کشور ما بر روی گسل زلزله قرار دارد/ شوراها، شهرداران و دهیاران به ساختمان‌های غیرمقاوم پایان‌کار ندهند

استاندار تهران با بیان اینکه کشور ما بر روی گسل زلزله قرار دارد، گفت: شوراها، شهرداران و دهیاران به ساختمان‌های غیرمقاوم پایان‌ کار ندهند.

به گزارش تاررود، محمد حسین مقیمی در نشستی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران، دهیاران شهرستان دماوند در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد دماوند اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد جایگاه شوراهاست که در قانون اساسی پنج اصل در مورد شوراها وجود دارد که بیانگر اهمیت اصل مشورت و کارجمعی توسط نمایندگان است.

وی افزود: شوراها با هدف توسعه روستاها و بخش و پیشرفت در امور تشکیل می‌شود تا با کمک مردم توسعه صورت گیرد، دولت و قوه قضاییه نیز لایحه‌هایی تهیه و به مجلس تقدیم کند.

استاندار تهران ادامه داد: در واقع جایگاه شورا همه کشور را پوشش می‌دهد و شورای عالی می‌تواند فعالیت نمایندگان و یا بخشی از آن را انجام دهد.

مقیمی اضافه کرد: بیشترین وظیفه شوراها رسیدگی به امور شهری است و در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار منتخب در شوراها وجود دارد که با مشارکت آنها شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود.

وی عنوان کرد: شوراها می‌توانند در رفع مشکلات کشور کمک کنند و در واقع مردم نمایندگان را برای پیگیری مشکلات خود انتخاب کرده‌اند.

استاندار تهران با اشاره به موضوع اشتغال‌زایی در شهر و روستاها گفت: نمایندگان مردم با برپایی نشست‌های متعدد با مسئولان ایجاد اشتغال نمایند؛ در شهرستان دماوند نیز پتانسیل‌هایی وجود دارد که راکد باقی مانده و می‌توان در امور اقتصادی ایجاد اشتغال کرد.

مقیمی با اشاره به مشکلات اجتماعی تصریح کرد: شوراها می‌توانند در خصوص مشکلات اجتماعی نظیر طلاق، حاشیه‌نشینی و سایر موارد موثر باشند و در صورت ایجاد زمینه‌های شغلی، شاهد آسیب کمتری برای جوانان خواهیم بود.

وی با توجه به وقوع زلزله‌های اخیر در کشور اظهار داشت: کشور ما بر روی گسل زلزله قرار دارد و از این رو مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی بسیار حایز اهمیت است؛ به این ترتیب شوراها، شهرداری و دهیاری‌ها باید حساسیت بیشتری داشته و به ساختمان‌های غیرمقاوم پایان‌کار ندهند.

گفتنی است که در این نشست پنج نفر از نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن