بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بخش رودهن/ کلنگ احداث ساختمان دهیاری در روستای چناران به زمین خورد

در سومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، چندین پروژه عمرانی در بخش رودهن افتتاح و کلنگ احداث ساختمان دهیاری در روستای چناران به زمین خورد.
به گزارش تاررود، مجید صفری، سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در حاشیه کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های بخش رودهن اظهار کرد: در سومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه در روستاهای بخش رودهن بودیم.
وی افزود: این پروژه‌ها شامل آسفالت معابر و بلوار در مهرآباد، آسفالت و زیرسازی در روستای خورین به مساحت ۴۰۰ مترمربع و کلنگ‌زنی مسجد در یلقان‌دره بود که این کلنگ‌زنی در راستای اطلاع‌رسانی به مردم در جهت کمک و ساخت مسجد با اعتبارات مردمی انجام شد.
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: در چشمه‌ها بهره‌برداری از بلوار با اعتبار ارزش افزوده انجام شد؛ همچنین امروز شاهد کلنگ‌زنی جهت احداث ساختمان دهیاری چناران بودیم.
صفری خاطرنشان کرد: چناران یکی از روستاهای مهمی است که با توجه به نزدیکی به راه مواصلاتی اصلی باید خدمات خوبی به اهالی و مسافران ارائه دهد؛ در این راستا در چناران بلوار شهید بهشتی از اعتبار ارزش افزوده احداث شده است که به بهره‌برداری رسید.
وی تاکید کرد: در روستاهای بخش مرکزی شهرستان دماوند و رودهن از ابتدای سال‌جاری با تلاش مجموعه استانداری، فرمانداری و نماینده مجلس سهم ارزش افزوده را در روستاها بالا بردیم و با نگاهی به پروژه‌ها شاهد رشد خوبی در زمینه لحاظ کیفی و کمی نسبت به سال‌های گذشته هستیم که این امر از ثمره انقلاب اسلامی است.
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند تصریح کرد: این امر به ویژه در در روستاها به چشم می‌خورد چرا که عملیات روستایی در تمام آنها انجام شده است که این امر به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی بوده و انشالله همراه با سیاست‌های دولت بتوانیم خدمات‌رسانی بیشتری در جهت ایجاد رفاه برای مردم انجام دهیم.
صفری بیان کرد: ما در مسکن مهر رودهن پروژه برق‌رسانی را با اعتباری بالغ بر حدود ۳۰۰ میلیون تومان مورد افتتاح قرار دادیم که می‌توان گفت تقریبا مشکل برق‌رسانی در این حوزه برطرف شده است.
وی اضافه کرد: همچنین پروژه‌های مهرآباد با اعتباری بالغ بر حدود ۲۰۰ میلیون تومان و احداث بلوار شهید بهشتی در چناران با اعتباری بالغ بر یک‌صد و ۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده همراه بوده است.

* کلنگ‌زنی ساختمان دهیاری چناران

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص کلنگ‌زنی ساختمان دهیاری چناران اظهار داشت: برای احداث این ساختمان اداری سعی بر استفاده از کمک‌های مردمی، اعتبارات استانی و شهرستانی داریم و اعتقاد ما بر این است که باید به دهیاری‌ها از لحاظ امکانات فیزیکی و تجهیرات کمک کنیم زیرا مسئولیت مدیریت بحران، نگهداری بافت و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز را بر عهده دارند.
صفری ادامه داد: ساختمان اداری دهیاری چناران در دو طقبه احداث خواهد شد و شاید بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد که علاوه بر آن ایجاد ساختمان آتش‌نشانی در کنار محل دهیاری در نظر گرفته شده است تا با ساخت آن مردم از خدمات خوبی بهره‌مند شوند.
وی عنوان کرد: ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستای چناران در چند فاز انجام می‌شود؛ فاز نخست مربوط به احداث ساختمان اداری و سالن جلسات و فاز دوم احداث آتش‌نشانی در کنار دهیاری است که امیدواریم تا انتهای سال آینده به بهره‌برداری برسد.
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند گفت: زیربنای ساختمان دهیاری در هر طبقه حدود ۱۸۰ مترمربع است که طبقه همکف شامل نمازخانه و سالن جلسات و طبقه بالا شامل ساختمان اداری دهیاری و شورای اسلامی خواهد بود.
صفری از فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در مهرآباد تحت‌عنوان ۲۰ هزار مترمربع آسفالت‌کاری، ۱۰ هزار مترمربع زیرسازی، هزار مترمربع ایجاد سنگ‌فرش و پنج هزار مترمربع جدول‌گذاری نام برد و اموری چون کلنگ‌زنی سالن ورزشی و مجتمع تجاری و اداری را از دیگر پروژه‌ها در مهرآباد رودهن برشمرد

*کلنگ‌زنی و افتتاح ۷۹ پروژه ویژه دهه مبارک فجر در شهرستان دماوند

وی به طور کلی تعداد پروژه‌های ویژه دهه مبارک فجر در سطح شهرستان دماوند را ۷۹ پروژه خواند و گفت: یکی از برنامه‌های ما در این شهرستان این است که بتوانیم تا پایان سال‌جاری با کمک شهرداری‌ها امور خدماتی مسکن مهر را انجام دهیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند افزود: در حال حاضر مسکن مهر تحویل شهرداری شده و بر اساس نشست‌های متعدد با بنیاد مسکن و حمایت‌های نماینده مجلس، برآنیم که اسکان و ارائه امر خدماتی را در آن به صددرصد برسانیم؛ کما اینکه دفتر خدماتی شهرداری نیز در آن راه‌اندازی شده و شهرداری مصمم بر ارائه خدمات رفاهی تا پایان سال است.
صفری در خصوص دستاوردهای انقلاب در رودهن و دماوند اذعان داشت: اقدامات رفاهی دولت پس از انقلاب به ویژه در روستاها واقعا مشهود است و به یمن پیروزی انقلاب اسلامی و زحمات دولت‌های مختلف، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات خوبی از لحاظ خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و خدماتی دهیاری ها و شهرداری ها انجام دادند که امیدواریم با کمک مردم و دولت بتوانیم اقدامات رفاهی بیشتری فراهم کنیم.
وی در خصوص افتتاح بلوار شهید بهشتی روستای چناران یادآور شد: این بلوار به جهت کم‌عرض بودن معبر، عدم روشنایی و مشکلات عبور و مرور ایجاد شد که شامل دو فاز است و در فاز اولیه تا بیش از یک‌سوم خیابان تا چهارصد متر فعالیت‌هایی مانند درختکاری، روشنایی معابر، آسفالت و روکش انجام شد و امیدواریم تا انتهای جاده اصلی دماوند به رودهن ادامه پیدا کند.
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند اشاره‌ای به برنامه‌های روز دوشنبه در شهرستان دماوند داشت و بیان کرد: در روز دوشنبه با حضور استاندار تهران علاوه بر دیدار با خانواده‌های شهدا و غبارروبی مزار شهدا، پروژه افتتاح دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان سوم شعبان دماوند را خواهیم داشت.
صفری خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر افتتاح سه پروژه توسط شهرداری دماوند، پروژه مهمی در مسکن مهر دماوند داریم که بر این اساس حدود هزار واحد مسکن مهر آماده و تحویل بوده و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از بهره‌برداری از جایگاه سوخت بعثت در روز دوشنبه خبر داد و گفت: علاوه بر این امر، بهره‌برداری از سالن چند منظوره سادات‌محله با کمک شهرداری را خواهیم داشت که چندین سال بلااستفاده و معطل مانده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن