بازدید مسئولان از مرکز سالمندان شیرین در شهر رودهن/ شهرستان دماوند باید به عنوان پایلوت مرکز ارائه خدمات بهزیستی تبدیل شود

به مناسبت گرامیداشت هفته سالمند، جمعی از مسئولان شهرستان دماوند از مرکز سالمندان شیرین در شهر رودهن بازدید کردند.
به گزارش تاررود، قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان شیرین در شهر رودهن اظهار کرد: این مرکز اولین سرای سالمندان در شهرستان دماوند است و با توجه به امکانات موجود وضعیت نسبتا خوبی دارد که باید با حمایت و پشتیبانی شرایط آن را بهبود بخشید.
وی افزود: تقویت این مرکز باید مد نظر قرار گیرد و لازم است با درنظر گرفتن زمین مناسب، شهرستان دماوند را به پایلوت خوب در زمینه‌های مختلف بهزیستی تبدیل کنیم و قطعا در این زمینه تلاش خواهیم کرد.
نماینده شهرستان‌های مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این مرکز، محلی به عنوان سرای سالمندان در شهر دماوند به صورت خصوصی مشغول فعالیت است که متاسفانه فاقد مجوزهای لازم می‌باشد و باید در نظر داشته باشند که صرف درآمدزایی کافی نیست، بلکه باید با داشتن تخصص‌ و مجوزهای لازم به سمت رفع نیاز بروند.
*ظرفیت ۲۴ نفری مرکز سالمندان شیرین در شهر رودهن
همچنین در این بازدید حسین بی‌نیاز رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه شعار امسال هفته سالمند حرکت به سوی آینده، بهره‌گیری از استعدادها و مشارکت افراد سالمند در جامعه است اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار بیش از هفت میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: در طول ۳۰ سال آینده ۳۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد و این امر بیانگر اهمیت برنامه‌ریزی برای این قشر از افراد جامعه است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند تصریح کرد: از جمله اموری که باید مد نظر قرار گیرد بهره‌گیری از استعداهای سالمندان، حفظ کرامت، استفاده از تجربیات، حفظ استقلال و همچنین مناسب‌سازی امکان عمومی برای سالمندان است.
بی‌نیاز اضافه کرد: در حال حاضر شورای ملی سالمندان در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند به ریاست فرماندار تشکیل شده است که به اموری در ارتباط با نیازهای سالمندان، بهداشت و درمان، مناسب‌سازی، تغذیه صحیح و آموزش‌های دوران سالمندی می‌پردازد.
وی عنوان کرد: نیازهای سالمندان و شرایط جسمی آنها با سایر افراد متفاوت است و این موضوع نشان‌دهنده ضرورت انجام طب سالمندی و انجام اقدامات و آموز‌ش‌های لازم برای جلوگیری از کاهش قدرت و پوکی استخوان در این افراد است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در خصوص فعالیت سرای سالمندان شهر رودهن گفت: این مرکز تنها مرکز دارای مجوز در این شهرستان است و از سال ۸۴ با ظرفیت ۲۴ نفر مشغول فعالیت می‌باشد که با توجه به نیازهای موجود به دنبال کمک بخش غیردولتی و سایر نهادها برای توسعه آن هستیم.
بی‌نیاز بیان کرد: امکانات این مرکز از لحاظ نیروی متخصص و برآوردن نیازهای اولیه مناسب است و با توجه به اینکه تنها مرکز نگه‌داری از سالمندان در شهرستان دماوند است که باید کیفی‌سازی همراه با توسعه کمی در این خصوص صورت گیرد.
وی از بازدید و دیدار در منزل سالمندان، برگزاری کلاس آموزشی تغذیه سالمند و دوره سالمندی، انجام آزمایش رایگان از طریق کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، بازدید رئیس شبکه بهداشت و درمان از مرکز سالمندان شیرین و تقدیر از بازنشستگان به عنوان برنامه‌های هفته سالمند در شهرستان دماوند نام برد.
گفتنی است که این بازدید با اهدای گل و دلجویی از سالمندان در این مرکز همراه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن