وقوع ۲۴۷ مورد آتش‌سوزی در محدوده شهر دماوند از سال گذشته تاکنون/ کاهش ۲۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در شهر دماوند/ ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشترک در بین محدوده شهرها ضروری است

مسئول آتش‌نشانی شهر دماوند از وقوع ۲۴۷ مورد آتش‌سوزی از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشترک در بین محدوده شهرها ضروری است.
به گزارش تاررود، حسین میرزا ملکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان، از سیر نزولی حوادث آتش‌سوزی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به عملکرد یکساله واحد آتش‌نشانی و اطلاع‌رسانی همکاران در جهت آموزش در مدارس و ادارات، تقریبا با ۲۰ درصد کاهش در زمینه آتش‌سوزی در دماوند مواجه بودیم.
وی افزود: با این وجود به دلیل گستردگی جمعیت، تعداد آتش‌نشانان و این مطلب که این ایستگاه به عنوان تنها ایستگاه در محدوده شهری است این موضع قدری نگران‌کننده است.
مسئول آتش نشانی شهر دماوند ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون شاهد وقوع ۲۴۷ مورد آتش‌سوزی بودیم که قسمت اعظم آن مربوط به ۷۳ مورد آتش‌سوزی باغ‌ها و مزارع و ۷۷ مورد ساختمان‌های مسکونی و تجاری بود.
میرزاملکی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی به دو شاهراه اصلی در شمال و جنوب شهر دماوند، ۴۷ مورد حادثه نیز در خصوص وسایل نقلیه ایجاد شد اما در مابقی موارد شاهد سیر نزولی بودیم که از این دست می‌توان به وقوع چهار حادثه آسانسور از ابتدای سال جاری تاکنون نام برد در حالی که از پایان مهر سال گذشته تا پایان سال ۹۵ شاهد بروز هشت سانحه دز این خصوص بودم.
وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان پیشکسوت در این مراسم گفت: این افراد با لباس آتش‌نشان در این مراسم حضور یافتند که بیانگر این مطلب است که خود را سرباز می‌دانند و ما نیز از تجربیات آنها استفاده می‌کنیم.
مسئول آتش نشانی شهر دماوند در خصوص مشکلات موجود در حوزه خدمات‌رسانی تصریح کرد: متاسفانه ما با دوگانگی میان سازمان امداد و نجات ،شهرداری‌ها و استانداری مواجهیم، چرا که سازمان دهیاری و استانداری ما را مجاب به خدمت‌رسانی در محدوده شهری و شهرداری نموده در حالی که سازمان امداد و نجات این موضوع را نقض کرده است.
میرزاملکی اضافه کرد: بر اساس نامه شهرداری و استانداری وظیفه خدمات‌رسانی در محدوده برون‌شهری بر عهده سازمان امداد و نجات و هلال احمر است اما به دلیل نبود وسایل امدادرسانی این امر توسط آتش‌نشانی انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: آتش‌نشانی واحدی خدماتی و عملیاتی است که به دور از هرگونه تعصب قومی و نژادی در طی سال به صورت مداوم و شبانه‌روزی به مدت هفت هزار و ۸۶۰ ساعت تحت نظر شهرداری آماده خدمت‌رسانی است و ما اگر بخواهیم به موارد قانونی مذکور پایبند باشیم باید به شعار آتش‌نشانی بی‌تفاوت باشیم اما همچنان به ارائه خدمت می‌پردازیم.
مسئول آتش نشانی شهر دماوند بیان کرد: در نشستی که با حضور نیروی انتظامی انجام شد نماینده دادستان صراحتاً اعلام کرد که اگر آتش‌نشانی به فاصله ۵۰ متر خارج از محدوده شهر در حال انجام عملیات باشد و در داخل شهر اتفاقی رخ دهد، به دلیل دیر رسیدن به محل حادثه باید پاسخگو باشد.
میرزا ملکی ادامه داد: دهیاری‌ها تا دورترین فاصله روستاها موظفند خود را تجهیز کنند در حالی که تن به این کار نمی‌دهند و با وجود هزینه‌های بالای استفاده از ماشین‌آلات نیمه‌سنگین برای آتش‌نشانی، سازمان دهیاری به صورت رایگان آن را در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌دهد.
وی با تاکید بر ایجاد ایستگاه‌های مشترک عنوان کرد: وجود ایستگاه‌های مشترک در بین محدوده شهرها از موارد ضروری است و ما در مسیر دماوند تا ایوانکی هیچ وسیله امدادرسانی به مصدومان نداریم، حتی در صورت بروز حادثه در آبسرد تا فیروزکوه تا زمان رسیدن نیرو زمان زیادی به طول می‌انجامد.
مسئول آتش‌نشانی شهر دماوند از وجود مشکلات در حوزه دهیاری مرا به عنوان بیشترین مشکلات نام برد و گفت: متاسفانه در این حوزه با بروز حادثه نیروهای آتش‌نشانی به دلیل صعب‌العبور بودن دچار مشکل می‌شوند و یا ماشین‌آلات ما با مشکل مواجه می‌شوند که این امر برای ما علاوه بر زمان‌بر بودن هزینه‌ بسیاری نیز در بر دارد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن