کارگاه یک روزه فرهنگی با هدف دانش‌افزایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد

کارگاه یک روزه فرهنگی با هدف دانش‌افزایی استادان بسیجی واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی و پیام نور استان تهران به همت کانون بسیج اساتید و حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.
به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح، امام جمعه دماوند به تبیین زندگی، منش و سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام پرداخت.
وی گفت: اسوه مسلمانان جهان حضرت محمد (ص) است و اگر زندگی نامه این بزرگوار را مطالعه کنیم، نکات و مضامین مهمی از سبک زندگی الهی و اسلامی پی خواهیم برد.
فتاح ادامه داد: در عصر جاهلیت و با وجود انسان های نادان و متعصب، این وجود نازنین به پرورش انسان‌های بزرگی نظیر صحابه دست میزند که مورد مدح قرآن کریم هستند.
امام جمعه دماوند از شهید مصطفی چمران به عنوان یک الگوی بسیار مناسب برای استادان یاد کرد و افزود: اخلاق خوب و شایسته، محبت قلبی به دانشجو، دانش سطح بالا و تسلط به تدرس از جمله خصوصیات یک استاد خوب است که همگی در وجود این شهید بزرگوار وجود داشته است و لذا چمران یک الگوی بسیار خوب برای استادان ما محسوب می شود.
محمود صفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز گزارش مختصری از تاریخچه و امکانات دانشگاه ارائه داد.
شاه محمدپور از استادان دانشگاه هم به مبحث آیین همسرداری و بهداشت خانواده پرداخت و اظهار کرد: «هر انسانی در طول زندگی خود دو نوع مسیر رشد حرکتی دارد که اولی طولی و دیگری عمودی است؛ در مسیر طولی فرد به دنیا می‌آید رشد جسمی می‌کند، ازدواج می کند، صاحب خانواده می‌شود و پس از طی دوران میانسالی و پیری از دنیا می‌رود که به این دوران زنده بدون می‌گویند: ولی دررشد عمودی که به آن زندگی کردن می‌گویند شامل معنویات، آموزش تخص‌های مختلف، احساسات و کسب فضایل اخلاقی است که در واقع زندگی در این بعد شکل می‌گیرد.»
محمدپور افزود: در مسیر زندگی تنها موجودی که زندگیش به زندگی ما گره می‌خورد، همسر ماست و در واقع همسر ما شریک سرنوشت ماست و لذا درک متقابل زن و شوهر به واسطه یادگرفتن چگونگی زندگی مشترک لازمه یک زندگی خوب است.
وی با بیان اینکه در مسیر شناخت، توجه به نیازهای روحی همسر بویژه زن باید خیلی زیاد مورد توجه قرار گیرد، گفت: نیاز به امنیت اساسی‌ترین نیاز یک زن است؛ امنیت به معنای حامی و تکیه‌گاه بودن مردزندگی است و شوهر باید در موارد مختلف متوجه رفتار خود باشد که این رفتارها از تمسخر و تحقیر زن گرفته تا تذکر و ایراد نا به جا و در جلوی چشم سایرین را شامل می شود.
در ادامه این دوره، کارگاه به صورت مجزا برای خواهران و برادران با موضوع مسائل زناشویی از سوی استاد راضیه معصومی ادامه یافت و میهمانان واحد دماوند در پایان با حضور در مسجد احمدآباد دماوند، در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی و اقامه نماز جماعت از سخنرانی وی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن