وبیش در رسانه‌ها موضوعاتی مطرح گردید؛ اما به‌عنوان اولویت مهم کشور به آن پرداخته نشد.

وی تصریح کرد: امروز فرهنگ‌سازان جامع، تریبون‌های رسمی و غیررسمی و رسانه‌ها همه باید در این جهت که بتوانند اقتصاد ملی را نجات دهند دست‌به‌کار شوند.

چاوشی خاطرنشان کرد: کشوری که نتواند معیشت مردم خود را فراهم کند، نمی‌تواند در دنیا حرف‌های درشت بزند و کشوری که می‌خواهد بااقتدار در منطقه نقش ایفا بکند باید خودکفا باشد.

وی تصریح کرد: مسئولین ما در وزارت جهاد کشاورزی آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای را در سه سال گذشته به‌اندازه ۲۰ سال پیش توسعه دادند و لذا ما توانسته‌ایم برای سومین بار در تاریخ معاصر جشن خودکفایی گندم را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه اولین بار در دوره مصدق، سپس خاتمی و پس‌ازآن در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی در تولید گندم خودکفا شدیم توضیح داد: ما برای تأمین معیشت روزمره مان امروز نیاز به بیگانگان نداریم.

منبع: صبح پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن