آموزش ۲۰ هزار نفر در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دماوند/ آموزش بیش از ۴۰ حرفه جدید در سال جاری پیش‌بینی شده است

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان دماوند از آموزش ۲۰ هزار نفر در این مرکز فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: آموزش بیش از ۴۰ حرفه جدید در سال جاری پیش‌بینی شده است.

به گزارش تاررود، لیلا آقا رفیعی اظهار داشت: مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دماوند از ابتدای سال جاری تاکنون به ۴۷۶ نفر در رشته‌های مختلف آموزش داده است و مجموعه ساعات آموزشی این مرکز بالغ‌بر ۸۶ هزار و نهصد و هفتاد و پنج ساعت است.

وی در ادامه افزود: این مرکز آموزشی دارای کارگاه‌های مختلف در حوزه صنایع‌دستی، قالیبافی، کامپیوتر، عمران، کشاورزی، هنرهای تزیینی، دوخت‌های سنتی هنرهای تجسمی و حرفه‌های مختلف کاربردی در این کارگاه‌ها آموزش داده می‌شود و آموزش بیش از ۴۰ حرفه جدید برای سال جاری پیش بینی شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دماوند ادامه داد: در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار، صاحبان مشاغل، واحدهای تولیدی، صنعتی و سایر اصناف می‌توانند با مراجعه به مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران و یا برادران دماوند در پرتال فنی و حرفه‌ای رشته مورد نظر را انتخاب کنند، فرد صاحب جواز به عنوان استاد کار معرفی شده و سه الی ۵ نفر از افرادی که در موسسه و یا واحد صنفی فعالیت دارند را به عنوان کارآموز معرفی می‌کند.

آقا رفیعی خاطرنشان کرد: کارآموزان بر اساس دوره انتخابی خود در اتمام دوره موارد مرتبط با استاندارد آموزشی را مطالعه می‌کنند و در پایان دوره آزمون عملی و کتبی داده و پس از قبولی در آزمون، مدرک بین‌المللی فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان دماوند بیان کرد: همچنین کارآموزان با استفاده از مدرک خود علاوه بر دریافت تسهیلات می‌توانند برای جواز کسب در رشته مهارتی خود اقدام کنند و در صورت دارا بودن مهارت مورد نیاز در آموزش و پرورش از مدرک خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن