روستاهای دهستان‌های شهرستان فیروزکوه

شهرستان فیروزکوه دارای دو بخش مرکزی و ارجمند؛ دهستان‌های پشت کوه، حبله‌رود، دو بلوک، شهرآباد، قزنچای است که روستاهای زیر را در بردارند که مهمترین جاذبه گردشگری فیروزکوه و جزو جاهای دیدنی فیروزکوه است.

شهرآباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۸۸ نفر (۱۵۲ خانوار) بوده‌است. روستای شهرآباد در طول جغرافیایی ۵۲٫۴۱ درجه شرقی و در عرض جغرافیایی ۳۵٫۴۸ درجه شمالی قرارگرفته و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۹۷۵ متر می‌باشد. این روستا در ۱۲ کیلومتری جاده تهران شمال و ۱۶ کیلومتری مرکز شهرستان فیروزکوه واقع گردیده است. دور نمای روستا به گونه‌ای است که بر روی تپه‌ای به ارتفاع ۲۰۰ متر و به طول ۳ کیلومتر با شیب ملایم قرارگرفته است که از اطراف به دشت‌ها و مزارع زراعی منتهی می‌شود. از شمال به سلسله جبال البرز مرکزی از شمال شرقی به روستای بادرود و از شرق به روستای جلیزجلند و از جنوب به روستای دهین و از غرب به روستای طاس منتهی می‌شود.
روستای شهرآباد از سه بخش کاملاً مجزا از یکدیگر به نام‌های طارس راه، فیروزکوه راه و محله اصلی و قدیمی تشکیل‌شده است. روستای شهرآباد ازجمله روستاهایی در منطقه است که دارای اراضی آبی و دیم زیادی بوده و میزان اراضی آبی بالغ‌بر ۴۶۵ هکتار به زیر کشت محصولاتی از قبیل: گندم، جو، سیب‌زمینی، یونجه، باقلا، عدس و… قرار می‌گیرد. منابع آبی مذکور چشمه‌ها و چاه است. روستای شهرآباد دارای شش چشمه پرآب و چهارده چشمه فصلی می‌باشد. این چشمه‌ها عبارتند از: تنگه شوعه، گنبد پیش، سیاربن، شور چشمه، رجب چشمه، میرزا محمودی، سادات چشمه، خانه سار، اشتر چشمه، کئو چشمه، شاه وین، کور چشمه، شور کوه چشمه، خدی شور، ذبیع الله چشمه، ورزا بمرد. دشت‌های روستا عبارتند از: بالا شوعه، پایین شوعه، به غرا، گند پیش، کور، سیاربن، کلنگجار، دهین لش، پل سر، بالا بند سر، کرد مزرعه، پایین بند سر، نخود جار، خشکه دره، خورد لش و…

بزرگداشت ماه محرم در شهرآباد
بزرگداشت ماه محرم و عزاداری سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) در بین مردم این روستا ارزش و قداست خاصی دارد. عزاداری ماه محرم در این روستا دارای سابقه بسیار زیادی است. برخی از ریش‌سفیدان قدمت عزاداری محرم و دسته روی‌ها را دارای سابقه سیصد ساله و برخی دیگر شروع دسته روی بین چهار روستا را از زمان صفویه می‌دانند. روستاهای شهرآباد، طارس، دهین، بادرود به دلیل داشتن خلق‌وخوی مشترک، فرهنگ مشترک، مرزهای مشترک و ازدواج‌های بین چهار روستا موجب شد تا اتحاد و همدلی خوبی با یکدیگر داشته باشند. روز هفتم ماه محرم روستای طارس، روز هشتم روستای دهین، روز تاسوعا روستای بادرود و روز عاشورا روستای شهرآباد به ترتیب میزبان عزاداران روستاهای هم‌جوار می‌باشند. از سابقه مکتوبی که از دعوت نامه‌های این روستاها به‌جامانده است نامه‌ای است به خط قدیمی که ملامحمد خان از شهرآباد، احمد سلطان از طارس، نریمان خان از دهین، امام قلی خان از بادرود برای دعوت از روستاهای دیگر فرستادند.

 

آب باریک کوچک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵ نفر (۶ خانوار) بوده‌است.

آتشان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در استان تهران ایران است. این روستا در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۴۸ نفر (۲۳۸ خانوار) بوده‌است.

آرو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در استان تهران ایران است. این روستا در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۷ نفر (۲۲ خانوار) بوده‌است.

ورسخواران، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در استان تهران ایران است. این روستا در دهستان دوبلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰۰ نفر بوده‌است. ورسخوران، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در استان تهران ایران است. این روستا در دهستان دوبلوک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۳ نفر (۱۴۱ خانوار) بوده‌است.

وزنا، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در استان تهران ایران است. این روستا در دهستان دوبلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۵۷ نفر (۹۵ خانوار) بوده‌است.

اسور، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان دو بلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۶۶ نفر (۲۲۴ خانوار) بوده‌است.

وشتان، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان دو بلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۲ نفر (۷۸ خانوار) بوده‌است. از مهم‌ترین دیدنی‌های این دهکده زیبا می‌توان به گورستان گبری‌ها، بارگاه سید مظفرالدین، چشم‌انداز های زیبای پلسک و میسون،رودخانه‌های جاری و دشت‌های پر گل و سرسبز، کوه گجاری، کوه قره داغ و.. اشاره کرد.

امین‌آباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۸ نفر (۹۶ خانوار) بوده‌است.

امیریه روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۱ نفر (۱۲۴ خانوار) بوده‌است.

اندور، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

اندریه، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان دو بلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴۳ نفر (۱۲۹ خانوار) بوده‌است. زبان رایج در اندریه تاتی است.

انزها روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه و نام روستا به معنای پاکیزه و پاکیزگی می‌باشد. این روستا در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۹۲ نفر (۱۹۳ خانوار) بوده‌است.

اهنز، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان قزقانچای قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۸۵ نفر (۱۲۴ خانوار) بوده‌است.

بهانک، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان قزقانچای قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

بهان، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان دو بلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۸ نفر (۵۷ خانوار) بوده‌است.

بادرود، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۲۸۸ نفر (۱۰۱ خانوار) بوده‌است.

پردین، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

پیرده یا فیرده روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه این روستا در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۲ نفر (۵۹ خانوار) بوده‌است.

جلیزجند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۸۹ نفر (۱۸۱ خانوار) بوده‌است.

جلیل‌آباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۹ نفر (۱۷ خانوار) بوده‌است.

حصاربن، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۴۶ نفر (۲۸۴ خانوار) بوده‌است.

خمده، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۵ نفر (۶۳ خانوار) بوده‌است.

درده، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱۱ نفر (۱۱۲ خانوار) بوده‌است.

دریابک، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان دو بلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷ نفر (۹ خانوار) بوده‌است.

دمی آقا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر (۲۸ خانوار) بوده‌است.

دهین، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۱ نفر (۶۳ خانوار) بوده‌است.

دهگردان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۵۰ نفر (۱۶۰ خانوار) بوده‌است.

زرمان، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان دو بلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۱۵۴ نفر (۴۵ خانوار) بوده‌است.
سائو بزرگ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

سرانزا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۳ نفر (۹۳ خانوار) بوده‌است.

سرچمن، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵ نفر (۴ خانوار) بوده‌است.

سرمندان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷ نفر (۷ خانوار) بوده‌است.

سلمان، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان دو بلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۵ نفر (۳۰ خانوار) بوده‌است.

سله بن، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان دو بلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۸۵ نفر (۱۸۶ خانوار) بوده‌است. جمعیت غیر دائم و یا فصلی روستا 2176 نفر بوده (568 خانوار می‌باشد که در فصل بهار و تابستان در آن ساکن بوده و در فصل سرما به شهرها مهاجرت می‌کنند. ساخته‌شدن سد نمرود در تنگه سوته این روستا حکایت از این دارد که این روستای بسیار سرسبز به‌زودی به زیرآب خواهد رفت. آب‌وهوای روستا سرد کوهستانی است. تابستان‌های بسیار زیبا با آب و هوایی عالی دارد و زمستان‌ها بسیار سرد بوده و بارش‌های فراوان در آن وجود دارد. مزارع سرسبز با خاک حاصلخیز این روستا به بیش از 800 هکتار می‌رسد. قدمت این روستا 3000 ساله است و وجود تپه تاریخی و یافت سفالینه‌های زیبا با این قدمت این موضوع را ثابت می‌کند. همچنین در این روستای تاریخی به زبان باستانی تاتی صحبت می‌شود.

سیمین دشت، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۳ نفر (۱۰۰ خانوار) بوده‌است.

شادمهن، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان قزقانچای قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۲ نفر (۷۸ خانوار) بوده‌است.

شیخ وزا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

طهنه، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان دو بلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۴ نفر (۴۵ خانوار) بوده‌است. بیشتر مردم این روستا به باغداری مشغول می‌باشند. محصولات این روستا گندم، گیلاس، آلبالو، زردآلو، سیب و گردو است.

طرود (فیروزکوه)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در استان تهران ایران است. در دهستان پشتکوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۶۳ نفر (۱۷۳ خانوار) بوده‌است.

طارن، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹ نفر (۱۰ خانوار) بوده‌است. طارن یکی از روستاهای شهر فیروزکوه ویکی از سه ییلاق طایفه افتری است. مردم در این روستا تنها سه ماه تابستان را در آن زندگی می‌کنند. یکی از سرچشمه‌های حبله‌رود از این روستا جاری می‌شود. کار بیشتر مردم روستا دامداری و کشاورزی است واز محصولات لبنیان به سر ماست پنیر اروشه اشاره کرد.

طارم گورسفید، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹ نفر (۱۰ خانوار) بوده‌است. طارم یکی از روستاهای شهر فیروزکوه ویکی از سه ییلاق طایفه افتری است. مردم در این روستا تنها سه ماه تابستان را در آن زندگی می‌کنند. یکی از سرچشمه‌های حبله‌رود از این روستا جاری می‌شود. کار بیشتر مردم روستا دامداری و کشاورزی است واز محصولات لبنیان به سر ماست پنیر اروشه اشاره کرد.

طارس، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۵۶۹ نفر (۳۷۱ خانوار) بوده‌است. در تابستان بیش از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد. نام قدیم آن حارس می‌باشد. زبان رایج در طارس تاتی است. روستای طارس دارای آب‌معدنی است که برای درمان سنگ کلیه مناسب می‌باشد و سالانه بسیاری از مردم برای رهایی از درد سنگ کلیه به این روستا آمده و از آب‌معدنی آن با خود می‌برند. نا گفته نماند از چشمه اشن که همان چشمه آب‌معدنی است تا روستا حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد که حدود ۵/۳ کیلومتر آن جاده خاکی ماشین‌رو است و بقیه آن کوه می‌باشد؛ و تمام خانه‌های روستا از آب‌معدنی لوله‌کشی شده برخوردار می‌باشند.

عرب لی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹ نفر (۱۰ خانوار) بوده‌است.

فرح‌آباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۴ نفر (۴۱ خانوار) بوده‌است.

کبوتردره، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۴ نفر (۵۰ خانوار) بوده‌است.

کبودبند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

کدوده روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۹ نفر (۳۹ خانوار) بوده‌است.

کتالان روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۶۴ نفر (۹۷ خانوار) بوده‌است.

کرگوانه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹ نفر (۲۴ خانوار) بوده‌است.

کندیان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۲ نفر (۱۴ خانوار) بوده‌است.

کله‌منار، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

کله‌سر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

کلارخان بالا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۲ نفر (۱۵ خانوار) بوده‌است.

گذرخانی سیدآباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸ نفر (۱۴ خانوار) بوده‌است.

گچه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۵ نفر (۵۱ خانوار) بوده‌است.

گورسفید، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۲ نفر (۲۲ خانوار) بوده‌است.

گاوده، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۸ نفر (۸۴ خانوار) بوده‌است.

لَزور نام روستایی در دهستان قزقانچای بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه واقع در ۴۷٫۵ کیلومتری دماوند، ۳۹ کیلومتری شمال باختری فیروزکوه و ۲۶ کیلومتری شمال راه شوسه فیروزکوه به تهران است. این روستا در کنار رود فرح رود، در دامنه جنوبی کوه معراج، که کوهی در رشته‌کوه البرز است، قرار دارد. روستای لزور در ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح آب‌های آزاد واقع‌شده است. این روستا دارای ۹۶۵ تن سکنه (۴۵۱ مرد و ۵۱۴ زن، ۳۱۴ خانوار) می‌باشد. اهالی لزور بیشتر به کشاورزی و دامداری و نجّاری و خیاطی مشغولند. راه لزور آسفالته است.

لاسم چشمه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۴ نفر (۳۰ خانوار) بوده‌است.

مهن، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴۱ نفر (۱۲۷ خانوار) بوده‌است.

مه‌آباد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۳۷ نفر (۱۷۰ خانوار) بوده‌است.

مزداران روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴۵ نفر (۱۵۶ خانوار) بوده‌است.

مرگ سر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان پشت کوه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

محمودآباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه روستا در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۷ نفر (۹۱ خانوار) بوده‌است. مردم این روستا کرد کرمانشاه هستند که اجدادشان از روستای گرمابسرد به این منطقه به دلیل وجود رودخانه حبله‌رود و حاصلخیزی زمین‌ها مهاجرت کرده‌اند. این روستا در استان تهران، شهرها و شهرستان‌های اطراف به پرورش انارهای مرغوب و باکیفیت مشهور است.

نجفدر، روستایی از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در دهستان دو بلوک قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۱ نفر (۶۶ خانوار) بوده‌است. این روستا در ۴۴ کیلومتری و شمال غرب فیروزکوه قرار دارد.

ناماور، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۴ نفر (۷۶ خانوار) بوده‌است. این روستا در ۸ کیلومتری شهر فیروزکوه قرارگرفته است.

نواس، روستایی در دهستان پشت کوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

هریاج، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان حبله رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱ نفر (۹ خانوار) بوده‌است.

هرانده، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در دهستان شهرآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۷ نفر (۱۲۰ خانوار) بوده‌است. هرانده در فاصله 12 کیلومتری جنوب غربی شهر فیروزکوه و 120 کیلومتری شمال شرق تهران واقع‌شده است.


 

آمار جمعیتی  روستاهای  تابعه بخش مر کزی

نام دهستان

ردیف

نام روستا

تعداد جمعیت (نفر )

تعداد خانوار

فاصله از مر کز شهر (کیلو متر )

       دهياري

نمایندگی 

جمعیت

دارای

فاقد

بالای 50 خانوار

بالای  20 خانوار

شهر آباد

1

جلیزجند

339

163

14

*

 

 

*

 

2

شهر آباد

588

198

16

*

 

 

*

 

3

بادرود

288

101

17

*

 

 

*

 

4

نام آور

129

53

7

*

 

 

*

 

5

دهین

484

150

15

*

 

 

*

 

6

طارس

569

168

17

*

 

 

*

 

7

هرانده

369

125

13

*

 

 

*

 

8

مهاباد

393

136

13

*

 

 

*

 

9

خمده

196

66

16

*

 

 

*

 

10

فرح آباد

149

52

20

 

 

 

*

 

11

لاسم

207

49

5

 

 

 

*

 

نام دهستان

ردیف

نام روستا

تعداد جمعیت (نفر )

تعداد خانوار

فاصله از مر کز شهر (کیلو متر )

دهیاری

نمايندگي

جمعیت

دارای

فاقد

بالای 50 خانوار

بالای20 خانوار ا

حبله رود

1

آتشان

599

272

43

*

 

 

*

 

2

مزداران

311

119

43

*

 

 

*

 

3

دهگردان

474

170

45

*

 

 

*

 

4

امین آباد

361

116

24

*

 

 

*

 

5

گچه

232

71

50

*

 

 

*

 

6

سیمیندشت

297

106

53

*

 

 

*

 

7

حصاربن

550

223

57

*

 

 

*

 

8

 انزها

390

180

39

*

 

 

*

 

9

محمود آباد

220

77

62

*

 

 

*

 

10

گذر خانی

38

14

48

 

 

*

*

 

11

دمی آقا

123

42

64

 

 

 

*

 

12

کبو تردره

166

66

69

*

 

 

*

 

13

آبا باریک کوچک

78

29

 

 

 

*

*

 

14

جلیل آباد

128

40

 

 

 

 

*

 

نام دهستان

ردیف

نام روستا

تعداد جمعیت (نفر )

تعداد خانوار

فاصله از مر کز شهر (کیلو متر )

دهياري

نمايندگي

جمعیت

دارای

فاقد

بالای 50 خانوار

بالای 20 خانوار

پشتکوه

1

امیریه

371

119

3

*

 

 

*

 

2

کتالان

372

142

14

*

 

 

*

 

3

کمند

190

57

8

*

 

 

*

 

4

سر انزاء

192

66

13

*

 

 

*

 

5

طرود

787

258

20

*

 

 

*

 

6

مهن

369

128

29

*

 

 

*

 

7

درده

498

158

35

*

 

 

*

 

8

پیرده

473

149

29

*

 

 

*

 

9

گدوک

 

 

14

 

 

*

 

 

10

کاوه ده

212

81

41

 

 

 

*

 

11

کدوده

179

58

44

*

 

 

*

 

12

کلارخان

 

 

18

*

 

 

*

 

13

ارو

 

 

25

 

 

*

 

 

14

  طارم

 

 

24

 

 

*

 

 

15

کر ک بنه

130

41

35

 

 

 

*

 

16

گورسفید

214

78

23

 

 

 

*

 

17

شیخ وزا

85

26

 

 

 

 

*

 

 

18

کندیان

84

28

 

 

 

 

*

 

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا
بستن