پرونده شهرستان دماوند برای یونسکو و ثبت جهانی در دستور کار قرار دارد/ دماوند شهری فرهنگی، تاریخی و نشانگر ماهیت اسطوره‌ای ایران است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه پرونده شهرستان دماوند برای یونسکو و ثبت جهانی در دستور کار قرار دارد، گفت: دماوند شهری فرهنگی، تاریخی و نشانگر ماهیت اسطوره‌ای ایران می‌باشد که در حال حاضر ایجاد توسعه گردشگری در شهرستان دماوند با استفاده از ظرفیت‌ و سرمایه‌گذاری‌ شهرداری‌ها امکان پذیر است.

به گزارش نشریه تاررود، زهرا احمدی‌پور ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی در سفر یک روزه خود به شهرستان دماوند در سینما پرستو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، با اقتدار تجربه زیست مسالمت آمیز در خاورمیانه را دارد و توانسته است با وجود تنوع در زمینه‌های مختلف، در بستری از فرهنگ چشم‌اندازی منحصر به فرد در دنیا ترسیم کند.

وی افزود: این زیست مسالمت آمیز در سرزمین ایران نشانگر همدلی و همراهی مشترک در این کشور می‌باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از زمینه‌هایی که ما را به عنوان ملت ایران به هم پیوند می‌دهد، برگرفته از عناصر هویتی است که به صورت متفاوت در همه جای ایران وجود دارند.

*پرونده شهرستان دماوند برای یونسکو و ثبت جهانی در دستور کار قرار دارد/ دماوند شهری فرهنگی، تاریخی و نشانگر ماهیت اسطوره‌ای ایران است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: من مفتخرم که امروز در شهر دماوند به عنوان شهری فرهنگی، تاریخی و نشانگر ماهیت اسطوره‌ای ایران است حضور دارم و این نوید را هم می‌دهم که خوشبختانه در دهه مبارک فجر توانستیم، پرونده شهرستان دماوند را برای آماده شدن به یونسکو و ثبت جهانی، در دستور سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های بزرگ دولت تدبیر و امید این است که توانسته به صورت مشترک با کشورهای هم‌جوار، پرونده‌های مشترکی را در یونسکو به ثبت برساند و البته از دولتی با پیام اعتدال، انتظار روابط مسالمت آمیز از منظر دیپلماسی فرهنگی در منطقه وجود دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان ثبت جهانی نوروز اظهار داشت: خوشبختانه با حضور ۱۲ کشور، نوروز ثبت جهانی گردید و در نوروز پیش رو شاهد تفاوت با سال‌های گذشته می‌باشیم.

احمدی‌پور با بیان ثبت جهانی مجموعه شهر ساسانی و جنگل‌های هیرکانی گفت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید، دفاع از سرمایه‌های معنوی کشور و حفظ هویت ملی است تا به جایگاه واقعی خود در عرصه گردشگری بین‌المللی برسد.

وی از افزایش قدرت نرم ایران به واسطه دیپلماسی فرهنگی خبر داد و این امر را فرصتی در جهت اثرگذاری بیشتر ایران عنوان کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: دولت تلاش می‌کند با اصلاح ساختار اداری و برطرف کردن مشکلات فراروی نظام اداری، قدمی در جهت تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران بردارد.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: گفتمان دولت تدبیر و امید، گفتمان اعتدال است و ما موظفیم تا برای ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تلاش کنیم.

وی از تفاوت‌های موجود در حوزه‌های مختلف، به عنوان سرمایه‌های ملی نام برد و تأکید کرد: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است، این فرصت باید جایگزین اقتصاد مبتنی بر نفت شود تا فرصت‌های ایران به دنیا معرفی شده و صنایع‌دستیان، به بازارهای جهانی راه پیدا کند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در کنار سرمایه‌گذاری‌های کلان در زمینه گردشگری، موضوع بوم گردی‌ها در مسیری مشخص، موجب ایجاد سرمایه‌گذاری، مهاجرت معکوس و تقویت اقتصاد محلی شده است.

*ایجاد توسعه گردشگری در شهرستان دماوند با استفاده از ظرفیت‌ و سرمایه‌گذاری‌ شهرداری‌ها

احمدی‌پور گفت: شهرستان دماوند با استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شهرداری، می‌تواند در مسیر مناسب‌تری از توسعه گردشگری قرار گیرد.

وی از شهر دماوند به عنوان منطقه ییلاقی تهران نام برد و افزود: این شهر توانسته است بخش زیادی از سرمایه‌ها را به خود جذب کند؛ اما متأسفانه ورود این سرمایه‌ها به آن مدیریت نشده است و اجرای طرح جامع مدیریت منابع، از موضوعات ضروری در این زمینه می‌باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا با کمترین خسارت به منابع موجود و حفظ هویت شهرستان، سرمایه‌گذاری صحیح در آن انجام شود و این شهر اسطوره‌ای به مقصد گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن