کشت دانه کلزا در 80 هکتار از اراضی کشاورزی دماوند

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: 80 هکتار از اراضی کشاورزی دماوند در سال جاری زیر کشت دانه کلزا قرار می‌گیرد.

به گزارش تاررود، هادی طهرانی‌پور در خصوص کشت دانه کلزا در دماوند اظهار کرد: شهرستان دماوند با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی که دارد، دارای بالغ‌بر سه هزار هکتار اراضی زراعی است.

وی افزود: این اراضی در مناطق مختلف به کشت‌هایی نظیر گندم، جو و … اختصاص یافته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت مبنی بر ایجاد تغییراتی در الگوی کشت است، بیان کرد: دنبال این هستیم تا تغییرات کشت و تناوب در بخش زراعت را عملیاتی کنیم و کشت دانه کلزا یکی از پیشنهاد‌ها در جهت این هدف است.

طهرانی‌پور تصریح کرد: این گیاه با توجه به مقاومت برابر آفات و بیماری‌هایی که در گندم و جو وجود دارد، می‌تواند به کشاورزان در جهت رسیدن به محصول مناسب کمک کند و از نظر اقتصادی بسیار مناسب است.

وی با بیان اینکه کشت این محصول از سال گذشته در شهرستان دماوند آغاز شده، افزود: در سال جاری تعهد داریم تا 80 هکتار را در شهرستان دماوند زیر کشت قرار دهیم که در حال حاضر، اراضی 15 هکتاری در منطقه چنار شرق در حال کشت است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای کلزا این است که دولت برای آن مشخص کرده است تا بذر توسط خود اداره تهیه و به بهره‌برداران تحویل داده شود و چون دولت این محصول را به‌صورت تضمینی تهیه می‌کند، قیمتی تقریباً 2.5 برابر گندم و سه برابر جو دارد.

طهرانی‌پور ادامه داد: دانه کلزا علاوه بر مقاومت برابر امراض و بیماری گیاهان، نقش مؤثری در رشد و ارتقای درآمد بهره‌برداران خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن