۹۲۰۰ هکتار اراضی باغ در شهرستان دماوند وجود دارد/ افزایش سرانه فضای سبز با جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی

رئیس ستاد هفته منابع‌طبیعی شهرستان دماوند از وجود ۹۲۰۰ هکتار اراضی باغ در این منطقه خبر داد و گفت: سرانه فضای سبز با جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، حفاظت و صیانت اراضی ملی منابع طبیعی افزایش می‌یابد.

به گزارش تاررود، هادی طهرانی‌پور در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به مناسبت هفته منابع‌طبیعی اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته شاهد بازگشت بخش قابل‌توجهی از اراضی دولتی که به صورت تصرف عدوانی در اختیار افراد سودجو قرار گرفته بود به طبیعت بودیم که امیدواریم این روند در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: در اولین روز از هفته منابع طبیعی مانند سنوات گذشته غرس درختان صورت گرفت اما تفاوت فاحشی نسبت به سال‌های گذشته رخ داد؛ مقام‌معظم رهبری هر سال اقدام به کشت درختان غیرمثمر می‌کردند در حالی که امسال درختان میوه را غرس کردند.

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: ما باید در مجموعه فضای سبز باغ‌ها و جنگل‌ها را همراه دیده و از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کنیم؛ همانطور که وظیفه داریم نسبت به حفظ جنگل‌ها و مراتع اقدام کنیم، موظفیم نسبت به باغ‌ها نیز حفاظت و صیانت انجام دهیم.

طهرانی‌پور گفت: ما سرانه فضای سبز قابل توجهی در شهرستان دماوند داریم، بالغ‌بر حدود ۹ هزار و دویست هکتار اراضی باغی در این شهرستان وجود دارد که با توجه به جمعیت یک‌صد و ۱۰ هزار نفری، سرانه‌ای بالغ‌بر حدود هشتصد مترمربع برای هر فرد موجود است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز اعلام شده توسط شهرداری ۳۵٫۵ مترمربع است در صورتی که این سرانه در کشور کمتر می‌باشد و این باعث شده ما از اقلیم مناسب و آب‌وهوای خوبی برخوردار باشیم، بنابراین باید با حفاظت و صیانت آن را برای نسل آینده نگهداری کرده و از هرگونه تغییر کاربری جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن