بالا رفتن قیمت‌ها و بیکاری جزء دغدغه‌های اصلی مردم است/ دولت برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های مردم در شهر و روستاها اقدام و حمایت جدی کند

امام جمعه دماوند با بیان اینکه بالا رفتن قیمت‌ها و بیکاری جزء دغدغه‌های اصلی مردم است، گفت: دولت برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های مردم در شهر و روستاها اقدام و حمایت جدی کند.

به گزارش تاررود، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، در خطبه های نماز جمعه این هفته دماوند طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، اظهار داشت: دوشنبه ۴ دی روز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) است که اسوه زهد و بی رغبتی به دنیا بود و می فرمود؛ خادمی برای خدمت کار من دوست من است و باشتن سنگ و گرمابخشن در زمستان مکان های آفتاب گیر است، شب و روز میکنم در حالی که چیزی ندارم و روی زمین هیچ کس توانگر تر و بی نیاز تر از من نیست و خوشا به حال اصلاح کنندگان و حل کنندگان مشکل مردم.

فتاح دماوندی افزود: آفتی که جامعه ما به آن دچار است آفت بدبینی و سوظن به دیگران است در حالی که یقین ندارین بر اساس سوظن به دیگرات عمل می کنیم و خانواده یا اداره کشوری را به آتش فتنه می سوزانیم.

وی بیان داشت: کسانی که به خاطر انگیزه های شخصی و حزبی و جناحی منافع و مصالح ملی را زیر پا می گذارند خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند، خواه خود را منتخب اصولگرایان یا منتخب اصلاح طلبان بدانند، منفعت طلبانی که مثل موریانه به جتن درخت انقلاب افتاده اند و سهم خواهی می کنند.

فتاح دماوندی گفت: افرادی که برای احقاق حق خود از مجاری قانونی اقدام نمی کنند، آب در هاون کوبیده و خوراک تبلیغاتی دشمن را فراهم می کنند، گرگ های گرسنه خارجی در ولع خوراک های تبلیغاتی این افراد هستند.

وی ادامه داد: کسی که نصیحت امام و رهبر دلسوز را نپذیرد و چنگال های تیز دشمن را نبیند، به دشمن خدمت و به انقلاب خیانت کرده است، فرق ندارد که این فرد «احمدی نژاد» و یا «موسوی» باشد، افرادی که روزی نان و نمک انقلاب را خورده اند، حال نمکدان شکسته و ناسپاس هستند، برخی از این مسئولین گمان می کنند از انقلاب طلبکارند.

خطیب جمعه دماوند با اشاره به اینکه طلحه و زبیرها اگر به دلیل عدم اطاعت از ولی و رهبر قدعلم کنند گفت: این دسته هیچ کاری از پیش نخواهند برد.

فتاح دماوندی با بیان این که برخی سخنان پسندیده نیست، افزود: مگر رییس دستگاه قضایی کشور را افراد نصب می‌کنند، که می‌خواهند وی را عزل کنند، شما در رتبه و مقامی نیستی که عدم صلاحیت و عدم مشردعیت آیت الله لاریجانی را تشخیص بدهی، مملکت رهبر دارد، امام دارد اگر به دستگاه قضایی اشکالاتی وارد باشد راه حل مشکلات هوچی گری و جنجال تبلیغاتی و شعبده بازی‌های سیاسی نیست.

امام جمعه دماوند در ادامه بیان داشت: برای انتقاد از دستگاه قضا راهکارهایی وجود دارد که رهبر انقلاب بر این ضعف‌ها واقف‌تر از شماست و خود ایشان راه را برای انتقاد و اعتراض باز گذاشته است اما از راه معین شده و با رعایت انصاف نه از طریق مصاحبه‌های تهدید کننده که خوراک تبلیغاتی دشمن شود.

وی گفت: این روزها که همه باید علیه جنایات اسرائیل در قدس و فلسطین فریاددبزنیم و برای نجات مردم مظلوم یمن که ۱۰۰۰ روز است که زیر بمباران سعودی‌ها و اربابان آمریکایی آنها کشته می‌شوند فریاد بزنیم، فکر جامعه را منحرف به مسائل خود کرده‌اید و اگر به شنا و اطرافیان شما اتهاماتی وارد است بروید در دادگاه از خود دفاع کنید.

*بدون فصل الخطاب سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

خطیب جمعه دماوند اظهار داشت: اگر می گویید قانون را قبول ندارید امام خمینی (ره) فرمود؛ غلط می‌کنی قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد، در سال ۸۸ هم عده‌ای راه شما را رفتند و جز بردن آبروی خود و ایجاد زحمت برای مردم و نظام چیزی به دست نیاوردند.

وی با اشاره به فرمایش آیت الله حائری که خدا وی را رحمت کند گفت: در ۲۱ مهرماه ۸۸ ایشان گفتند؛ کسی پیدا شده می گوید در انتخابات تقلب شده و ما هم می گویین خوب تحقیق کنید، یعنی از راه قانونی پیگیری کنید و این در حالی است که در مقابل صحبت‌های این شخص هر جوابی داده شد گوش شنوایی نداشت.

فتاح دماوندی در ادامه گفت: در ۱۹ آبان ۸۸ آیت الله حائری گفت؛ اصولاً وجود فصل الخطاب جز ضرورت نظام‌های کفر و نظام‌های اسلانی است و بدون فصل الخطاب سنگ روی سنگ بند نمی‌شود لذا در ایران هم قانون وجود دارد هم رهبری و هم فصل الخطاب اما ظاهراً به رهی هستند که هیچ کدام را قبول ندارند یعنی در عمل به حرف رهبری گوش نمی‌دهند و عمل نمی‌کنند.

وی گفت: کسی ادعا نکرده که رهبر معصوم است خود ایشان هم چنین ادعایی ندارد اما به عنوان مجتهد جامع الشرایط وونائب امام زمان (ع) و ولی فقیه همه باید از امر ایشان اطاعت کنند چون همه می‌دانند و می‌بینند که ایشان دلسوزترین و واقع گراترین مسئول نظام است و در طول دوران رهبری به خوبی کشتی انقلاب را هدایت کرده است و اینوها اعترافات دشمنان است چه برید به دوستان.

امام جمعه دماوند با اشاره به سخن رهبری که فرمودند ما در کشور مشکل داریم گفت: مشکلات و گلایه‌های مردم را نمی‌شود نادیده گرفت و مسئولین باید جدی بگیرند و فرمودند حاشیه‌سازی نکنید و به حل مشکلات مردم بپردازید.

وی با اشاره به مسئله بالا رفتن قیمت‌ها اظهار داشت: بالا رفتن قیمت‌ها، اشتغال و حل مشکل بیکاری جز دغدغه‌های اصلی است و مبارزه با فساد اقتصادی در دستگاه‌ها و فاصله طبقاتی بین اقشار مردم مشکل این کشور است و اینکه حقوق مسئولین رده بالای نظام بیشتر بشود و حقوق‌های نجومی بگیرند و بودجه عمرانی کشور را کم کنند باعث دلسردی مردم می‌شود و طبق فرمایش رهبری از همه مهم‌تر وحدت ملی و یک صدایی مسئولان و خواص است که اگر مخدوش شود هیچ حرکت سازنده‌ای به سامان نمی‌رسد و این وحدت بین اقشار مختلف مردم وجود دارد و وقتی مشکلی مثل زلزله پیش می‌آید همه به یاری هم می‌شتابند و وقتی منافع ملی در میان است همه در صحنه حضور دارند و این ما مسئولین هستیم که باید قدر مردم را بدانیم.

وی با اشاره به روز سه شنبه ۵ دی ماه که روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی است گفت: مسئولیت و دولت باید برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در شهر و روستاها اقدام و حمایت کنند و تسهیلات در اختیار مردم قرار بدهند و شوراهای شهر و روستا و شهرداری‌ها نیز برای نوسازی بافت‌های فرسوده تخفیف و تسهیل امور را در دستور کار قرار بدهند.

فتاح دماوندی افزود: استغفار و دوری از گناهان و دعا نیز برای رفع بلا و امتحانات سخت الهی جایگاه خود را دارد، و امام صادق فرموده‌اند؛ در شب هنگام خوابیدن اگر از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می‌ترسید آیه ۴ سوره فاطر را بخوانید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن