۶۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان دماوند جریمه شدند/ گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب عمده تخلفات واحدهای صنفی است

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: در بازرسی از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنفی شهرستان در ماه مبارک رمضان، ۶۰ واحد متخلف شناسایی و برابر مقررات جریمه شدند.

به گزارش تاررود، علیرضا خواجه‌ای اظهار کرد: واحد بازرسی و نظارت اصناف شهرستان دماوند در ماه مبارک رمضان با به‌کارگیری تمام توان خود و برنامه‌ریزی سازمانی مناسب، تیم‌های دو نفره را برای بازرسی از صنوف به‌ویژه اصناف مرتبط با کالاهای سبد خانوار اعزام کرد.

وی گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب در عرضه کالا را از عمده تخلفات واحدهای صنفی برشمرد و گفت: پس از تشکیل پرونده، واحدهای صنفی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می‌شوند.

رییس اتاق اصناف شهرستان دماوند با بیان اینکه طی یک ماه اخیر، ۱۵ گشت مشترک با دیگر ادارات همچون تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان و محیط زیست صورت گرفت، خاطرنشان کرد: تنظیم بازار و کنترل واحدهای صنفی باهدف عرضه کالا با قیمت مناسب به مردم در ایام ماه مبارک از محوری‌ترین سیاست‌های مجمع امور صنفی شهرستان بود.

خواجه‌ای با بیان اینکه نظارت بر رستوران‌ها، میوه فروشی‌ها، قنادی، نانوایی‌ها و مواد پروتئینی بیش از دیگر مواردها در ماه رمضان مورد توجه قرار گرفت، گفت: در این بازرسی‌ها تعدادی از واحدهای صنفی نیز پلمپ شدند که دلیل عمده از آنان، نداشتن جواز کسب بود.

این مقام مسئول از متصدیان واحدهای صنفی خواست با رعایت قوانین نظام صنفی، در قیمت کالاها انصاف داشته باشند و به مشتریان و شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به واحد بازرسی و نظارت اصناف دماوند اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن