اجرای طرح پرورش ماهی زینتی در مهرآباد رودهن و بسته‌بندی مواد غذایی در روستای اسلام‌آباد دماوند/ بیش از ۴۲ هزار نفر در استان تهران در طرح کارورزی شرکت کردند/ نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان استان تهران ۲۶ درصد اعلام شده است

نشست کارگروه تخصصی اشتغال در شهرستان دماوند با حضور مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و هیئت همراه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد و موضوعاتی همچون اجرای طرح پرورش ماهی زینتی در مهرآباد رودهن و بسته‌بندی مواد غذایی در روستای اسلام‌آباد دماوند و شرکت بیش از ۴۲ هزار نفر در استان تهران در طرح کارورزی از جمله موضوعات این مطرح شده در این نشست بود.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، ناصر محمودی‌فرد، فرماندار شهرستان دماوند در نشست کارگروه تخصصی اشتغال در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری این شهرستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری با محوریت «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار کرد: باوجود مشکلات فراوان در حوزه اشتغال در کشور، اقتصاد مقاومتی به‌عنوان سرلوحه مدنظر قرارگرفته است تا به این طریق بسترهای لازم در خصوص برطرف کردن موانع در این خصوص ایجاد شود.
وی افزود: بر این اساس در راستای سیاست‌های ایجاد اشتغال در استان، سعی بر ساماندهی وضع موجود و ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال‌زایی مدنظر ما قرار دارد.
*ایجاد مشاغل خانگی در شهرستان دماوند با اقدامات خوبی همراه بود/ اجرای طرح پرورش ماهی زینتی در مهرآباد رودهن و بسته‌بندی مواد غذایی در روستای اسلام‌آباد دماوند
علی مشهدی عباسی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری اقدامات خوبی در راستای ایجاد مشاغل خانگی در سطح این شهرستان انجام شده است که طرح پرورش دو هزار ماهی زینتی در روستای مهرآباد رودهن و بسته‌بندی مواد غذایی در اسلام‌آباد در زمره این امور قرار دارند.
وی با بیان کلیاتی در خصوص طرح کارورزی گفت: این طرح با مزایایی چون به‌کارگیری جوانان و فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف در کارگاه‌ها و اماکن تحت نظارت کارفرمایان، آموزش کارآموزان و بیمه کارآموز همراه است.

*ایجاد ۹۷۲ هزار شغل در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران است/ بیش از ۴۲ هزار نفر در استان تهران در طرح کارورزی شرکت کردند
داود روشن‌نیا، مسئول واحد اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به ارائه توضیحاتی پیرامون این طرح پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر از طریق ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ایجاد ۹۷۲ هزار اشتغال مدنظر قرار گرفته است که به تفکیک شامل ایجاد ۱۰۵ هزار اشتغال در حوزه کارورزی، ۶۵۱ هزار فعالیت مربوط به شهرستان‌ها و ۹۱ هزار و ۸۰۰ شغل در حوزه نهادهای عمومی و حمایتی می‌باشد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۴۲ هزار و ۲۰۰ نفر در استان تهران با اعلام ۵۵۰ کارگاه در طرح کارورزی شرکت کرده‌اند که متأسفانه تنها تعداد چهار بنگاه از شهرستان دماوند در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و این بیانگر اهمیت اطلاع‌رسانی در این خصوص است.
*نرخ بیکاری در استان تهران ۶٫۱۱ درصد است/ نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان استان تهران ۲۶ درصد اعلام شده است
مسئول واحد اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در کشور ۴٫۱۲ درصد و در استان تهران ۶٫۱۱ درصد است؛ این در حالی است که نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان استان تهران ۲۶ درصد اعلام شده است و مسئولیت اجتماعی ما پاسخگویی به نیازهای آن‌ها است.
همچنین در ادامه سام دلیری، معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به طرح روستا تعاون بیان کرد: این طرح با دارا بودن بسته‌های حمایتی ویژه، اقدام به شناسایی ظرفیت روستاها و هدایت آن‌ها به سمت تشکیل تعاونی می‌کند.،
وی ادامه داد: در این طرح پس از شناسایی ظرفیت روستاها، طرح‌های ارائه‌شده در کارگروه روستا بررسی شده و در صورت تأیید، تعاونی مدنظر ایجاد می‌گردد.
معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران توضیح داد: اعتبار تصویب‌شده در این خصوص، پنج هزار میلیارد تومان با احتساب سود چهار درصد از محل صندوق توسعه ملی است.

دلیری گفت: پیش‌بینی ما تشکیل حدود دو هزار تعاونی در روستاهای سراسر کشور است که هم‌اکنون هزار روستا در این طرح شرکت کرده‌اند؛ همچنین ۹۸ سهمیه برای روستاهای استان تهران در نظر گرفته شده است که در صورت تأیید تعاونی‌ها، ۱۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان برای هر تعاونی در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص فعالیت تعاونی توسعه و عمران شهرستان دماوند تصریح کرد: خوشبختانه این شهرستان دارای ظرفیت اشتغال خوبی است و به‌عنوان یکی از شهرستان‌های پیشگام در این حوزه به شمار می‌رود و با توجه به تفاهم‌نامه مشترک با بسیج سازندگی استان تهران، بسیجیان نیز می‌توانند ترویج این موضوع را در حوزه روستاها پیگیری کنند.
*سال گذشته ۲۰۶ شغل در شهرستان دماوند ایجاد شد
همچنین روح‌الله عرب جانشین فرمانده سپاه پاسداران شهرستان دماوند با تکیه بر تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع اشتغال اظهار کرد: متأسفانه تعداد بی‌شماری از جوانان در انتظار به‌دست آوردن شغل و کسب‌ و کار هستند و راهی به‌جز بسترسازی از طریق تولید دراین‌باره وجود ندارد.
وی از ایجاد ۲۰۶ شغل در سال گذشته در شهرستان دماوند خبر داد و تأکید کرد: این مشاغل در زمینه‌های زنبورداری، پرورش ماهی، گیاهان دارویی و زعفران، تولید قارچ، احیای باغ‌ها، آبیاری قطره‌ای و مواردی ازاین‌دست بود.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران شهرستان دماوند ادامه داد: علاوه بر این موارد، آموزش یک هزار و ۵۰۲ نفر در این خصوص و مشاوره رایگان به ۲۸۲ نفر از دیگر اقدامات ما در سال گذشته بوده است؛ همچنین تسهیلاتی نیز در این راستا در نظر گرفته‌ایم که دو میلیارد و ۳۴۹ میلیون تومان حواله آماده پرداخت است و ۷۰۰ میلیون تومان نیز دریافت گردیده است.
*فاز نخست شهرک صنفی شهید بهنام دماوند در حال واگذاری است/ امیدواریم با طرح کارورزی مشکلات شهرک صنعتی آیینه‌وزران دماوند مرتفع گردد
در ادامه این نشست، موسی احمدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند نیز از پیش‌بینی استقرار ۵۵۰ واحد صنعتی با موقعیت ۱۹ هزار و ۵۲۰ شغل در شهرک صنعتی دماوند خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل برخی مشکلات، ۲۰ واحد غیرفعال در شهرک صنعتی آیینه‌وزران وجود دارد که امیدواریم با استفاده از طرح کارورزی، شاهد مرتفع شدن مشکلات در این حوزه و رونق کسب‌ و کار در این زمینه باشیم.
وی افزود: تعاونی شهرک صنفی شهید بهنام نیز با استقرار ۳۴۰ واحد صنفی می‌تواند موجب ایجاد یک هزار ۵۰۰ موقعیت شغلی در شهرستان دماوند شود که در حال حاضر فاز اول آن در حال واگذاری است.
*فعالیت۴۰ کارگاه صنایع‌دستی در شهرستان دماوند/ اشتغال ۱۰۳۰ نفر صنعتگر در حوزه صنایع‌دستی شهرستان دماوند
در پایان شهرام شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند از فعالیت۴۰ کارگاه صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۳۰ نفر صنعتگر در حوزه صنایع‌دستی در شهرستان دماوند مشغول فعالیت‌ هستند و ظرفیت‌های خوبی در این حوزه موجود است که می‌توان از این میان به کارگاه‌های منبت‌کاری در روستای آیینه ورزان به‌عنوان روستای هدف اشاره کرد.
وی ضمن ابراز امیدواری از اجرای طرح کارورزی در شهرستان دماوند تصریح کرد: باوجود پتانسیل موجود در این شهرستان، امیدواریم تا با اجرایی شدن این طرح شاهد رونق کارگاه‌های صنایع‌دستی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن