برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس شهرستان دماوند

در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت، جشن نیکوکاری در مدارس شهرستان دماوند و در هنرستان دخترانه زینبیه به صورت پایلوت برگزار شد.

به گزارش تاررود، مهدی شعبانی رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند در مراسم جشن نیکوکاری در هنرستان زینبیه اظهار کرد: نهاد کیمته امداد امام خمینی(ره)، پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهت تسکین دردهای دردمندان جامعه تاسیس شد و ما ۱۴ اسفند سالروز تاسیس این نهاد مردمی و هفته احسان و نیکوکاری را گرامی می‌داریم.
وی افزود: تربیت نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی بر دوش معلمان است، دانش‌آ‌موزان سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند که در کنار تحصیل مهارت‌های اخلاقی از جمله کمک به هم‌نوع را یاد می‌گیرند که موضوعی بسیار ارزشمند است.
رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند ادامه داد: هدف اصلی جشن نیکوکاری، ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی است و بیانگر این مطلب است که مشکلات فردی و اجتماعی نمی‌تواند حس نوع‌دوستی را کمرنگ کند.
شعبانی بیان کرد: جشن نیکوکاری همه‌ساله به مناسبت فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت با کمک‌های افراد برگزار می‌شود و امسال نیز با شعار «جوانه لبخند بکاریم» برپا گردید.
وی با بیان این که کمک دانش‌آموزان به معنای تمرین سبقت در خیرات است گفت: در جشن نیکوکاری سال گذشته حدود پنج میلیون تومان به صورت نقدی و بیش از پنج میلیون کالا در مدارس جمع‌آوری شد که در میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد؛ امیدواریم با کمک دانش‌آموزان این میزان در سال جاری افزایش یابد.

*غنی‌سازی نیازمندان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی، امام‌جمعه شهرستان دماوند اظهار کرد: کمیته امداد با دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد تا به افراد محروم و مستضعف کمک شود.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) تصمیم بر غنی‌سازی نیازمندان دارد و با ایجاد کارگاه‌های آموزشی، خرید چرخ خیاطی، تهیه هنرهای دستی و فروش محصولات کرامت این افراد حفظ شده و درآمدزا شوند.
امام‌جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: در قرآن آمده است که به مقام بر و نیکی نمی‌رسید مگر اینکه از آنچه که دوست دارید انفاق کنید؛ جشن نیکوکاری تمرینی برای ماست که زندگی خود را با نیازمندان تقسیم کنیم.

*تشکیل صندوق مردم‌نهاد در جهت حمایت از دانش‌آموزان شهرستان دماوند

در ادامه این نشست مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش‌‌‌‌‌وپرورش شهرستان دماوند اظهار کرد: یکی از اهداف ما از برگزاری این‌گونه جشن‌ها در مدارس، تقویت روحیه انفاق و از خودگذشتگی در بین دانش‌آموزان است.
وی افزود: خوشبختانه در شهرستان دماوند افراد خیر و نیکوکار زیادی حضور دارند که می‌توان به اکبر ابراهیمی اشاره کرد که تاکنون ۱۱۰ مدرسه ساخته است.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوندبیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما درنظر داریم، تشکیل صندوق مردم‌نهاد در جهت حمایت از دانش‌آموزان نیازمند است، ما به عنوان متولی آموزش باید نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن