جایگزینی ۹۰ نیروی کار ایرانی به جای اتباع خارجی غیرمجاز در شهرستان دماوند/ جذب نیروی کار اتباع خارجه فاقد مجوز اشتغال جریمه و حبس دارد

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند از جایگزینی ۹۰ نیروی کار ایرانی به جای اتباع خارجی غیرمجاز در این شهرستان در طی چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: جذب نیروی کار اتباع خارجه فاقد مجوز اشتغال جریمه و حبس را برای کارفرمایان به همراه دارد.

به گزارش تاررود، علی مشهدی‌عباسی در خصوص تسهیلات ایجاد مشاغل خانگی اظهار کرد: خوشبختانه در کنار طرح روستا تعاون با هدف ایجاد اشتغال که تاکنون تعداد ۶ طرح از شهرستان دماوند به استان تهران ارسال شد، به تازگی طرح روستا عشایر نیز به آن افزوده شده است که افراد متقاضی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: طرح‌های ارائه‌شده توسط دستگاه‌ها در کمیته فنی اشتغال که زیر مجموعه کمیته اشتغال شهرستان دماوند است به تصویب می‌رسد و به شیوه سرمایه در گردش با نرخ ۶ درصد، ایجاد و یا توسعه مشاغل با نرخ سود پایین‌تر در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند ادامه داد: هرچه تعداد جذب افراد و اشتغال‌زایی بیشتر باشد تسهیلات بیشتری به افراد متقاضی چه به صورت خویش‌فرمایی و چه کارفرمایی تعلق می‌گیرد و این امر گامی در جهت تثبیت اشتغال به عنوان یکی از اهداف وزارت کار در زمینه سرمایه در گردش، احداث و توسعه می‌باشد.

مشهدی‌عباسی در خصوص ارائه مجوز کار به اتباع خارجی در شهرستان دماوند تصریح کرد: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به ساماندهی افراد فاقد مجوز کار در این شهرستان می‌پردازد و مسلما موافق در دست گرفتن فرصت‌های شغلی توسط اتباع خارجی نیستیم.

وی اضافه کرد: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی فرصت‌های شغلی را در اختیار اتباع خارجی قرار نمی‌دهد بلکه کارفرمایان این فرصت‌ها را برای آنها ایجاد می‌کنند و هم اکنون حدود هشت‌هزار نفر تبعه خارجی در شرق استان تهران با مجوزهای لازم مشغول به کار هستند، هرچند که بسیاری از افراد نیز بدون مجوز مشغول به کارند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند با تاکید بر عدم جذب اتباع فاقد مجوز توسط کارفرمایان اظهار داشت: جذب اتباع فاقد مجوز جریمه و حبس در پی دارد و افراد باید از جذب این افراد خودداری کنند؛ اما خوشبختانه در طول چهار ماه اخیر حدود ۹۰ نفر ایرانی در شهرستان دماوند جایگزین نیروی کار اتباع خارجی شده‌اند و بر اساس کاریابی این شهرستان، افراد متقاضی کار جایگزین اتباع می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن