بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت خود را مجدداً در شهرستان دماوند آغاز کرد/ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از شهرستان دماوند در قالب دایره المعارف گردآوری می‌شود

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران با بیان اینکه این نهاد فعالیت خود را مجدداً در شهرستان دماوند آغاز کرده است، گفت: حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از شهرستان دماوند در قالب دایره المعارف گردآوری می‌شود.
به گزارش تاررود، عزت‌الله خانجانی در حاشیه نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود، ضمن گرامیداشت این هفته اظهار کرد: خوشبختانه در طول سال‌های گذشته اقداماتی در شهرستان دماوند در راستای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده که با این وجود نیازمند انجام اقدامات جدی‌تر و همتی جمعی در این خصوص هستیم.
وی افزود: خوشبختانه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت خود را مجدداً در شهرستان دماوند آغاز کرده و بر این اساس مقرر گردید که در سه بعد مهم برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گیرد.
مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران ادامه داد: به این ترتیب گردآوری دایره المعارفی با هدف حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اقدامات شهرستان دماوند و نقش آن از لحاظ تأمین نیروی انسانی و کمک‌های مردمی در دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.

*جمع‌آوری خاطرات شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان دماوند در دستور کار است
خانجانی خاطرنشان کرد: همچنین حفظ و جمع‌آوری خاطرات شفاهی رزمندگان شهرستان دماوند در دوران دفاع مقدس از دیگر اموری است که مد نظر قرار دارد که بخشی از آن انجام شده و مابقی نیز در حال اقدام می‌باشد.
وی از تدریس دو واحد درسی در دانشگاه‌های کشور در زمینه دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: این امر با هدف نشان دادن اقدامات دفاع مقدس و جایگاه آن در اقتدار نظام جمهوری اسلامی تحت عنوان علوم و معارف دفاع مقدس اجرایی می‌شود.
مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران یادآور شد: همچنین ساخت اماکن در نظر گرفته شده برای تدفین شهدای گمنام به صورت یادمان تبلیغاتی و به نحوی تداعی‌کننده ایثارگری‌های شهدا در دوران دفاع مقدس است.
*۱۰ یادمان شهدا در شهرستان‌های دماوند، پردیس و فیروزکوه وجود دارد
خانجانی با اشاره به وجود ۱۰ یادمان شهدا در مجموعه سه شهرستان دماوند، پردیس و فیروزکوه بیان کرد: در آینده نیز مکان‌های جدیدی برای تدفین شهدای گمنام در نظر گرفته می‌شود که از این میان می‌توان به یادمان شهدا در جاجرود در هفته آتی اشاره کرد.
همچنین در این نشست، محسن رحیمی جانشین فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند از برگزاری پیاده‌روی در روز ۳۱ شهریورماه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: این مراسم از ساعت ۱۰ صبح از میدان معلم آغاز و به مصلی نماز جمعه دماوند ختم می‌شود و به مناسبت تقارن آن با ایام محرم، علاوه بر اقامه نماز جمعه با مداحی نیز همراه خواهد بود.
وی افزود: مسدود کردن مسیر پیاده‌روی با همکاری پلیس راهور، تزیین مسیر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، استفاده از سیستم‌های صوتی، پرچم و سربند با هدف زنده نگه داشتن دفاع مقدس از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.
جانشین فرمانده سپاه بسیج مقاومت ناحیه دماوند ادامه داد: با توجه به فراخوان اعلام شده، بسیجیان با پوشش بسیجی و پیراهن مشکی در این پیاده‌روی حضور پیدا می‌کنند و امیدواریم که با همکاری شهرداری‌ها و بخشداری‌ها در خصوص هماهنگی ایاب و ذهاب افراد از پنج شهر و روستاهای بزرگ شهرستان، شاهد مراسمی باشکوه در این روز باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن