شهرستان دماوند قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری و درمانی استان تهران را دارد/ نباید با معطل شدن کارها و مالیات‌های سنگین سرمایه‌گذار را فراری داد

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: شهرستان دماوند قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری و درمانی استان تهران را دارد و می‌تواند محل بیمارستان‌های تخصصی بیماری‌های قلبی و ریوی باشد.

به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی استان تهران با کمیته برنامه‌ریزی دماوند که با حضور محمدحسین مقیمی، استاندار تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دماوند قدمت مذهبی، تاریخی و گردشگری دارد و به دلیل نزدیکی با شهر تهران می‌تواند، به عنوان پشتیبانی برای خدمات مختلف مانند امداد و نجات برای شهر تهران و جمعیت میلیونی آن باشد.

وی گفت: دماوند با توسعه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌تواند به قطب علمی استان تهران تبدیل شود، دماوند می‌تواند با تکیه بر آموزه‌های دین مبین اسلام به قطب فرهنگی تبدیل شود، می‌تواند قطب کشاورزی و پیش رو در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان این که این شهرستان بهترین گردو، سیب و عسل ایران را دارد، اضافه کرد: در بخش کشاورزی می‌توان توسعه باغات سیب و گردو دماوند را در دستور کار قرار داد و این شهرستان استعداد تبدیل شدن به منطقه سبز استان تهران را دارد، ما باید هرسال دماوند را سبزتر کنیم، این شهرستان آب و هوای خوب داشته و می‌تواند به قطب گردشگری و نیز قطب درمانی استان تهران تبدیل شود، این شهرستان می‌تواند محل بیمارستان‌های تخصصی بیماری‌های قلبی و ریوی باشد.

فتاح دماوندی ادامه داد: ما برای جذب سرمایه‌گذار نیاز به حمایت مسئولین استانی داریم و امور برای سرمایه‌گذاران تسهیل شود، نباید با معطل شدن کارها و مالیات‌های سنگین سرمایه‌گذار را فراری داد، در بخش میراث فرهنگی و حمایت از امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان دماوند نیز می‌توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی سپس به آمادگی مردم در کمک‌رسانی و همکاری برای توسعه دماوند تاکید کرد و گفت: مردم شهرستان دماوند همواره پای کار بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن