برگزاری همایش هفته پژوهش در شهرستان دماوند/ ناآگاهی برخی از معلمان و دانش‌آموزان نسبت به انجام فعالیت‌های پژوهشی/ تقویت پژوهش‌سرای شهید فائزی دماوند در دستور کار است

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از برگزاری همایش هفته پژوهش و ناآگاهی برخی از معلمان و دانش‌آموزان نسبت به انجام فعالیت‌های پژوهشی خبر داد و گفت: تقویت پژوهش‌سرای شهید فائزی شهر دماوند در دستور کار است.

به گزارش تاررود، مهرداد پورفتحی در حاشیه همایش متمرکز هفته پژوهش در محل اردوگاه مصطفی خمینی (ره) اظهار کرد: از ۲۱ تا ۲۷ آذرماه با عنوان هفته پژوهش نام‌گذاری شده و با شعار پژوهش، فناوری و تحول بنیادین مراسم‌هایی در سراسر کشور برگزار می‌شود. وی افزود: رویکرد سیاست‌های اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از محفوظات‌محور به پژوهش‌محور تغییر کرده است و خوشبختانه ما معلم‌ها و پژوهنده‌های خوبی در این شهرستان داریم.

پورفتحی خاطرنشان کرد: ثبت کتابی که امروز از آن رونمایی می‌شود توسط پژوهنده‌هایی صورت گرفته که از سال ۹۰ تاکنون موفق به کسب رتبه‌های کشوری و استانی شده‌اند و زحمات آنها در این مجموعه با هدف استفاده آیندگان ثبت شده است.

وی اضافه کرد: هر کشوری برای موفقیت و توسعه نیاز به پژوهش دارد و معلمان و مدیران ما فعالیت پژوهشی انجام می‌دهند که به صورت مکتوب نیست.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: ما با مشکلات زیادی در حیطه آموزش و پرورش اعم از مسائل اجتماعی و تحصیلی مواجهیم و همه تلاش می‌کنند که به صورت عملیاتی به آن بپردازند. پورفتحی بیان کرد: ما امروز میزبان کارشناس پژوهش و مشاور هستیم که پیرامون مسائل پژوهشی صحبت کنند و علاوه بر این مدیران مدارس، راهبران آموزشی و جمعی از مسئولان در این همایش حضور دارند.

وی با بیان شعار برنامه‌محوری و عمل‌گرایی گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش شهرستان دماوند در بحث پژوهش کار جدیدی آغاز کرده است و در این راستا به تقویت پژوهش‌سرای شهید فائزی پرداخته که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه گردید.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: در این پژوهش‌سرا دانش‌آموزان با تعریف پروژه به صورت گروهی به آن می‌پردازند و خوشبختانه این رویکرد در مدارس روستایی نیز در حال اجرا است و تاکید ما بر معلمان انجام کارهای پژوهشی در راستای حل مشکلات می‌باشد.

پورفتحی با اشاره به برگزاری همایش جابربن‌حیان اظهار داشت: این همایش به مهارت‌محوری در دانش آموزان، پژوهش‌محوری و پروژه‌محوری پرداخت و تعداد ۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان به همراه اولیا در آن حضور یافتند.

*کپی کردن از اینترنت به معنای پژوهش نیست

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی از معلمان و دانش‌آموزان به انجام فعالیت پژوهشی آگاه نیستند و بنابراین معلمان پژوهشی باید بدانند که کپی کردن از اینترنت به معنای پژوهش نیست و باید با مشاهده مشکلات مدرسه به دنبال راه حل برای آن باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه تغییر برخی رویکردها زمان‌بر است گفت: اگر در دوره ابتدایی به امر پژوهش پرداخته شود در دوره دانشگاه با مشکل پژوهشی مواجه نخواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن