برگزاری مسابقات کاراته دانش‌آموزی در شهرستان دماوند+تصاویر

به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر، مسابقات کاراته دانش‌آموزی در دو بخش دختر و پسر در شهرستان دماوند در سالن شهدای دماوند برگزار شد.
به گزارش تاررود، مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند اظهار کرد: یکی از اهداف اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند، پرورش استعدادها و شکوفایی خلاقیت‌های دانش‌آموزان است، سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم می‌باشد از این‌رو اولویت در بحث مسایل پرورشی و تربیتی است.
وی افزود: مسابقات ورزشی آموزشگاه‌ها در سطح منطقه مدنظر قرار دارد که خوشبختانه استقبال خوبی از آن شده است، مسابقات کاراته آموزشگاهی در سطح استان تهران در برنامه سال آینده قرار دارد و ما از الان در حال برنامه‌ریزی در این خصوص هستیم و قطعا دانش‌آموزان شهرستان دماوند در رشته کاراته نیز مانند سایر رشته‌ها موفق به کسب رتبه خواهند شد.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند ضمن تشکر از هیئت کاراته شهرستان دماوند به جهت همکاری در برگزاری این مسابقات گفت: ما به دنبال ایجاد ورزش‌های نو در شهرستان دماوند هستیم و در این راستا سایت تیراندازی با سالنی استاندارد در ۱۰ بهمن‌ماه، مصادف با دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود و به احتمال زیاد اولین مسابقات کشوری تیراندازی نیز درشهرستان دماوند برگزار خواهد شد.

*شهرستان دماوند میزبان مرحله دوم المپیاد آینده‌سازان استان تهران در رشته کاراته است

همچنین مهدی موحد، رئیس هیئت کاراته شهرستان دماوند اظهار کرد: بر اساس برنامه مشترکی با اداره آموزش‌وپروش شهرستان دماوند، مقرر شد تا بحث استعدادیابی در مدارس مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: کاراته از سال ۲۰۲۰ برای نخستین‌بار به صورت آزمایشی در توکیو ژاپن المپیکی می‌شود، از این رو در حال آماده‌سازی کاراته‌کاها برای داشتن تیمی مقتدر در این مسابقات هستیم.
رئیس هیئت کاراته شهرستان دماوند ادامه داد: خوشبختانه امسال مسابقات کاراته به صورت استانی در دو بخش دختران و پسران انجام می‌شود؛ امروز شاهد برگزاری مسابقات دانش‌آموزی کاراته دختران با حضور بیش از ۱۳۰ دانش‌آموز از مدارس شهرستان دماوند هستیم و در روز ۶ بهمن‌ماه نیز این مسابقات با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده ویژه دانش‌آموزان پسر برگزار خواهد شد.
موحد خاطرنشان کرد: این مسابقات در رده سنی خردسال ۷ تا ۹ سال و همچنین بزرگسالان تا ۱۸ سال به صورت آزاد برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: مسلما در سال‌های آینده کاراته در شهرستان دماوند بسیار پویاتر خواهد بود، زیرا بحث آموزش کاراته در مدارس مانند رشته‌های دیگر که در حال حاضر به صورت مسابقات آموزشگاهی اجرا می‌شوند را داریم.
رئیس هیئت کاراته شهرستان دماوند با اشاره به برگزاری مرحله اول المپیاد آینده‌سازان استان تهران در شهریورماه سال‌جاری گفت: در این سری از مسابقات که در شهریورماه برگزار شد، شهرستان دماوند میزبان کاراته بود، مرحله دوم این مسابقات نیز در دهه مبارک فجر انجام می‌شود و کاراته تنها رشته‌ای است که شهرستان دماوند میزبانی آن را در استان تهران بر عهده دارد .
موحد ادامه داد: در ۱۳ بهمن‌ماه سالن ولیعصر گیلاوند میزبان تعداد ۱۹ شهرستان از توابع استان تهران آقایان در دو بخش آزاد و کنترلی خواهد بود و در بخش خانم‌ها تیم منتخب برای مسابقات به شهرستان ملارد اعزام می‌شوند.
وی اضافه کرد: همچنین در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه نیز مسابقات ویژه آمادگی جسمانی کاراته‌کاها را در سالن شهید مدنی در پیش داریم که تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر شرکت‌کننده در آن ثبت‌نام کردند و برای دومین بار شاهد برگزاری آن هستیم.

*نبود خانه‌کاراته در شهرستان دماوند

رئیس هیئت کاراته شهرستان دماوند بیان کرد: کاراته نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت خوبی در شهرستان دماوند داشته است و عملکرد ما بیانگر این مطلب است اما هنوز جای کار داریم؛ اما متاسفانه این شهرستان با تعداد جمعیت موجود با سایر شهرستان‌ها مانند ورامین و ملارد که دارای جمعیت بیشتری هستند مقایسه می‌شود؛ در حالی که از لحاظ دارا بودن امکانات قابل مقایسه با آنها نیستیم.
موحد تصریح کرد: متاسفانه در شهرستان دماوند سالن مختص کاراته وجود ندارد اما با وجود امکانات حاضر، افراد فعالیت بسیار خوبی دارند؛ ما به شدت به دنبال ایجاد خانه‌کاراته در این شهرستان هستیم اما متاسفانه تاکنون نتوانستیم قول مساعد بابت دریافت زمین برای ساخت خیرساز و یا سالنی که در این خصوص در اختیار ما قرار دهند از سوی مسئولان دریافت نکردیم.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم با کمک شوراهای اسلامی و شهرداری بتوانیم فعالیت ویژه‌ای در خصوص ایجاد خانه‌کاراته در شهرستان دماوند انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن