آمادگی خدمت‌رسانی ۱۰ راهدارخانه محور دماوند-فیروزکوه در فصل زمستان/ اجرای عملیات روشنایی روستاهای سربندان و سیدآباد تا پایان آذرماه در صورت تأمین اعتبار

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از آمادگی خدمت‌رسانی ۱۰ راهدارخانه محور دماوند-فیروزکوه در فصل زمستان و اجرای عملیات روشنایی روستاهای سربندان و سیدآباد تا پایان آذرماه در صورت تأمین اعتبار خبر داد.
به گزارش تاررود، شورش احمدی خطیر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص حوزه راه و حمل و نقل جاده ایی در یکسال گذشته اظهار کرد: تأمین روشنایی راه‌ها به ویژه بزرگراه‌ها با توجه به ایمنی جاده‌ها ضروری است ولی این مهم بدون تخصیص اعتبار مقدور نخواهد بود.
وی افزود: مسیر ارتباطی تهران – فیروزکوه یکی از شاهراه‌های ارتباطی مهم به مناطق شرقی کشور است که تأمین و ارتقای ایمنی این مسیر ضروری می‌باشد.
این مقام مسئول ادامه داد: شهرستان دماوند ۳۸۰ کیلومتر راه شهری و روستایی دارد که ۵۵ کیلومتر آن بزرگراه‌های اصلی هستند و شهرستان فیروزکوه نیز ۴۸۰ کیلومتر راه شهری و روستایی دارد که ۴۵ کیلومتر آن مربوط به بزرگراه‌های اصلی است.
رئیس اداره راهداری دماوند و فیروزکوه به موضوع روشنایی راه‌ها اصلی و فرعی به ویژه در بزرگراه‌ها اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون روشنایی مسیر اصلی دماوند- فیروزکوه در محدوده جابان که حدود یک کیلومتر و ۶۰۰ متر است با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و یکصد میلیون تومان نیاز می‌باشد ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دماوند و فیروزکوه با تاکید بر عدم اعتبار در خصوص روشنایی ۲ روستای سربندان و سیدآباد نیز گفت: از ابتدای روستای سربندان تا انتهای سیدآباد که ۳ کیلومتر و ۱۰۰ متر است با اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیازاست که با تخصیص اعتبار، پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذر ماه به اتمام برست.
این مقام مسئول به محدوده شرقی شهرستان حوزه دماوند – رودهن اشاره کرد و گفت: از کارخانه گچ جبل تا سه راه مهرآباد که حدود ۲ کیلومتر و ۸۰۰ متر است نیازمند روشنایی است اما به دلیل کمبود اعتبار همچنان موفق به تجهیز این محدوده نشدیم.
احمدی خطیر به ایمنی راه‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان در خصوص نصب چراغ چشمک‌زن، ۲۰۰ میلیون تومان بشکه ایمنی استوانه‌ای، ۲۰۰ میلیون تومان کاشن تانک و ۲۰۰ میلیون تومان برای آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز در ۲ شهرستان دماوند و فیروزکوه اختصاص یافته است.
وی با اشاره به آغاز فصل سرما و خدمات این نهاد به حوزه راه و بزرگراه‌ها، بیان کرد: شهرستان دماوند با داشتن ۴ راهدارخانه و شهرستان فیروزکوه با ۶ راهدارخانه هرساله آمادگی لازم را جهت ارائه خدمات به مسافران و رانندگان در راه‌ها دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دماوند و فیروزکوه گفت: تجهیز راهدارخانه‌ها یکی از موضوعات مهم و اساسی در حوزه خدمات‌رسانی فصل سرما است که در این راستا تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان برای احداث سوله نمک راهدارخانه سیدآباد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و مرمت سوله نمک راهدارخانه نمرود در شهرستان فیروزکوه اختصاص یافته و همچنین برای تعمیر و مرمت سوله نمک گدوک، مناقصه‌ای نیز صورت گرفته است.
احمدی خطیر ادامه داد: در زمستان سال گذشته ۱۷ هزار تن نمک برای شهرستان دماوند و ۱۵ هزار تن نمک برای شهرستان فیروزکوه مصرف شد که امسال نیز این میزان پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن