۳۸ پروژه عمرانی در سطح شهر دماوند رونمایی شد

به مناسبت سی و هشتمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شهرداری دماوند، ۳۸ پروژه عمرانی در سطح شهر دماوند با حضور معاون رییس جمهور مورد رونمایی قرار گرفت.

به گزارش نشریه تاررود، عباس صفری، شهردار دماوند در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهر دماوند اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مورد افتتاح، احداث ساختمان غربی و فضای سبز مسجد جامع دماوند، با مساحت ۴۰۰ هزار مترمربع و اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال گذشته و ۸۰۰ میلیون تومان در سال جاری می‌باشد.

وی افزود: همچنین پروژه ساختمان فرهنگی – تجاری با ۶۰۰ متر زیربنا، باهدف ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، احداث فضای فرهنگی در شهر و بهبود سیمای شهری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: پروژه احداث بلوار شهید باهنر شمالی با طول ۷۰۰ متر و عرض ۳۰ متر از دیگر پروژه‌هایی شهرداری می‌باشد.

صفری تصریح کرد: از اقدامات صورت گرفته در این زمینه، احداث یک هزار و ۴۰۰ متر نهر، یک هزار و ۴۰۰ متر تک جدول و ۱۰ هزار ۵۰۰ مترمکعب زیرسازی و آسفالت، بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان و هدف اتصال بلوار بعثت به شهرک‌های بالادست و جمع‌آوری آب‌های سطحی می‌باشد.

وی در خصوص پروژه احداث پل محله قاضی توضیح داد: این پروژه با مساحت ۷۰ متر مربع و اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان در حال اجراست؛ اما برای تکمیل این پروژه، نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان دیگر نیز هستیم.

شهردار دماوند از احداث دو کوله در ارتفاع ۵ متر باضخامت سه متر و ۶۰۰ مترمکعب حجم بتن‌ریزی در این زمینه خبر داد.

شهردار دماوند از احداث دو کوله در ارتفاع ۵ متر باضخامت سه متر و ۶۰۰ مترمکعب حجم بتن‌ریزی در این زمینه خبر داد.
صفری افزود: همچنین پروژه نصب المان شهری میدان امام خمینی (ره) از دیگر پروژه‌های قابل‌افتتاح شهرداری دماوند است که اعتباران بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون تومان می‌باشد؛ لازم به ذکر است که این هزینه به دلیل استفاده از جنس سنگ خاص به جهت مقاومت در شرایط آب و هوایی شهر می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه شامل سازه و المان سنگی همراه با آب‌نما در راستای نصب المان و زیباسازی شهری است.

شهردار دماوند از احداث دیوار شیخ ابوسعید به طول ۹۰ متر و ارتفاع ۴/۵ متر و بااعتباری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون تومان در اینن شهر خبر داد و گفت: این پروژه شامل آجرکاری و نمای خاص است و باهدف تقویت سیما و منظر شهری خبر داد.

صفری همچنین اشاره‌ای به تکمیل ساختمان اداره ورزش و جوانان بااعتبار ۲۰۰ میلیون تومان داشت.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های شهرداری، می‌توان به احداث بلوار خیابان ۹ دی به طول ۶۰۰ متر، شامل یک‌هزار مترمکعب، احداث تک جدول، ۶۰۰ مترمکعب احداث نهر و ۹ هزار مترمربع تراش و روکش آسفالت اشاره کرد.

شهردار دماوند گفت: این پروژه بالغ‌بر یک میلیارد تومان هزینه داشت و هدف از ایجاد آن، بهبود ترافیک شهری و زیباسازی معابر شهر می‌باشد.

صفری خاطرنشان کرد: احداث خیابان فارابی جیلارد با طول یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد تومان، شامل ۲ هزار مترمکعب، احداث نهر، احداث تک جدول به مساحت ۲ هزار مترمربع و سه هزار مترمربع زیرسازی و اسفالت از دیگر پروژه‌های ما در شهرداری دماوند می‌باشد.

وی از اتصال جاده اصلی به شهرک‌های گیلاوند و بلوار بعثت در جهت کاهش بار ترافیکی به‌عنوان اهداف این پروژه نام برد.
همچنین شهردار دماوند در خصوص مشکلات اجرای این پروژه گفت: بافت باغی، پستی‌وبلندی‌ها، پیچ‌های مختلف و هزینهه تملک زمین‌ها، ازجمله مشکلات ما در این پروژه بوده است.

صفری از عملیات روکش آسفالت کوچه‌های شهرک ولی‌عصر (عج) بااعتباری بالغ‌بر ۵/۲ میلیارد تومان، احداث آب‌نما در بلوار امام خمینی (ره) شامل رقص نور، پرتاب آب، اجرای آب‌نمای موزیکال بااعتباری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد.

وی همچنین پروژه بهسازی ورودی شهر و شهربازی در فضای ۲۰ هزار مترمربع با انجام زیرسازی، آسفالت و نصب کف‌پوش با ۲۲ هزار مترمربع احداث تک جدول، یک هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث نهر و آب‌نما بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان را به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های قابل‌افتتاح شهرداری می‌باشد.

شهردار دماوند گفت: اجرای سکوی بارگیری زباله نیز با ۲ هزار و ۵۱۴ مترمربع دیوارکشی، یک‌هزار و ۶۲۰ مترمربع زیرسازی وو آسفالت و ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع حجم خاک‌برداری بااعتباری بالغ‌بر ۸۵۰ میلیون تومان مورد افتتاح قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن