دستگیری دومین باند نصب و فروش انشعابات غیرمجاز در دماوند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از شناسایی و دستگیری باند دوم نصب و فروش انشعابات غیرمجاز در این شهرستان دماوند خبر داد و گفت: شناسایی عوامل سودجوی این باند در نهادهای دولتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش تاررود، حسن ابراهیمی بسابی اظهار کرد: در پی گزارشات مردمی و مراجع اداری مبنی براینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح منطقه با نصب انشعابات و حفاری‌های غیرمجاز همراه است که سریعاً مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین با توجه به گزارشات به‌دست رسیده و بررسی آن، دادسرا پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داد تا سر منشاء اصلی فروش انشعابات غیرمجازی که چگونه در اختیار این واحدهای مسکونی قرار گرفته است را شناسایی کند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده عوامل سودجوی این باند که به شکل پیچیده هیچ ردپایی از خود برجای نگذاشته بودند شناسایی شدند و گرفتار مراجع قضایی گردیدند.

ابراهیمی بسابی در ادامه توضیحات خود به روند فعالیت عوامل باند نصب و فروش انشعابات غیرمجاز اشاره کرد و گفت: این باند از سال ۱۳۹۰ در سطح شهرستان دماوند مشغول فعالیت بودند و به‌طور گسترده و حرفه‌ای اقدام به نصب انواع انشعابات گاز آب و برق می‌کردند و در هر زمینه و مرحله‌ای که متقاضی نیازمند دریافت خدمات دولتی از سوی دستگاه‌های خدمت‌رسان بودند، بابت هر کار برای افراد، هزینه‌های متفاوت دریافت می‌کردند.

وی بیان کرد: برای مثال افراد مراجعه کننده جهت دریافت خدمات دولتی، بابت انشعاب گاز ۱۱ میلیون تومان دریافت می‌کردند که وجه به حساب شخصی یک فرد واریز می‌گردید که در اجرای این تخلفات عوامل داخل بعضی از ادارات نقشی در روند این سودجویی داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند افزود: همچنین تعدادی دلال و پیمانکار که در سطح شهرستان دماوند و استان تهران فعالیت داشته و افرادی که مبادرت به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند را شناسایی کرده‌ایم که این افراد اقدام به فراهم کردن استعلامات لازم جهت دریافت خدمات می‌کردند.

ابراهیمی بسابی تأکید کرد: طبق قانون کسانی که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند، در حال حاضر حق نصب انشعابات را نخواهد داشت و باید از نهادهایی همچون جهاد کشاورزی، شهرداری و منابع طبیعی استعلام دریافت نمایند.

وی ادامه داد: ولی این افراد سودجو به‌گونه‌ای فعالیت حرفه‌ای در این زمینه داشتند که استعلام و پاسخ نهادهای دولتی را جعلی صادر می‌کردند تا بتوانند خدمات دولتی از جمله آب، برق و گاز به متقاضیان ارائه دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: در حال حاضر دادسرای شهرستان دماوند، درصدد شناسایی افراد متخلف و جاعل در داخل و خارج نهادهای دولتی می‌باشد که اکنون سرکرده اصلی این باند دستگیر شده است.

ابراهیمی بسابی گفت: اینگونه تخلف موضوعی نیست که پنهان بماند و تمام اسناد و کلیه مدارک علیه این افراد سودجو موجود می‌باشد که تخلفات این افراد در زمینه نصب انشعابات غیرمجاز مشخص شده است.

وی تصریح کرد: این پرونده از دیدگاه دادستانی شهرستان دماوند بسیار مهم است و ما مدت‌ها به دنبال اینگونه سرنخ‌ها بودیم که به‌دست آوردیم و سرکرده‌ها و عوامل سودجو شناسایی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند افزود: همچنین عده‌ای دیگر از افرادی که هم‌اکنون در سطح شهرستان دماوند مشغول نصب انشعاب غیرمجاز می‌باشند، نیز به‌زودی شناسایی می‌شوند و قطعاً با آنها برخورد قانونی شدید خواهیم داشت.

ابراهیمی بسابی خاطرنشان کرد: در رابطه با دستگیری دومین باند نصب و فروش انشعابات غیرمجاز در شهرستان دماوند، سه نفر اصلی شناسایی شده‌اند.

وی از شهروندان و اهالی محترم شهرستان دماوند خواستار این موضوع شد تا در صورتی که از این انشعابات غیرمجاز استفاده می‌کنند به دادسرای منطقه مراجعه کرده تا در خصوص اعمال جرم آنها تخفیفی صورت بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: اگر دادسرا این افراد را شناسایی کند، قطعاً مجازات سنگینی از جمله حبس، جزای نقدی و شلاق برای آنها به همراه خواهد داشت و انشعابات غیرمجاز آنها قطع خواهد شد.

*شناسایی حدود ۱۰ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان دماوند/ ۱۰۰۰ فقره انشعاب توسط افراد سودجو در شهرستان دماوند نصب شده است

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان دماوند انجام شده که بالغ بر یک هزار فقره انشعاب غیرمجاز نیز در آنها نصب شده است و مبالغ بسیار زیادی از سوی افراد سودجو دریافت گردید.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: متأسفانه سرکرده اصلی این باند یکی از پرسنل سازمان‌های دولتی است که در زمینه وصل انشعاب آنقدر حرفه‌ای و تخصصی عمل می‌کردند که در تمام زمینه‌ها نصب انشعاب داشتند.

ابراهیمی بسابی در پایان گفت: انشاء الله به‌زودی در آینده‌ای نزدیک، روند نصب انشعابات غیرمجاز در سطح شهرستان دماوند به صفر خواهد رسید و با کلیه سودجویان برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن