عدم تخصیص اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی به ۴۱ طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان دماوند/ تصویب طرح پذیرفتن سند واحدهای صنعتی جهت تضمین پرداخت تسهیلات بانکی

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان دماوند از عدم تخصیص اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی به ۴۱ طرح اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح پذیرفتن سند واحدهای صنعتی جهت تضمین پرداخت تسهیلات بانکی به تصویب رسیده است.

به گزارش تاررود، سیاوش نوری در چهارمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تعداد ۴۱ طرح در قالب توسعه و تکمیل با بیش از ۱۳ میلیارد تومان اعتبار اولیه داشتیم که این میزان برآورد اعتبارات به استانداری تهران ارسال گردید، اما تاکنون اقدام مؤثری از سوی استان صورت نگرفته است.

وی افزود: اهم تمرکز طرح‌های معرفی شده در خصوص اقتصاد مقاومتی در شهرستان دماوند در زمینه تولید و در قالب صنایع تبدیلی، مواد غذایی، قالب‌سازی، شیرآلات، دامداری مبلمان و مصنوعات بتنی بوده است.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: پیرو نشست‌های پیشین ۲۰ مورد بازدید حضوری به همراه کارشناسان در خصوص پرداخت تسهیلات صورت گرفت.

نوری خاطرنشان کرد: در این راستا افتتاح چهار شرکت تولیدی جدید در شهرک صنعتی آیینه‌ورزان با ظرفیت اشتغال ۱۲۰ نفر و افتتاح دو جایگاه پمپ بنزین و «سی‌.ان‌.جی» با سرمایه بیش از سه میلیارد تومان در منطقه سیدآباد و گیلاوند با اشتغال ۱۵ نفر انجام شد.

وی بیان کرد: محور دوم بحث امروز تحت عنوان حمایت از تولید و اشتغال است که در این راستا ۱۰ مورد بازدید از شرکت‌های فعال در سطح شهرستان دماوند و پیگیری مسائل مطرح شده در بازدید مدنظر قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص وضعیت اشتغال در طرح‌های معرفی‌شده در این شهرستان گفت: به طور کلی یک هزار و ۳۹۳ مورد فرصت اشتغال در شهرستان دماوند مطرح شد که از این تعداد، ۸۹۶ نفر به کار گمارده شدند.

نوری اضافه کرد: در بحث مشاغل خانگی نیز ۳۶ مورد طرح در سال جاری معرفی شد که تا به حال ۱۵ مورد انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات دریافت تسهیلات واحدهای صنعتی تصریح کرد: مشکل بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات بیشتر در خصوص بحث تضامنی بوده است که تضمین واحدهای صنعتی با مشکل مواجه می‌شد، اما بر اساس بخشنامه‌ای که از تهران ارسال شد مقرر گردید که سند واحدهای صنعتی به عنوان تضمین از سوی بانک پذیرفته شود و این طرح به تصویب رسیده است.

*رتبه نخست شهرستان دماوند در طرح کارورزی استان تهران/ معرفی ۸۹۶ نفر از جویندگان کار به شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی در شهرستان دماوند

همچنین در ادامه این نشست، علی مشهدی عباسی، رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان دماوند اظهار داشت: در سال جاری یک هزار و ۳۹۳ نفر جوینده‌کار در این شهرستان داشتیم که از این تعداد، ۸۹۶ مورد بدون تسهیلات بانکی به شرکت‌ها و کارگاه‌های مختلف معرفی به کار شدند.

وی افزود: در خصوص مشاغل خانگی در شهرستان دماوند قدری عقب هستیم و نهادهایی که به ارائه طرح پرداختند، شامل ادارات میراث فرهنگی و گردشگری با ارائه هشت طرح و صنعت، معدن و تجارت ۲۹ طرح هستند که این طرح‌ها به بانک معرفی گردید.

رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان دماوند ادامه داد: باید برخی نهادها مانند کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق کارآفرینی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره جهاد کشاورزی طرح مشاغل خانگی خود را بررسی کنند.

مشهدی‌عباسی خاطرنشان کرد: به غیر از نهادهای فوق، سایر ادارات نیز می‌توانند به ارائه طرح به پردارند، زیرا در این خصوص سهمیه‌ای مشخص نشده است و تمامی پرونده‌ها به تهران ارسال می‌شود؛ اما یکی از مشکلات این است که برخی افراد که در سال‌های گذشته در این خصوص تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند که نمی‌توانند مجدداً آن را دریافت کنند.

وی در خصوص طرح کارورزی در شهرستان دماوند تصریح کرد: اولین نشست در این زمینه در شهرستان دماوند برگزار شد و نهادهای اجرایی باید آن را مدنظر قرار دهند.

رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان دماوند بیان کرد: در زمینه طرح کارورزی ادارات باید به طور کلی باید ۶۱ مورد برای جهاد کشاورزی، ۸۵ مورد برای صنعت، معدن و تجارت، ۴۰ مورد برای میراث فرهنگی و گردشگری، ۱۷ مورد برای آموزش‌ و پرورش، ۱۵ مورد برای فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کار، ۶۵ مورد طرح برای تعاون و امور اجتماعی مدنظر می‌باشد.

مشهدی عباسی عنوان کرد: از آغاز طرح کارورزی تاکنون در میان افراد تحصیل‌کرده ۱۵ مورد قراداد منعقد شد که از این تعداد دو طرح مربوط به اداره جهاد کشاورزی و هشت طرح مربوط به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند بوده است.

*فقط ۳۵ نفر برای طرح کارورزی در شهرستان دماوند ثبت‌نام موفق داشته‌اند/ سهمیه ۲۸۳ نفری طرح کارورزی در شهرستان دماوند با کمبود ثبت‌نامی مواجه است

وی با بیان این که تقریباً تا دو هفته اخیر شهرستان دماوند رتبه اول را در زمینه کارورزی در سطح استان داشته است، گفت: بعید است که تعداد ۲۸۳ سهمیه پیشنهاد شده به شهرستان دماوند در زمینه طرح کارورزی به تحقق برسد، زیرا کارورز نداریم و تعداد کارورزانی که اقدام به ثبت‌نام موفق کرده‌اند ۳۵ مورد و تعداد واحدهای پذیرنده ۱۹ واحد بوده است.

رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان دماوند در مورد طرح روستا تعاون در این شهرستان یادآور شد: تعداد پنج طرح در این خصوص به استان تهران ارسال شده است ولی هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است و با وجود تأیید کمیته اشتغال شهرستان هنوز بودجه آن پرداخت نگردید.

*اشتغال‌زایی برای ۱۵۰ نفر متقاضی جویای‌کار در واحد‌های تولیدی کشاورزی شهرستان دماوند/ برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سپاه در زمینه مشاغل خانگی شهرستان دماوند

در ادامه این نشست، هادی طهرانی‌پور، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اظهار کرد: این نهاد همچون سال‌ گذشته تمامی وظایف محول در راستای اقتصادمقاومتی را به طور کامل انجام داده و در سامانه اقتصاد مقاومتی ثبت کرده است.
وی در زمینه اشتغال تصریح کرد: علاوه بر اشتغال واحدهای پذیرنده، ۱۱ واحد در شهرستان دماوند شناسایی و با انجام امور اولیه به ثبت رسیده است و تعدادی کارورز نیز به این واحدها معرفی شده‌اند، همچنین اشتغال مربوط به بخش کشاورزی در سامانه مخصوص ثبت گردیده است و بر اساس آمار بالغ بر ۱۵۰ نفر تا به امروز اشتغال ثبت شده در سامانه کشاورزی داریم.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از اشتغال ۴۵ نفر در بخش گلخانه‌ها در خصوص آبیاری تحت فشار و در صنایع تبدیلی و تکمیلی خبر داد و گفت: خوشبختانه در بخش سامانه‌های نوین آبیاری و توسعه گلخانه‌های شهرستان از اهداف مشخص‌شده نیز پیشی گرفتیم.
طهرانی‌پور بیان کرد: در بخش مشاغل خانگی نیز اداره جهاد کشاورزی با هماهنگی سپاه شهرستان دماوند اقدام به برگزاری کلاس‌های مشترکی در نقاط مختلف شهرستان به ویژه روستاهای کمتر برخوردار کرده است که در راستای آموزش، تسهیلاتی با هماهنگی سپاه از بخش تسهیلات اقتصاد مقاومتی به آنها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن